کاربرد پی وی سی در تابلوسازی چیست ؟

پی وی سی در تابلو

پی وی سی در تابلو

کاربرد پی وی سی در تابلو سازی بسیار گسترده است. این متریال می تواند به عنوان زمینه تابلو استفاده شود که خود دارای انواع مختلفی است. در این مطلب علاوه بر کاربرد این مهم، به معرفی مزایا و انواع آن خواهیم پرداخت. تا پایان با ما باشید. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از تابلو چلنیوم با کارشناسان ما در تابلو رویال تماس بگیرید.

پی وی سی چیست ؟

پی وی سی در تابلو سازی از مهم ترین متریال در این صنعت محسوب می شود. نام دیگر این متریال پلی وینیل کلراید است که در دسته پلیمرهای ترموپلاست به شمار می رود. پی وی سی بسیار انعطاف پذیر است زیرا می توان میزان سختی آن را کم و زیاد کرد. این میزان تغییر به واسطه موادی است که با آن ترکیب می شود. پی وی سی نام اختصاری عبارت ” Polyvinyle Chloride” است که می توان نام پلاستیک سخت را نیز بر آن نهاد. علاوه بر کاربرد پی وی سی در تابلو سازی می توان از آن در صنایع دیگری مانند دکوراسیون داخلی و ساختمان سازی نیز استفاده کرد.

کاربرد پی وی سی در تابلو سازی چیست ؟

همان طور که می دانید تابلوهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند و در مدل هایی مانند تابلو نئون پلاستیک , تابلو برجسته فلزی , تابلو چلنیوم , تابلو استیل , تابلو ال ای دی و تابلو راهنما قابل استفاده است. همچنین تابلوهای وکیوم و لتر باکس نیز گزینه مناسبی برای استفاده از پی وی سی در تابلو هستند. اغلب به عنوان زمینه کار و برجسته سازی حروف از این متریال در تابلوسازی استفاده می شود. انعطاف بالای پی وی سی موجب می شود تا به راحتی توسط دستگاه های برش لیزری برش داده شوند.

انواع پی وی سی در تابلو سازی

ورق سخت

ورق های سخت پی وی سی دانسته gr/cm31/4 دارند که اغلب در فرآیند اکستروژن از 3 میلی متر تا 2 سانتی هستند که ابعادی بالغ بر 1830 میلی متر دارند. ورق های سخت پی وی سی تنوع بالایی در رنگ دارند که در مدل های مات و صاف عرضه می شوند. اگر تمایل داشته باشید تا ورق های پی وی سی دارای طرح هایی مانند چوب باشند می توانید از فیلم های طرح چوب در آن ها استفاده کنید.

ورق نرم مات

بیشترین کاربرد ورق نرم مات در استفاده به عنوان کفپوش و پارکت لمینت است. این نوع از پی وی سی استحکام بسیار بیشتری نسبت به ورق های سفت دارند زیرا ساختار آن ها به نحوی است که از انعطاف بالاتری برخوردار هستند. مقاومت شیمیایی و الکتریکی در آن ها بسیار بالاست که جزو مزیت های آن محسوب می شود.

ورق شفاف ( نرم و سخت )

نوع دیگری از پی وی سی وجود دارد که به نام شفاف نرم و سخت شناخته می شوند. این ورق ها معمولا در دکوراسیون داخلی و به عنوان کف پوش استفاده می شوند. استفاده آن ها در صنعت تابلوسازی محدود تر است.

ورق سخت فومیزه

معمولا تولید پی وی سی فومیزه در کشور آلمان انجام می شود زیرا این تکنولوژی در این کشور وجود دارد و بعد از تولید به کشورهای دیگر اعم از ایران صادر می شود. این نوع از پی وی سی دارای سطحی مات هستند که قابلیت روکش به وسیله فیلم های طرح چوب را دارند. قیمت پی وی سی های فومیزه نسبت به کاربرد وسیعی که دارند بسیار مناسب است و می توان آن را بهینه ترین محصول پتروشیمی دانست. پی وی سی در تابلو سازی رقیبی جدی برای چوب محسوب می شود زیرا مقاومتی بیشتر از چوب ترموود دارد. همچنین انجام عملیاتی مانند برش , سوراخ کاری , پیچ کردن و اره کاری نیز در آن به سهولت انجام می شود.

ورق سخت کواکسترود سه لایه

ورق سخت کواکسترود سه لایه به صورت یکنواخت , براق و صاف تولید می شوند که دارای لایه هایی فشرده در بالا و پایین است. ورق های سخت سه لایه لایه فشرده خارجی و مغزی فومیزه دارند که مانند مدل های قبلی از تنوع رنگ و طرح زیادی برخوردارند که به وسیله روکش ها و فیلم های طرح چوب نیز قابل طراحی هستند.

ورق سخت کواکسترود سه لایه

مزایای استفاده از پی وی سی در تابلو سازی

مقاومت بالا

ورق های پی وی سی از مقاومت بی نظیری برخوردار هستند که آن ها را تبدیل به گزینه مناسبی برای استفاده تابلو سازی می کند. علاوه بر کاربرد این ماده در تابلو سازی میتوان به کاربرد آن در صنایعی مانند دکوراسیون داخلی مانند آشپزخانه و کابینت نیز اشاره کرد. این ورق های منعطف و مقاوم در برابر عواملی مانند انواع پوسیدگی , قارچ و شوره نیز مقاوم هستند که علاوه بر عمر بالا می تواند موجب کاهش هزینه ها در طولانی مدت نیز بشود.

منعطف

انعطاف این ماده موجب شده تا علاوه بر بکارگیری آن در تابلو سازی در صنایع دیگر نیز کاربرد فراوانی داشته باشد.

ضد حریق

خاصیت ضد حریق و ضد آتش سوزی را می توان در ورق های فومیزه یافت کرد. این ویژگی موجب می شود تا در مکان های مختلف به جای چوب از پی وی سی های فومیزه استفاده کرد. این ورق ها دارای مغزی بسیار محکم و مقاوم هستند.

عدم انقباض و انبساط

برخی از متریال با قرارگیری در آب و هوای بسیار سرد و بسیار گرم داری انقباض و انبساط می شوند. این مساله باعث می شود که فرم پی وی سی دچار تغییرات فراوانی شود و به مرور زمان کیفیت و زیبایی خود را از دست بدهد.

قابلیت پیچ خوری

ورق های پی وی سی در تابلو سازی قابل پیچ خوردگی هستند. به همین دلیل می توان به راحتی آن ها را حالت داد و فرم دلخواه را به آن ها بخشید. علاوه بر تابلوسازی نیز می توان پیچ و تاب های فراوانی به این متریال برای ساخت قطعات دیگر داد.

تنوع رنگ و ابعاد

تنوع رنگ بالا در پی وی سی باعث شده تا کاربرد وسیعی داشته باشند. علاوه بر این ورق های پی وی سی قابلیت رنگ شدن به وسیله دستگاه های رنگ پاش و کوره ای را نیز دارند.

نصب آسان

یکی از مهم ترین مزایای پی وی سی سبک بودن آن است که موجب می شود تا نصب راحتی داشته باشند. این مساله برای تابلوهایی که قرار است در ارتفاعات نصب شوند بسیار حائز اهمیت است.

نصب آسان

از پی وی سی در ساخت چه تابلوهایی استفاده می شود ؟

همان طور که می دانید پی وی سی در تابلو سازی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. به نحوی که در ساخت اغلب تابلوها از این متریال استفاده می شود. در ادامه مطلب به انواعی از تابلوهای تبلیغاتی اشاره می کنیم که از پی وی سی در ساخت آن ها استفاده می شود.

تابلو نئون پلاستیک

از پی وی سی برای زیر ساخت تابلوی نئون پلاستیکی استفاده می شود. به این معنی که می توان به عنوان زمینه کار از آن بهره مند شد. تابلوهای نئون پلاستیک در سال های گذشته طرفداران زیادی داشت اما به دلیل ایراداتی که داشت به تدریج از گردونه ابزارهای تبلیغاتی خارج شد اما همچنان برخی از مشتریان به آن علاقه دارند و ترچیح می دهند که برای معرفی کسب و کار خود آن را بکار ببرند.

تابلو فلزی

اگر از پی وی سی در تابلو فلزی استفاده شود کیفیت نورپردازی آن بهتر خواهد بود. زیرا در ساخت این تابلوها می توان از انواع فلزات مانند مس ، آهن و آلومینیوم بهره گرفت و به این دلیل که قابلیت عبور نور را ندارند ، نورپردازی بر روی زمینه تابلو انجام خواهد پذیرفت و پی وی سی به عنوان ایده آل ترین متریال شناخته می شود.

تابلو LED ثابت و روان

در مطالب گذشته اشاره کردیم که در ساخت تابلوهای LED روان و ثابت از ماژول ها استفاده می شود. این ماژول ها نیاز به مونتاژ دارند. پی وی سی برای مونتاژ کاربرد دارد و می تواند بالاترین کیفیت را به این نوع از تابلوها هدیه داد.

تابلو راهنما

یکی از مهم ترین متریالی که در ساخت انواع تابلو راهنما استفاده می شود پی وی سی است. تابلوهای راهنما برای نصب در ورودی ساختمان های مسکونی ، اداری و تجاری گزینه مناسبی هستند و می توانند به خوبی مشتریان را در رسیدن به طبقات مورد نظر راهنمایی کند. در مجتمع هایی که تعداد واحدها زیاد است می توانند از این تابلوها استفاده کنند.

تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم از پرکاربردترین تابلوهای تبلیغاتی به شمار می روند که دارای ویژگی هایی از جمله زیبایی ، دوام ، عمر زیاد ، نورپردازی و …. هستند. از پی وی سی می توان به عنوان زمینه تابلو چلنیوم استفاده کرد. زیرا می توان به راحتی حروف برجسته را بعد از نورپردازی به وسیله لامپ های SMD بر روی پی وی سی نصب کرد. همچنین نورپردازی پی وی سی نیز به وسیله لامپ های LED انجام می شود.

تابلو لایت باکس

تابلو لایت باکس بسیار زیباست و دارای انواع مختلفی از جمله فریم لس ، اسنپ فریم و … می باشد که می توان برای ساخت اجزای مختلف آن از پی وی سی استفاده کرد. تابلو لایت باکس برای نصب در مکان های عمومی مناسب هستند و می توان به شکل آویزی از آن استفاده کرد.

یکی از ویژگی های مهم استفاده از پی وی سی در تابلو سازی این است که می توان برای مخفی کردن موارد اضافی از جمله سیم و کابل و …. مورد استفاده قرار بگیرد. چون نمایان بودن موارد اضافی سبب تخریب جلوه زیبای تابلو خواهد شد و در مشتری دافعه ایجاد می کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button