نورپردازی تابلو مغازه چگونه انجام می شود؟

نورپردازی تابلو مغازه

نورپردازی تابلو مغازه

نورپردازی تابلو مغازه موجب تمایز این تابلو از دیگر تابلوهای تبلیغاتی شده است. روش های مختلفی در نورپردازی وجود دارد که در این مقاله به آن ها اشاره می کنیم. روش هایی مانند استفاده از لامپ های SMD و نئون از رایج ترین روش های نورپردازی تابلو مغازه محسوب می شود. برای اطلاعات بیشتر از تابلو چلنیوم شما می توانید با کارشناسان ما در تابلو رویال تماس بگیرید.

 

 

نورپردازی تابلو مغازه با چه روش هایی انجام می گیرد ؟

نورپردازی تابلو مغازه و استفاده از رنگ های مناسب بدین منظور می تواند تاثیر گذاری تابلو را بیشتر و موجب جذب مشتریان شود. حتما با قدم زدن در سطح شهر متوجه این مساله شده اید که برخی از تابلو دارای جذابیت بی نظیری هستند و زمانی که به آن ها دقت می کنید متوجه نورپردازی صحیح و اصولی آن ها می شوید. اما نورپردازی تابلو مغازه چگونه انجام می شود؟ برای اطلاعات بیشتر از انواع تابلو سر در مغازه هم می توانید به مقالات دیگر ما مراجعه کنید.

 

لامپ های SMD بلوکی

یکی از اصول مهم در نورپردازی تابلو مغازه پخش یکسان و یکدست نور است. تابلویی که به خوبی نورپردازی نشده باشد به هیچ عنوان نباید از آن به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده کرد. لامپ هایی مانند SMD یا لامپ هالوژن از قدیمی ترین لامپ ها در صنعت تابلو سازی به شمار می روند که می توانند نوری یکدست را در سطح کار پخش کنند. استفاده از لامپ های SMD دو مزیت عمده دارد که به آن ها اشاره می کنیم.

قیمت مناسب

در استفاده از لامپ های مختلف برای نورپردازی تابلو مغازه قیمت مساله مهمی است. لامپ های SMD جزو ارزان ترین و همچنین با کیفیت ترین لامپ ها محسوب می شوند که در طی سال های اخیر خدمت زیادی به صنعت تابلوسازی ارائه داده اند که می توان جایگاه ویژه ای برای آن ها در نظر گرفت.

کاهش مصرف انرژی

استفاده از لامپ های SMD موجب کاهش مصرف برق خواهد شد. اغلب افراد تصور می کنند که نورپردازی تابلو مغازه موجب افزایش مصرف برق خواهد شد در صورتی که این مساله ارتباط مستقیمی با نوع لامپ دارد و لامپ های SMD در طولانی مدت موجب صرفه جویی در مصرف انرژی خواهند شد.

 

نورپردازی تابلو مغازه

گاز نئون

نورپردازی تابلو مغازه به وسیله گاز نئون یکی از روش های منسوخ شده در صنعت ساخت تابلو مغازه به شمار می رود که البته هنوز هم طرفداران خود را دارد. نورپردازی به این روش بر روی انواع تابلوهای پلاستیکی و تابلو مغازه چلنیوم قابل اجراست. در این روش گاز نئون بر لوله های شیشه ای تزریق می شود دو عدد الکترود در ابتدا و انتهای لوله نیز نصب خواهد شد. نور این نوع از تابلوها نیاز به شارژ مداوم دارند و در صورتی که مدت زمانی آن ها را شارژ نکنید باعث می شود که زیبایی آن تحت الشعاع قرار بگیرد. اما چه مواردی موجب شده تا این روش از نورپردازی منسوخ شود؟

عدم وجود نورهای یکدست

همان طور که اشاره کردیم تابلوهای نئون باید مرتب شارژ شوند و در صورتی که آن ها را شارژ نکنید موجب خواهید شد تا نور از حالت یکدستی خارج شود که این مساله به شدت زیبایی آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

تولید صدا

اغلب تابلوهای نئون در هنگام روشن شدن صدایی نابهنجار از خود تولید می کنند. این مساله موجب شده تا روز به روز استقبال از آن ها کمتر شود.

قیمت بالا

خرید , راه اندازی و نصب این تابلوها هزینه زیادی دارند. قیمت بالا در تمام خدمات یکی از نقاط ضعف محسوب می شود.

 

لامپ های SMD اندریک

لامپ های SMD اندریک به عنوان یک سیستم نورپردازی مخفی به شمار می رود. این روش دارای مشتریان فراوانی است زیرا زیبایی منحصر به فردی ایجاد می کند. در این روش نورپردازی از زمینه تابلو چلنیوم و به صورت مخفی انجام می شود. هنگام طراحی فضایی به اندازه چند سانتی متر در زمینه کار در نظر گرفته می شود که بستر مناسبی برای تابش نور محسوب می شود. اغلب تابلوهایی که با این روش تولید می شوند از متریالی به نام پلکسی گلاس بهره می برند.

 

نور اندیک

سیستم نور اندیک اغلب در تابلوهای استیل به کار می رود. همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم سیستم نور اندیک به عنوان نور مخفی به کار می رود که می تواند زیبایی و جذابیت چشم گیری را ایجاد کند. اما چرا این روش در تابلوهای استیل اجرا می شود؟ ورق های استیل قابلیت عبور دادن نور را ندارند به همین دلیل برای نورپردازی آن ها از روش نور اندیک استفاده می شود. معمولا تابلوهای استیل در دو رنگ نقره و طلایی در بازار موجود هستند که بهترین روش برای نورپردازی آن ها توجه به رنگ است. به طور مثال نوردهی سفید برای هر دو رنگ بسیار مناسب است.

 

نورپردازی تابلو مغازه

نکات مهم در نورپردازی

در نورپردازی تابلو باید نکات مهمی را در نظر گرفت تا کیفیت نهایی کار افزایش یابد. در ادامه به بررسی برخی از این موارد اشاره می کنیم.

موضوع فعالیت

نوپردازی جزو آن دسته از کارهایی است که در هنگام طراحی و اجرای آن باید به زمینه فعالیت و نوع کسب و کار نیز توجه داشت. به طور مثال اگر شغل شما به نحوی است که اغلب مشتریان تان از قشر سالمند جامعه هستند نباید از نورپردازی زیاد و غیر حرفه ای در تابلو استفاده کنید.

ترکیب رنگ ها

یکی از اصول حرفه ای و مهم در نورپردازی استفاده صحیح از ترکیب رنگ ها و رنگ های مکمل است. ایجاد کنتراست های رنگی نیز موجب افزایش جذابیت نورپردازی خواهد شد.

هزینه

هزینه موضوع مهمی است و برای اغلب افراد و مشتریان مطرح است. امروزه افراد به دنبال خدمات با کیفیت ولی ارزان هستند. در نورپردازی تابلو باید روشی را برگزینید که علاوه بر دارا بودن مزایای متعدد دارای هزینه مناسبی نیز باشد. زیرا رضایت مشتری موجب رونق کسب و کار شما خواهد شد.

 

بررسی نورپردازی تابلو مغازه

این سوال برای برخی از افراد به وجود می آید که آیا نورپردازی انواع تابلو مغازه امری اختیاری است یا از طرف سازمان هایی مانند شهرداری و نوسازی اجباری می باشد ؟ واقعیت این است که نورپردازی تابلو مغازه امری اختیاری محسوب می شود و افراد به دلایل مختلف مانند بهبود بازاریابی ، افزایش زیبایی و …. اقدام به نورپردازی حروف تابلوهای تبلیغاتی می کنند.

 

نورپردازی تابلو مغازه 

آیا نورپردازی باعث افزایش جذابیت تابلو می شود ؟

قطعا پاسخ مثبت است. هنگامی که شما از لامپ های متنوعی برای روشن کردن حروف استفاده می کنید جذابیت بصری به وجود می آید و مشتریان با دیدن تابلو به سوی آن جذب می شوند. زیرا مشتریان به طور ناخودآگاه با زیبایی ارتباط بهتری برقرار می کنند و به سوی آن کشیده می شوند. نور یکی از بهترین و مناسب ترین عناصر برای ایجاد این ارتباط است.
در سال های گذشته که نورپردازی تابلوها رواج نداشت و اغلب تابلوهای تبلیغاتی از ظاهری ساده برخوردار بودند مردم فکر نمی کردند که روزی تابلوهایی خواهد آمد که پیشرفت تکنولوژی بر روی آن ها تاثیر گذاشته و زیبایی آن ها را چند برابر می کند. به نحوی که امروزه اگر تابلویی تاریک و بدون نور را ببینید از نظر شما یک تابلوی ناقص خواهد آمد. و فاقد زیبایی است.

نقش نورپردازی تابلو مغازه در افزایش فروش

وجود نور نه تنها در تابلوی مغازه بلکه در دکوراسیون بیرونی آن باعث می شود تا محصولات و کالاهای موجود در آن بهتر دیده شوند. بهبود رنگ کالاها و محصولات و درخشندگی آن ها موجب می شود تا مشتریان تمایل بیشتری به خرید پیدا کنند و حاضر شوند که در قبال آن بها پرداخت کنند. اگر شما قدم زدن در یک خیابان پر زرق و برق و امروزی را به یک خیابان خلوت و دنج ترجیح می دهید حتما جزو آن دسته از افرادی خواهید بود که نورپردازی مغازه ها تاثیر زیادی در کشاندن شما به درون مغازه خواهد داشت.
یکی از مهم ترین عوامل و دلایل در نورپردازی تابلوهای مغازه و فروشگاه این است که در ساعات تاریک هم تابلو به خوبی دیده شود .در ایام قدیم که تابلوها از نوع بنری بودند این ویژگی وجود نداشت. به بیانی ساده تر تابلوهایی که به وسیله انواع لامپ ها مانند SMD ها نورپردازی می شوند از مزایای بسیار بیشتری برخوردارند به نحوی که شما بدون انجام هیچگونه بازاریابی می توانید نظر و توجه مشتریان را به خود جذب کنید.

چه تابلوهایی نورپردازی می شوند ؟

لایت باکس

برخی از تابلوها به نحوی طراحی شده اند که وجود نور در آن ها حرف اول را می زند و بدون نورپردازی هیچ معنایی ندارند. تابلو لایت باکس جزو این دسته از تابلوها محسوب می شود که برخی از افراد نام ” جعبه نورانی ” را بر آن نهاده اند. تابلو لایت باکس به روش های مختلفی مانند آویزان ، عمودی و …. در محیط ظاهر می شود و نظر افراد را به خود جذب خواهد کرد.

چلنیوم

نورپردازی تابلو چلنیوم در زیر ورق های پلکسی انجام می شود. تابلو چلنیوم بعد از برش دادن حروف و قبل از اینکه بر روی زمینه کار نصب شود ابتدا نورپردازی می شود. بدین نحو که لامپ های SMD بر روی زمینه کار که معمولا از جنس کامپوزیت است نصب خواهد شد. تابلو چلنیوم انواع مختلف دارد که نورپردازی هر کدام از آن ها جلوه ای بی نظیر به آن خواهد بخشید.

نور پردازی تابلو مغازه

ارتباط نورپردازی تابلو مغازه با تبلیغات

در حال حاضر نورپردازی تابلو مغازه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. حتما تابلوهای قدیمی که از جنس بنر و اسکلت آهنی بودند را در خاطر دارید. این تابلوها فاقد هر گونه نورپردازی بودند. به همین دلیل هنگامی که با تاریکی هوا مواجه می شدیم پیدا کردن مغازه یا فروشگاه مورد نظر دشوار می شد. زیرا در تاریکی هیچ چیزی از تابلو قابل دیدن نبود.

بعد از پیشرفت تکنولوژی و ورود دستگاه ها و امکانات مختلف به صنعت تابلوسازی شاهد تغییر و تحول در اجرای تابلوهای تبلیغاتی بودیم. به نحوی که تابلوهای امروز به هیچ وجه قابل مقایسه با تابلوهای نسل قدیم نیستند. امروزه بدون محدودیت زمانی می توانید در سطح شهر قدم بزنید و انواع و اقسام مغازه ها و فروشگاه ها را از فاصله دور تماشا کنید. این موضوع سبب شده که نورپردازی تابلوها بتواند به عنوان یکی از روش های تبلیغاتی محسوب شود.

آیا نصب تابلوهای نورپردازی شده در تمام اقلیم ها وجود دارد ؟

یکی از سوالاتی که اغلب مشتریان در هنگام سفارش دادن تابلو مغازه از ما می پرسند این است که آیا احتمال سوختن لامپ ها بر اثر بارش برف و باران امکان دارد؟ در پاسخ باید بگوییم خیر. شما می توانید تابلوهای نورپردازی شده را در هر اقلیمی نصب کنید و نگران سوختن آن ها بر اثر بارش برف و باران نباشید. تکنولوژی ساخت انواع تابلو تبلیغاتی سبب شده که فرآیند تولید آن ها نیز دستخوش تحولات شود. به همین دلیل نصب چراغ های LED و SMD در مرحله ای از کار انجام می شود که عوامل بیرونی دخالتی در سوختن و از بین بردن آن ها ندارند.
معمولا نصب لامپ ها به منظور نورپردازی قبل از نصب حروف برجسته بر روی زمینه کار انجام می شود. بعد از اینکه حروف برجسته آماده شده ابتدا لامپ ها بر روی زمینه کار نصب و سپس حروف بر روی آن ها قرار داده می شود. تابلوهایی نظیر چلنیوم ، پانچ و … از نورپردازی توسط لامپ های SMD بهره می برند.

نقش خلاقیت در نورپردازی تابلو تبلیغاتی

در برخی از حرفه ها و مشاغل مانند تابلوسازی ، خلاقیت و ایده پردازی حرف اول را می زند. سلیقه افراد دائما در حال تغییر است و این مشاغل برای ماندگار شدن باید خود را با سلیقه افراد وفق دهند. اغلب کسانی که در صنعت تابلوسازی فعالیت می کنند از ایده پردازی و خلاقیت خود به منظور تولید بهتر کارها استفاده می کنند. گرافیست ها نیز در این حوزه نقش پررنگی دارند که در مطالب گذشته به وفور راجع به آن ها صحبت کردیم.

بکارگیری خلاقیت بعد از ورود دستگاه های مختلف مانند برش لیزری امکان پذیر شد. زیرا در سال های نه چندان دور اغلب مراحل تولید تابلو تبلیغاتی با دست انجام می شد و این مساله از شکوفا شدن خلاقیت جلوگیری می کرد. برش های منحنی ، ویژه و بسیار خاص از مزایای استفاده از دستگاه CNC یا برش لیزری است. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را به خوبی مطالعه کرده باشید با این دستگاه کاملا آشنایی دارید و کاربرد آن را می دانید.

Rate this post
دیدگاه‌ها
  • سلام ممنون از مطلب خوبتون. برای تابلو های مغازه برای نورپردازی از لامپ های نئون هم به جای SMD استفاده می شود؟

    • سلام ممنون از شما. بستگی به نوع تابلو دارد در برخی از تابلو ها بله از LED هم استفاده می شود. شما برای اطلاعات بیشتر از تابلو چلنیوم و خدمات دیگر می تونید با کارشناسان ما نیز تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button