قیمت تابلو استیل به چه مواردی بستگی دارد؟

قیمت تابلو استیل

قیمت تابلو استیل

قیمت تابلو استیل بر اساس پارامترهای مختلفی تعیین می شود که مهم ترین آن ها متریال و قطر حروف به کار رفته در تابلو است. در این مقاله به عوامل تاثیر گذار در قیمت تابلو استیل و بررسی جوانب مختلف آن خواهیم پرداخت. این نوع از تابلوهای تبلیغاتی جزو مناسب ترین ابزارهای تبلیغاتی محسوب می شوند. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از تابلو های دیگر مانند تابلو چلنیوم با کارشناسان ما در تابلو رویال تماس بگیرید.

 

 

چه عواملی در قیمت تابلو استیل تاثیر دارند؟

قیمت تابلو استیل به چه مواردی بستگی دارد؟ بی شک تابلوها ابزار مناسبی برای تبلیغات شناخته می شوند. زیرا در معرض دید مشتری قرار دارند. تابلوهایی مانند تابلو چلنیوم و تابلو استیل به دلیل ویژگی ها و ظاهری که دارند به خوبی می توانند معرف کسب و کار شما باشند. در نورپردازی تابلو استیل از لامپ های LED و  SMD استفاده می شود. متریالی که در ساخت این تابلو استفاده می شود باید کیفیت بالایی داشته باشد تا به مرور زمان دچار فرسودگی و آسیب نشود. متاسفانه متریال چینی به وفور در بازار یافت می شوند که البته تابلو سازان حرفه ای از آن ها استفاده نمی کنند. بهتر است تابلوی استیل از تابلوسازان حرفه ای بخواهید.

 

قیمت تابلو استیل چگونه تعیین می شود؟

یکی از جوانب مهم در افزایش زیبایی تابلو استیل حجم دادن به حروف و پارامترهای مختلف در تابلو است. زیرا این کار موجب می شود تا برای مشتری جلب توجه کند و به دنبال آن زمان و هزینه کار افزایش پیدا می کند. این نوع از تابلوها که اغلب در رنگ نقره ای و طلایی موجود هستند گزینه مناسبی برای معرفی کسب و کار افراد در کوتاه مدت است. نا نگفته نماند که رنگ تابلو استیل می تواند به رنگ دلخواه شما ساخته شود و محدودیتی در ساخت آن وجود ندارد.

قطر حروف

قطر حروف از اصلی ترین عوامل در قیمت تابلو استیل به شمار می رود. مناسب ترین قطر برای حروف 12 سانتی متر است. در این حالت نیاز به دو ردیف لامپ SMD هست. اما هر چه که قطر حروف بیشتر شود طبیعتا نیاز به نصب لامپ های SMD بیشتری هست که به ازای هر 4 سانتی متر یک ردیف محاسبه می شود.

نورپردازی

در قیمت تابلو استیل دو نوع نورپردازی وجود دارد. اولین نوع آن مربوط به نورپردازی حروف است که به وسیله لامپ های SMD انجام می شود و دومین نوع آن نورپردازی زمینه تابلو می باشد که توسط لامپ های LED انجام می گیرد. هر چه تعداد و ولتاژ لامپ ها بیشتر باشد در قیمت نهایی آن اثر گذار است.

 

قیمت تابلو استیل

قاب تابلو استیل و جنس آن

قاب تابلو استیل می تواند از متریال مختلفی ساخته شود. به طور مثال کامپوزیت , شیشه و چوب در ساخت قاب کاربرد زیادی دارند که هر کدام دارای زیبایی , مزایا  و معایبی هستند. اما به طور کلی استفاده از کامپوزیت رواج زیادی دارد. برای اطلاعات بیشتر از تابلو کامپوزیت هم می توانید مقاله پیشین ما را بخوانید.

ضخامت حروف

ضخامت حروف با توجه به قطر قلم تعیین می شود. قطعا نمی توان ضخامت بالایی را برای حروفی با قطر کم مد نظر قرار داد. به همین دلیل قطر قلم تا 1 تا 25 سانتی متر نیاز به ضخامتی بالغ بر 9 سانتی متر دارد. همچنین قطر قلم از 25 تا 50 سانتی متر ضخامت 11 سانتی متر و بیشتر از 50 سانتی متر نیاز به ضخامت 13 سانتی متر خواهد داشت.

متریال

همان طور که اشاره کردیم متریال نقش اساسی در کیفیت , زیبایی و قیمت تابلو استیل دارد. استفاده از مواد مرغوب می تواند علاوه بر رضایت مشتری موجب حرفه ای نشان دادن شما نیز بشود. ورق های استیل در انواع ساده و خش دار موجود هستند که بر اساس نیاز و سلیقه مشتری از آن ها در ساخت تابلو استفاده خواهد شد.

رنگ های به کار رفته

استفاده از رنگ ها موجب جذابیت تابلو از دید مشتری می شود. رنگ های گرم مانند قرمز می تواند تابلو استیل را حرفه ای تر نشان دهد. به همین دلیل به کار بردن رنگ های مکمل به طور همزمان قیمت تابلو را افزایش می دهد.

سایز تابلو

هر چه سایز تابلو بیشتر باشد به معنی استفاده از متریال و مواد بیشتر است. همچنین زمانی که برای ساخت آن صرف می شود در هزینه نهایی تاثیر گذار است.

 

ساخت تابلو استیل

ساخت تابلوهای استیل نیاز به زحمت بیشتری نسبت به تابلوهای معمولی دارد. اغلب مراحل ساخت این تابلو به وسیله دستگاه های برش لیزری ( CNC ) انجام می شود که نیاز به دقت بالایی دارد. مانند تمام تابلوهای تبلغاتی طرح اولیه آن در نرم افزارهایی مانند فتوشاپ و اتوکد انجام می شود و سپس طرح نهایی بر روی ورق های استیل برش داده می شود. تابلوهای استیل زیبایی بیشتری نسبت به تابلوهای دیگر دارد . به همین دلیل قیمت تابلو استیل نیز بیشتر است. اما  نگران نباشید. شما می توانید با یک بار هزینه کردن مدت طولانی از تابلو استفاده کنید بدون اینکه کیفیت خود را از دست بدهد.

 

قیمت تابلو استیل

موارد استفاده از تابلو استیل

از تابلو استیل فقط برای ساخت تابلو مغازه استفاده نمی کنند بلکه تمام مشاغل مانند فروشگاه ها, رستوران ها و … نیز گزینه مناسبی برای نصب این نوع از تابلو ها هستند. یکی از مهم ترین مزایایی که تابلو استیل دارد این است که در برابر انواع شرایط محیطی مقاوم است و دچار فرسودگی , رنگ زدگی و … نمی شود. برای اطلاعات بیشتر از انواع تابلو سردر مغازه مقاله پیشین ما را در لینک بخوانید.

 

انواع تابلو استیل

تابلو استیل یکی از انواع تابلو مغازه است که در سه نوع مات , براق و خش دار تولید می شود که هر کدام دارای زیبایی منحصر به فردی است. به طور مثال نوع براق آن درخشش فوق العاده ای دارد و هر چشمی را به خود خیره می کند. نوع خش دار آن بسیار شیک و جوان پسند است و برای مشاغلی مناسب است که با جوانان ارتباط بیشتری دارد مانند فروشگاه لوازم ورزشی. اما تفاوت تابلو استیل در یک جنبه دیگر نیز مهم است. این نوع از تابلوها در دو دسته ” بگیر ” و ” نگیر ” در بازار موجود هستند. ” نگیر ” به معنی عدم زنگ زدگی و مقاومت در انواع شرایط محیطی و ” بگیر ” به معنی عدم مقاومت در شرایط محیطی است که می تواند به مرور زمان کیفیت خود را از دست بدهد .

 

روش ساخت تابلو استیل 

پس از بررسی عوامل موثر بر قیمت تابلو استیل نوبت به چگونگی و نحوه ساخت این تابلوی زیبا می رسد. روش و مراحلی که در این بخش به آن ها اشاره می شود در ساخت و تولید اغلب تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد. اما در این قسمت به طور خاص شما را با روش ساخت تابلو استیل آشنا می کنیم.

اندازه گیری ابعاد تابلو  

به جرات می توان گفت که اولین مرحله جزو مهم ترین مرحله در ساخت تولید تابلو استیل محسوب می شود. زیرا در این بخش نصاب به محل نصب تابلو می رود و با استفاده از ابزارهایی مانند متر اقدام به اندازه گیری ابعاد تابلو در محل نصب می کند. در مطالب پیشین به اهمیت اندازه و استاندارهای ابعاد تابلوهای تبلیغاتی اشاره کردیم و توضیح دادیم که بهترین ابعاد برای تابلو باید با سردرب مغازه و فروشگاه سازگار باشد. اگر سردرب فروشگاه کوچک است شما اجازه ندارید از تابلوهایی با سایز بسیار بزرگ استفاده کنید زیرا در ذوق مشتری می زند و جلوه خوبی ندارد. این امر در خصوص سردرب های بزرگ نیز صادق است و شما نباید از تابلوهایی با ابعاد کوچک برای آن استفاده کنید.

طراحی تابلو استیل

پس از اینکه به ابعاد استاندارد و دقیقی از تابلو رسیدید نوبت به پیاده سازی طرح اصلی در برنامه ها و نرم افزارهای مخصوص می رسد. اغلب نرم افزارهایی که توسط گرافیست ها مورد استفاده قرار می گیرد شامل کورل و اتوکد است. البته سایر نرم افزارها مانند تری دی مکس نیز در این زمینه وجود دارند. ویژگی های مختلف طرح مانند فونت و قطر حروف در این نرم افزار ها طراحی می شوند. رنگ و سایر خصوصیات نیز در همین مرحله انجام خواهد شد.

برش طرح

پس از آماده سازی طرح توسط گرافیست نوبت به برش آن بر روی متریال اصلی که همان استیل است می رسد. استیل به دلایلی که در بالا به آن اشاره کردیم یکی از زیباترین و براق ترین متریال موجود در صنعت تابلوسازی است که آن را تبدیل به گزینه مناسبی برای بکارگیری در صنعت تبلیغاتی کرده است. برش طرح بر روی استیل توسط لیزر انجام می پذیرد. در سال های گذشته اینکار توسط دست انجام می شد که نتیجه کار فاقد ظرافت و دقت بود اما در حال حاضر برش های لیزری توانسته اند به جایگاه خوبی برسند زیرا نتیجه کار عالی و در نهایت دقت و ظرافت می باشد. در این مرحله لبه حروف نیز خم کاری می شوند و بر روی حروف چسبانده می شوند.

نورپردازی تابلو استیل 

نورپردازی می تواند زیبایی تابلوهای تبلیغاتی را بیشتر کند. هر چه نورپردازی شکیل تر باشد در قیمت تابلو استیل نیز تاثیر دارد. از لامپ های SMD بدین منظور استفاده می شود .این لامپ ها قابلیت نصب به صورت سری یا موازی را دارند.

زیرسازی تابلو استیل 

پس از اینکه تمام مراحل بالا به دقت و ظرافت تمام انجام شد نوبت به نصب حروف بر روی زمینه کار می رسد. معمولا زمینه کار از جنس PVC است اما اگر مشتری تمایل داشته باشد می توانیم از سایر متریال مانند شیشه ، چوب و کامپوزیت نیز استفاده کنیم. چوب ترموود جزو زیباترین متریال برای زیرسازی تابلوهای تبلیغاتی محسوب می شود که هزینه بیشتری نیز برای مشتری دارد.

نصب تابلو استیل  

در آخرین مرحله نوبت به نصب تابلو در محل مورد نظر می رسد. این مرحله توسط نصابان حرفه ای و کار بلد انجام می شود.

Rate this post
دیدگاه‌ها
  • سلام مرسی از مطلب خوبتون. آیا تابلو استیل رو برای سر در کافی شاپ هم میشه استفاده کرد یا فقط مغازه و رستوران؟

    • سلام ممنون از شما. استفاده از تابلو استیل محدودیتی ندارد و با توجه به نیاز مشتری می توان در هر نوع کسب و کاری از آن استفاده کرد. برای اطلاعات بیشتر از تابلو چلنیوم هم می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button