بررسی نقش تابلوسازی در برند

نقش تابلوسازی در برند

نقش تابلوسازی در برند

نقش تابلوسازی در برند نقشی انکار ناپذیر است. زیرا تابلو بیرونی ترین جلوه در یک کسب و کار تلقی می شود. مشتری ها قبل از اینکه با شما و کسب و کارتان آشنا شوند تابلوی آن را می بینند. بسیاری از مشاغل برای معرفی بهتر و برند شدن هزینه های هنگفتی را برای تابلو پرداخت می کنند. در این مطلب به نقش تابلوسازی در برند می پردازیم. برای اطلاعات بیشتر از تابلو چلنیوم با کارشناسان ما در تابلو رویال تماس بگیرید.

نقش تابلوسازی در برند چیست؟

نقش تابلوسازی  و قیمت تابلو چلنیوم در برند چه میزان است؟ تابلوسازی کمک بزرگی به برندینگ شغلی می کند. بهتر است قبل از اینکه به اصل مطلب بپردازیم به تعریفی واضح از برندینگ اشاره کنیم. به بیانی ساده برندینگ به معنای نام تجاری و نشان است که باعث تمایز آن در بین رقبا می شود.  هنگامی که این نام تجاری در بین عموم مردم شناخته شود و آن شغل یا کسب و کار را با آن نام تجاری بشناسند می توان گفت که برندینگ اتفاق افتاده است. ذهنیت عموم نسبت به برند باید مثبت باشد در غیر این صورت برندسازی به صورت منفی اتفاق می افتد. یک کسب و کار علاوه بر برند شدن باید نسبت به رقبای خود خدمات ویژه تری را ارائه دهد تا جایگاه ارزشمندی پیدا کند.

 

تابلو و برند سازی

اگر نام سامسونگ , اپل , آدیداس و … را بشنوید اولین چیزی که در ذهن شما تداعی می شود چیست؟ قطعا نام و لوگوی تجاری. با شنیدن نام اپل به سرعت تصویر یک سیب گاز زده در ذهن شما نمایان می شود. این مساله به این معنی است که اپل توانسته به خوبی برندسازی کند و با طرح لوگو و خدمات ارزنده ای که در طول سال ها فعالیت به مردم کرده خود را به مردم شناسانده است.

روش های مختلفی برای برندسازی وجود دارد که هر کدام دارای هزینه ها مخصوص به خود است. اما اگر بخواهید یک روش مناسب با صرف هزینه کم برای برندسازی در نظر بگیرید تابلو است. تابلوهای تبلیغاتی که در انواع متنوعی وجود دارند می توانند کمک شایانی به برند شدن تجارت و کسب و کار شما کنند به شرطی که نکات و اصول مهم در طراحی آن را در نظر بگیرید. زیرا افراد با آن دسته از تابلوهای تبلیغاتی ارتباط برقرار می کنند که طبق سلیقه و نیاز آن ها طراحی شده باشد.

حتما در سطح شهر تابلوهایی را دیده اید که به محض مشاهده آن ها احساس نیاز در شما به وجود آمده است و تمایل به استفاده از خدمات آن کسب و کار پیدا کرده اید. اغلب شعارهایی که بر روی تابلوهای تبلیغاتی حک می شوند باید این نکته را در نظر بگیرند که نیاز مشتری چیست و چگونه می توانند احساس نیاز را در او به وجود آورند. نقش تابلوسازی در برند بسیار پررنگ است زیرا به طور مستقیم با حافظه بصری افراد سر و کار دارد. اگر بر روی تابلو ده ها جمله و کلمه بنویسید و در کنار آن یک لوگو قرار دهید مشتری فقط لوگو را در ذهن خود ثبت می کند و این مساله نشان از قدرت حافظه دیداری افراد دارد.

تصور کنید برای اولین بار یه یک شهر یا کشور سفر می کنید و هیچ گونه آشنایی با آن منطقه ندارید. در سطح شهر به تابلوها و بنرهای تبلیغاتی توجه زیادی می کنید تا نیاز خود را با آن ها مقایسه و سپس به سراغ آن بروید.

 

نقش تابلوسازی در برند

چه افرادی تحت تاثیر برند قرار می گیرند؟

بعد از اینکه به نقش تابلوسازی در برند اشاره کردیم بهتر است به سراغ این سوال برویم که چه افرادی تحت تاثیر برند قرار می گیرند؟

مصرف کنندگان رکن اصلی در هر کسب و کاری هستند. هنگامی که مشتری را در راس فعالیت ها و خدمات خود در نظر می گیرید و تلاش می کنید که به بهترین روش به او خدمات دهید و بعد از فروش محصول نیز او را پشتیبانی کنید او تبدیل به یک بازاریاب برای شما خواهد شد. زیرا زمانی که مشتری از یک محصول راضی باشد شروع به تبلیغات دهان به دهان می کند. تحقیقات ثابت کرده که این نوع از تبلیغات جزو موثرترین روش های بازاریابی به شمار می رود که نقش بی نظیری را در توسعه و رونق یک برند دارد. و اما هنگامی که مشتری از برند و خدمات شما ناراضی باشد به وسیله همین تبلیغات دهان به دهان شروع به تبلیغات منفی علیه شما می کند. پس اولین کسانی که تحت تاثیر برند قرار می گیرند مصرف کنندگان هستند.

 

چگونه با تابلوی تبلیغاتی برندسازی کنیم؟

واقعیت این است که صنعت تابلوسازی صنعت گسترده ای است. به حدی که اگر شما نیاز به یک تابلوی تبلیغاتی داشته باشید و وارد یک کارگاه تابلوسازی شوید بدون شک انتخاب برای شما سخت خواهد بود. صنعت تابلوسازی دارای تنوع زیادی است. اما اگر می خواهید نقش تابلوسازی در برند را در یابید به شما توصیه می کنیم قبل از انتخاب هر تابلو با یک تابلوساز ماهر مشورت کنید. غلب تابلوسازانی که به عنوان استادکار شناخته می شوند تجربه زیادی دارند و می توانند به راحتی شما را راهنمایی کند تا بهترین نوع تابلو را بر اساس کسب و کار خود انتخاب کنید.

امروزه تابلوهایی مانند تابلو وکیوم , ترموود , کامپوزیت , چلنیوم و …. از تابلوهای مناسب برای تبلیغات محسوب می شوند. هر کدام از آن ها دارای امکانات و مزایای متفاوتی هستند که هزینه آن ها نیز بنا بر ابعاد , زمینه کار و … تعیین می شود. نکته مهمی که باید در طراحی تابلو در نظر داشته باشید که بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب بگذارد این است که نورپردازی , متریال , دوام و … را باید رعایت کنید. هیچ مشتری به سراغ مغازه ای نمی رود که تابلویی کهنه و رنگ و رو رفته داشته باشد. همیشه تابلوهای براق و درخشان برای مشتری جذاب تر بوده اند. برای اطلاعات بیشتر از نورپردازی تابلو مغازه می توانید مقاله های قبلی ما را مطالعه کنید.

 

نقش تابلوسازی در برند

اصل مهم

اگر تمایل دارید که برندسازی را به طور گسترده تری انجام دهید باید به جز تابلو به سراغ روش های دیگر نیز بروید. تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی , تبلیغات اینترنتی , سایت های پربازدید و … را فراموش نکنید. زیرا عصر , عصر ارتباطات است و رسانه های جمعی و گروهی نقش غیر قابل انکاری در برندسازی شخصی و تجاری دارند.

برند سازی با تابلوهای تبلیغاتی

پس از اینکه به بررسی جوانب مختلف نقش تابلوسازی در برند اشاره کردیم نوبت به این می رسد که نقش تابلوهای مختلف تبلیغاتی را در این حوزه تعریف کنیم.

برند سازی با تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم یکی از ابزارهای تبلیغاتی محسوب می شود که اغلب مشاغل ترجیح می دهند به وسیله آن کسب و کار خود به مشتریان معرفی کنند. برای ساخت این تابلو از متریالی مانند ورق های پلکسی گلاس ، پی وی سی ، انواع لامپ برای نورپردازی و … استفاده می شود. وجود لامپ های LED و SMD باعث نوردهی به تابلو می شود که به بهترین شکل می تواند نظر مخاطبین و مشتریان را به خود جلب کند.

سوال مهمی که در این بخش به وجود می آید این است که نقش تابلوسازی در برند به وسیله تابلو چلنیوم چگونه امکان پذیر است ؟ پاسخ بسیار واضح است. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار باید از فاکتورهای مختلف مانند لوگو ، شعار و متن های مناسب بر روی تابلو استفاده کنید تا تاثیر گذاری زیادی بر روی ذهن مخاطب داشته باشید. به این وسیله می توانید در مدت زمانی معقول برند سازی خود را انجام دهید.

تابلو چلنیوم دارای طول عمر بالایی است و می توانید تا سال های متمادی بدون هیچ گونه آسیبی مانند پوسیدگی ، رنگ رفتگی ، خوردگی و … از آن استفاده کنید. نورپردازی تابلو جلنیوم به هیج عنوان باعث افزایش مصرف برق شرکت شما نخواهد شد زیرا تمام لامپ های بکار رفته در آن کم مصرف هستند.

برند سازی با تابلو چلنیوم

برند سازی با تابلو نئون

تابلو نئون از لوله های پلاستیکی تولید می شود و همین امر سبب شده تا کاربرد آن محدود شود. اما همچنان به عنوان یکی از زیباترین تابلوهای تبلیغاتی شناخته می شود. نوردهی آن ها به وسیله تزریق گاز نئون انجام می شود. در نورپردازی این تابلو از هیچ گونه لامپ استفاده نمی شود بلکه به دو سر لوله های پلاستیکی دو عدد الکترود نصب می شود و اگر بخواهید نور را کم و زیاد کنید باید از طریق الکترودها اقدام کنید.

به منظور استفاده از تابلوی نئون برای نورپردازی می توانید لوگوی شرکت و نماد آن را به زیبایی بسازید و از رنگ های مرتبط با نوع کسب و کار خود در نورپردازی آن استفاده کنید. اگر می خواهید مشتریان شما را با رنگ اختصاصی بشناسند باید از رنگ هایی بهره بگیرید که خاص باشند و به خوبی قادر به رقابت با سایر رقیبان باشند.

برند سازی با تابلو استیل

استیل یکی از فلزاتی محسوب می شود که دارای قدمتی دیرینه است. این فلز زیبا و براق می تواند به عنوان یکی از بهترین و با کیفیت ترین متریال در صنعت تابلوسازی مورد استفاده قرار بگیرد و عمر طولانی داشته باشد. استیل در برابر عوامل محیطی مانند بارش باران و تابش اشعه مضر خورشید مقاوم است و می تواند رنگ و براقیت خود را در مدت طولانی حفظ کند. تابلو استیل در میان سایر تابلوهای تبلیغاتی از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و زیبایی آن چشم نواز می باشد. ساختن لوگوی مرتبط با کسب و کار به وسیله استیل جلوه ای بسیار زیبا دارد.

 

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button