هرآنچه که باید از روش ساخت تابلو نئون پلاستیک بدانید!

تابلو نئون پلاستیک

تابلو نئون پلاستیک

تابلو نئون پلاستیک شباهت زیادی با تابلو چلنیوم دارد اما مهم ترین تفاوت آن ها در نوع ورق پلکسی است. در سخت تابلو چلنیوم از ورق های پلکسی استفاده می شود اما در تابلو نئون پلاستیک از ورق های پلکسی گلاس استفاده خواهد شد. در این مقاله به روش ساخت تابلو نئون پلاستیک خواهیم پرداخت. برای اطلاعات بیشتر شما می توانید با کارشناسان ما در تابلو رویال تماس بگیرید.

 

متریال تابلو نئون پلاستیک

تابلو نئون پلاستیک همان طور که از نامش پیداست از متریال پلاستیک است. همچنین روشنایی آن به وسیله گاز نئون تامین می شود. ورق های پلکسی گلاس از متریال اصلی این تابلو محسوب می شود از نوع پلی کربنات است که ظاهر آن شفاف و مانند شیشه است در صورتی که جنس آن تلق است که مقاومت بیشتری از شیشه خواهد داشت.

روش ساخت تابلو نئون پلاستیک

تابلو نئون پلاستیک که از جذاب ترین تابلوهای تبلیغاتی به شمار می رود دارای مراحل ساخت جالبی است که به آن ها اشاره می کنیم.

مرحله اول

طرح مورد نظر بر روی ورق های پلکسی گلاس شفاف برش داده می شود. در برش این ورق باید از دستگاه های برش لیزری به نام CNC ( کنترل عددی ) استفاده کرد تا کیفیت برش افزایش پیدا کند.

مرحله دوم

حروفی که برش داده شده اند باید بر طبق طرح پیچ و خم و حالت داده شوند. این حالت دهی با حرارت انجام می شود. حرارت باید به میزان مورد نظر تنظیم شده باشد تا ورق دچار سوختگی و آسیب های جدی نشود.

مرحله سوم

حروف بعد از حالت دهی توسط گاز نئون پر می شوند. نحوه نوردهی گاز نئون به گونه است؟ بعد از پر کردن حروف به وسیله گاز نئون باید دو عدد الکترود را به دو سر تابلو متصل کنیم و ولتاژ مناسب به آن بدهیم تا گاز نور تولید کند.

 

تابلو نئون پلاستیک

تابلو نئون پلاستیک چه تفاوتی با تابلو چلنیوم دارد؟

جنس زوار

همان طور که در مطالب پیشین اشاره کردیم جنس زوار تابلو چلنیوم اغلب از نوع آلومینیوم و فلز است. زیرا آلومینیوم آلیاژ اصلی در ساخت چلنیوم محسوب می شود. اما تابلو نئون پلاستیک برای زوار از پلاستیک استفاده می کند.

نحوه روشنایی

تابلو چلنیوم برای نوردهی به حروف و نورپردازی تابلو از دو نوع لامپ استفاده می کند. لامپ های SMD  و LED . این نوع از لامپ ها به شدت کم مصرف هستند و زیبایی خاصی به تابلو می دهند. اما نور دهی در تابلوهای نئون کاملا متفاوت با چلنیوم است. در این تابلوها نوردهی با گاز نئون تامین می شود و با دادن ولتاژ مناسب به آن نور کافی در تابلو به وجود می آید.

انعکاس نور

نور در تابلوهای چلنیوم زمانی مشاهده می شود که از روبرو به آن نگاه کنید. اما نحوه ساخت تابلو نئون پلاستیک به نحوی است که نه تنها از روبرو بلکه از زوایای دیگر نیز می توانید روشنایی آن را مشادهده کنید. این مساله به زیبا سازی آن نیز کمک زیادی می کند.

قیمت

تابلوهای چلنیوم بر اساس پارامترهای مختلفی که دارد گران تر از تابلو نئون است. همان طور که نام تابلو نئون پلاستیک استنباط می شود نوع آن از پلاستیک است و ممکن است دوام تابلوی چلنیوم که از آلیاژ های فلزی و آلومینیوم ساخته شده است را نداشته باشد. به همین دلیل قیمت تابلو نئون از قیمت تابلو چلنیوم به مراتب ارزان تر است.

انعطاف پذیری

در ساخت تابلو نئون انعطاف حروف برای حالت پذیری کمتر از تابلو چلنیوم است. به همین خاطر ساخت تابلو نئون مقداری سخت تر و زمان بر تر است چلنیوم می باشد.

تابلو نئون پلاستیک

قیمت تابلو نئون پلاستیک

قیمت تابلوها بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. تابلو نئون هم از این قاعده مستنثی نیست و عوامل مختلفی در قیمت تمام شده آن لحاظ می شود.

سایز

سایز تابلو موجب می شود تا مقدار متریال به کار گرفته شده در آن تعیین شود. هر چه سایز تابلو بزرگ تر باشد متریال و وقت بیشتری برای ساخت آن بکار رفته پس هزینه تمام شده آن افزایش پیدا می کند.

نوع اتصال

نوردهی تابلو نئون به وسیله گاز نئون تامین می شود به همین دلیل هزینه ای بابت نورپردازی با لامپ برای او منظور نمی شود. همین مساله موجب می شود تا قیمت تمام شده آن کاهش پیدا کند.

منبع تغذیه

منبع تغذیه و نوع آن از فاکتورهای مهم در تعیین هزینه است. منابع تغذیه دارای انواع مختلف مانند ضد آب و معمولی هستند که طبیعتا نوع ضد آب آن مرغوب تر و از کیفیت بالاتری برخوردار است و در نتیجه قیمت تابلو را افزایش می دهد .

زمینه کار

حروف تابلو نئون پلاستیک را می تواید در متریال های مختلف به عنوان زمینه کار نصب کنید. متریال هایی مانند کامپوزیت , چوب ترموود , شیشه و … از مرغوب ترین مواردی هستند که می توانند به عنوان زمینه کار مورد استفاده قرار بگیرند.

مجری ماهر

توصیه ما به شما عزیزان این است که برای ساخت تابلو به سراغ تابلوسازان ماهر بروید زیرا این گونه افراد تجربه بیشتری در تابلوسازی دارند و می توانند کار را با بهترین کیفیت به شما تحویل بدهند. اغلب استاد کاران هزینه بیشتری نسبت به افراد تازه کار دریافت می کنند اما در عوض خیالتان را از بابت متریال , زیبایی , کیفیت و … راحت می کنند.

محل نصب

مناسب ترین مکان برای نصب تابلو دقیقا سردرب مغازه و فروشگاه است. گاهی اوقات شرایطی به وجود می آید که مجبور هستید تابلو را در مکانی نصب کنید که ارتفاع زیادی دارد. زیرا یکی از شروط اصلی در نصب تابلو این است که دید کافی از طرف مشتری داشته باشد. هر چه ارتفاع تابلو بیشتر باشد هزینه بیشتری در نصب آن پرداخت می شود. زیرا زمان و انرژی بیشتری باید برای آن صرف کرد.

Rate this post
دیدگاه‌ها
  • سلام خسته نباشید ممنون از اطلاعات خوبتون. فرق تابلو چلنیوم با نئون پلاستیک چیه؟ کدوم بهتره؟

    • سلام ممنون از شما. روشنایی تابلو چلنیوم از رو به رو می باشد ولی تابلو نئون پلاستیک علاوه بر روشنایی از رو به رو از کناره ها هم روشنایی ساطع می کند و همچنین تابلو چلنیوم از متریال آلومینیم در آن استفاده می شود. نمی شود گفت کدام بهتر است. هرکدام مزیت های خاص خودش را دارد با قیمتی تقریبا یکسان. اما شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از تابلو چلنیوم با کارشناسان ما در تابلو رویال در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button