5 نکته طلایی انتخاب بهترین رنگ برای تابلو مغازه

بهترین رنگ برای تابلو مغازه

بهترین رنگ برای تابلو مغازه

انتخاب بهترین رنگ برای تابلو مغازه تحت تاثیر پارامترهای مختلفی است. به هیچ عنوان نمی توان گفت که قطعا استفاده از رنگ قرمز موثر است یا خیر. نکات مهمی مانند رعایت کنتراست رنگی , استفاده از نورپردازی مناسب , توجه به نوع مشتری و … از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله قصد داریم به نکات مهم در انتخاب بهترین رنگ برای انواع تابلو مغازه اشاره کنیم.

 

بهترین رنگ برای تابلو مغازه چیست ؟

بهترین رنگ برای تابلو مغازه چیست؟ تابلو چلنیوم که از جذاب ترین تابلوهای تبلیغاتی است در رنگ ها و طرح های متفاوتی تولید می شود. عوامل مهمی در ایجاد جذابیت های بصری موثر است که می توان به زمینه کار, نحوه نورپردازی, فونت تابلو چلنیوم, قطر حروف و …. اشاره کرد. اما مورد مهم دیگری که نمی توان آن را نادیده گرفت رنگ است. رنگ تابلو تاثیر زیادی در جذب مشتری و افزایش زیبایی های بصری ایفا میکند. تعیین و انتخاب رنگ تابلو مغازه چلنیوم امری هنرمندانه است. اگر شما دستی بر آتش هنر دارید و می توانید ترکیب رنگ ها و استفاده از آن ها را در تابلو به کار ببرید که خوشا به حالتان! اما اگر در این زمینه هیچ گونه تجربه ای ندارید بهتر است که این کار به دست یک متخصص بسپارید. اغلب افرادی که حوزه طراحی به عنوان گرافیست فعالیت می کنند شناخت خوبی از رنگ ها دارند و می توانند مناسب ترین و بهترین رنگ برای انواع تابلو مغازه را انتخاب کنند.

نکات طلایی برای انتخاب بهترین رنگ تابلو مغازه

در این بخش قصد داریم به نکاتی بپردازیم که جزو طلایی ترین نکات محسوب می شوند و در نظر گرفتن آن ها در طراحی تابلو می تواند زیبایی و جذابیت آن را به میزان چشم گیری افزایش دهد.

استفاده از رنگ های مکمل

رنگ های مکمل و هم خانواده می تواند یکی از طلایی ترین نکات در انتخاب بهترین رنگ برای تابلو مغازه باشد. به طور مثال رنگ زرد و نارنجی به عنوان رنگ های مکمل محسوب می شوند که باید در جای مناسب و بر اساس طرح تابلو در آن به کار بروند. این نوع از رنگ ها می توانند یک طیف رنگی جذاب ایجاد کنند که به خوبی موجب جلب توجه مشتری شود. این نکته در تابلوهایی قابل استفاده است که بیش از دو رنگ در آن اجرا می شود.

کنتراست رنگی

کنتراست رنگی یکی از مهم ترین مسائل در صنعت تابلوسازی است و به معنای استفاده از رنگ های متضاد است. این روش در تابلوهایی قابلیت اجرا و پیاده سازی دارد که تنها از دو رنگ در طراحی آن استفاده شده است. به طور مثال اگر زمینه کار مشکی باشد و حروف تابلو چلنیوم با رنگ سفید طراحی شود می توان گفت که کنتراست رنگی در آن لحاظ شده است. این نکته در تابلوهایی قابل اجرا است که قصد دارید دید بالایی ایجاد کنید. تابلوهایی با کنتراست رنگی تاثیر بیشتری در جلب توجه مشتری خواهند داشت.

 

بهترین رنگ برای تابلو مغازه

نوع مشتریان

مورد مهمی که باید در طراحی تابلو و انتخاب رنگ آن توجه کنید نوع مشتریان تان است. به طور مثال اگر حوزه فعالیت شما به گونه ای است که مخاطبین شما کودکان هستند نمی توانید از رنگ های تیره مانند سرمه ای و قهوه ای استفاده کنید زیرا هیچ گونه جذابیتی برای مخاطب نخواهید داشت. رنگ های شاد و سر زنده مناسب با فعالیت هایی مانند مغازه اسباب بازی فروشی است. اما اگر مشتریان شما از قشر سالمند جامعه هستند بهتر است که آن را در طراحی و رنگ آمیزی تابلو لحاظ کنید تا تاثیر معکوس نگیرید.

نحوه نورپردازی با لامپ های رنگی

استفاده از ورق های پلکسی در طراحی و ساخت تابلو چلنیوم یک جنبه از رنگ آمیزی تابلو محسوب می شود و جنبه دیگر آن لامپ های رنگی است که برای نورپردازی تابلو مغازه آن استفاده می شود. لامپ هایی که در تابلوهای تبلیغاتی نصب می شوند شامل لامپ هالوژن  و لامپ ال ئی دی است که هر کدام از آن ها در رنگ های متنوعی در بازار وجود دارند. زمانی که کار خود را به دست یک تابلو ساز حرفه ای می سپارید قطعا بهترین ترکیب رنگ را با استفاده از لامپ ها برای شما ایجاد می کند.

نوع کسب و کار 

نوع کسب و کار شما تعیین کننده رنگ تابلو مغازه است. تصور کنید یک صرافی بزرگ و معتبر در سطح شهر از یک تابلوی صورتی در سردر مغازه خود استفاده کند. شما به عنوان مشتری در ذوقتان خواهد خورد و هیچ جذابیتی برای شما نخواهد داشت. پس نوع کسب و کار و زمینه فعالیت شما می تواند نکته دیگری در انتخاب بهترین رنگ برای ساخت تابلو مغازه باشد.

 

بهترین رنگ برای تابلو مغازه

نکات مهم در نصب تابلو مغازه

در نظر گرفتن نکات مهم در نصب تابلو مغازه به همان اندازه مهم است که طراحی و رنگ آمیزی آن ! تصور کنید تابلوی مغازه در مکانی نصب شوند که از مغازه فاصله دارد. در این هنگام مشتری نمی تواند تشخیص دهد که مکان اصلی مغازه در کجا واقع شده است. این مساله به شدت بر روی کسب و کار شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

هماهنگی سایز تابلو با سردر مغازه

سایز تابلو مغازه باید هماهنگی با سردر مغازه داشته باشد. اگر مغازه شما دارای مساحت پایینی است نباید از تابلوهایی با ابعاد بزرگ استفاده کنید زیرا ظاهری جذاب را به وجود نخواهد آورد و به جای جذب مشتری موجب دفع آن خواهید شد.

مکان مناسب برای نصب

مکان مناسب در نصب تابلو مغازه موجب جلب توجه مخاطب می شود. امروزه استفاده از تابلوهای تبلیغاتی در پشت بام بسیار رایج شده است. مغازه ها و فروشگاه های بزرگ برای نمایش برند خود اقدام به نصب تابلو در پشت بام می کند. برای اشنایی با انواع تابلو سر در مغازه هم می توانید مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

بهترین رنگ برای تابلو مغازه

واقعیت این است که رنگ تابلوی مغازه یکی از تاثیرگذار ترین مواردی است که می تواند بین شما و مشتری ارتباط برقرار کند. رنگ ها از دید روانشناسی دارای پیام هایی هستند که به طور ناخودآگاه با ذهنیت افراد درگیر می شوند. بهترین رنگ برای تابلو مغازه رنگی است که این ویژگی را داشته باشد و بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن این ارتباط را برقرار کند. حتما بعد از خواندن این مطلب سوال مهمی برای شما پیش آمده و آن هم این است که انتخاب تابلوی ارزان یا گران تاثیری در کاهش یا افزایش مشتریان دارد ؟ در ادامه این سوال را از منظر رنگ شناسی به شما عزیزان پاسخ خواهیم داد.

بهترین رنگ برای تابلو مغازه

همان طور که می دانید تابلو سردرمغازه دارای مدل های مختلفی اعم از متریال ، رنگ ، جلوه و … هستند. هر کدام از آن ها دارای قیمت های متفاوتی می باشند. افرادی که بودجه کمی دارند از تابلوهای ارزان و افرادی که می توانند هزینه بیشتری برای جلب مشتری کنند قطعا از تابلوهای گران قیمت مانند چوب ترموود استفاده می کنند. اگر قصد دارید از تابلو مغازه سال های طولانی استفاده کنید حتما باید از متریالی بهره بگیرید در برابر عوامل محیطی از دوام بالایی برخوردار باشد. زیرا تابش مستقیم نور خورشید از مهم ترین فاکتورهایی است که باعث رنگ پریدگی تابلو می شود و اگر شما از یک تابلو و متریال بی کیفیت استفاده کنید قطعا برای شما مقرون به صرفه نخواهد بود.

تابلو مغازه ارزان و ویژگی های آن

تابلوهایی که می توان آن ها را در دسته ارزان ترین تابلوهای مغازه قرار داد غالبا از جنس بنری هستند. این تابلوها دارای یک قاب و چارچوب ساده می باشند که بنر بر روی آن نصب می شود. این تابلوها دارای مزایا و معایبی هستند که به آن ها اشاره می کنیم.
از جمله مزایایی که می توان در خصوص تابلوهای ارزان قیمت گفت این است که شما نیازی به صرف بودجه زیادی ندارید و می توانید با هر مبلغی که دارید یک تابلو مغازه ارزان تهیه کنید. زمانی که برای ساخت این تابلو صرف می شود قطعا کمتر از تابلوهای میان رده و گران قیمت خواهد بود در نتیجه سریع تر نیز آماده می شود. آخرین مزیتی که در این باره وجود دارد این است در مدت زمان کوتاهی تعویض می شود و شما نیازی به تماس گرفتن با نصاب نخواهید داشت.
مهم ترین معایبی که درباره تابلوهای ارزان قیمت وجود دارد این است که دوام زیادی ندارند و بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه رنگ ، جلوه و براقیت خود را از دست خواهند داد. این تابلوها از زیبایی و جذابیت بسیار کمتری نسبت به تابلوهای گران برخوردارند و توجه مشتریان را به خود جلب نمی کنند.

بهترین رنگ برای تابلو مغازه
تابلو مغازه میان رده و ویژگی های آن

تابلو مغازه میان رده جزو پرطرفدار ترین تابلوهای تبلیغاتی محسوب می شوند که استقبال زیادی از آن ها در بازار شده است. انتخاب و خرید این تابلوها نیاز به بودجه زیادی ندارد و شما با داشتن بودجه ای معقول می توانید یک تابلوی زیبای تبلیغاتی داشته باشید. تابلوهایی که در این دسته قرار می گیرند اغلب از نوع چلنیوم و ال ای دی می باشند که خود نیز به مدل های متنوع دیگری تقسیم می شوند.
از جمله مزیت هایی که می توان در خصوص تابلو مغازه میان رده مطرح کرد این است که آن ها ماندگاری و دوام بسیار بالایی دارند و مشتریان به راحتی جذب آن می شوند و امکان تهیه آن با هر بودجه ای وجود دارد. درباره معایب این تابلو ها نمی توان به نکته خاصی اشاره کرد زیرا از جوانب مختلف بسیار مناسب هستند.

تابلو مغازه گران و ویژگی های آن

می توان گفت مطرح ترین مدل و بهترین رنگ برای تابلو مغازه گران قیمت اعم از استیل ، تیتانیومی و چوب ترموود است. این تابلوها در مکان هایی مانند طلافروشی ها صرافی ها کاربرد دارند و قطعا یک مغازه معمولی مانند فست فود یا بستنی فروشی اقدام به نصب این گونه تابلوها نخواهد کرد.
از جمله مزیت هایی که در خصوص تابلو مغازه گران قیمت وجود دارد امکان جذب بالای مشتری و دوام زیاد آن هاست. تنها عیبی که این تابلوها دارند قیمت بالایی است که برای آن ها در نظر گرفته شده است.

5/5 - (2 امتیاز)
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button