بررسی تاثیر مهم و حیاتی تابلوسازی بر رونق کسب و کار

تاثیر تابلو بر کسب و کار

تاثیر تابلوسازی بر رونق کسب و کار

در این مطلب قصد داریم به بررسی تاثیر تابلوسازی بر رونق کسب و کار بپردازیم. حتما برای همه شما پیش آمده است که وقتی می خواهید وارد مغازه ای شوید چشم شما به تابلو هایی برخورد می کند که رو سردر مغازه ها قرار گرفته است . تابلو سازی از گذشته تا امروز اهمیت زیادی را داشته و دارد . یکی از راه های تبلیغات خوب ، می تواند تابلوها باشند .توجه داشته باشید که تابلوسازی از سایر ابزار های تبلیغاتی بیشتر کاربرد دارد . اگر شما دقت کرده باشید تراکت ها برای ما اصلا جالب و جذاب نیستند و ممکن است آن ها را بعد از مدتی دور بیندازیم . اطلاعات بیشتر از تابلو چلنیوم با کارشناسان ما در تابلو رویال در تماس باشید.

 

 

چرا برای  کسب و کار به تابلو نیاز داریم ؟

شاید برای شما سوالی هم پیش امده باشد که چرا ما باید  تابلوبسازیم ؟  تابلو یک وسیله ی تبلیغاتی است که رو سردر مغازه ها نصب می شوند و برای ایجاد کسب و کار قوی ، ما نیاز به تابلوهایی را داریم و هر چه کار ما قوی تر باشد به تابلوهای بهتری از نظر رنگ ، ابعاد ، متریال و لبه های موج دار ، نیاز داریم . با ما همراه باشید تا با تاثیر تابلوسازی بر رونق کسب و کار را بدانیم . ما در این مقاله قصد داریم تا بررسی تاثیر تابلوسازی بر رونق کسب و کار را داشته باشیم .

 

تابلو چیست ؟

تابلو سازی یک نوع صنعتی است که امروزه شکل های متفاوتی را گرفته و برای تبلیغات استفاده های زیادی را دارد . تابلو سازی را می توان به فرآیند طراحی و ساخت تابلوها هم تعریف کرد. امروزه اغلب مشاغل و کسب و کارها برای معرفی خود به مشتریان از این ابزار کاربردی استفاده می کنند زیرا با قوه بینایی افراد سر و کار دارد و هنگامی که مشتری یک لوگو را بر روی تابلو مشاهده می کند ماندگاری زیادی در ذهن او خواهد داشت.

 

 تاثیر تابلو بر کسب و کار

تکنیک ها و روش های امروزی تابلوسازی

تابلو سازی روش های متنوعی را دارد و مواردی همچون مکان ، سلیقه مشتری می تواند بر آن ها تاثیرگزار باشد. امروزه اکثر مشتریان دنبال تابلوهای چلنیوم هستند به دلیل اینکه در این نوع تابلوها از حروف های برجسته ای استفاده می کنند و نورپردازی هایی دارند که می توانند چشم مشتری را به خود جذب کنند . البته تابلوهایی دیگری هم وجود دارند مانند :کامپوزیت ، تابلو فلکسی و استیل که در این نوع تابلوها از فلز استفاده می کنند و انتخاب یک تابلو بستگی به سلیقه شخصی خود شما دارد . برای اطلاعات بیشتر از تابلو حروف برجسته چلنیوم شما می توانید مقالات دیگر ما را مطالعه کنید.

 

تاثیر تابلوسازی بر رونق کسب و کار چگونه است

تابلو سازی یکی ازراه های مهم برای تبلیغات است و می تواند برای مردم جلب توجهی نمایند و با استفاده از تابلو می توانیم محصول و خدمات آن را تعریف کنیم .

تابلو سازی امروزه بسیار رواج پیدا کرده است و الان می توان گفت که برای خرید تابلوها هزینه ای نمی کنیم بلکه برای تابلو سرمایه گزاری می کنیم و تابلو هرچه زیبا تر ، طرح بهتر و نورپردازی بهتری را داشته باشد در انتخاب مشتریان بهتر عمل خواهد کرد .

تابلو سازی نسبت به سایر تبلیغات بهتر می باشد . تراکت ها ، تراکت ها برای ما هیچ جلب توجهی را نمی کنند و برای همین ما آن ها را دور می اندازیم اما تابلوها برای مدتی طولانی در مکان هایی نصب می شوند و همین باعث می شود تا جلب توجه کنند و مشتری ها را  به خود جذب کنند .

توجه کنید که تراکت نوعی وسیله تبلیغاتی است که به صورت آنی برای بیان خبر یا دادن آگهی استفاده می شوند و روی ان نام محصول و خدمات محصول ار می نویسند و بین مردم پخش می کنند برای مثال : خبر ایجاد یک موسسه را در تراکت می نویسند و بین مردم پخش می کنند این کلمه نوعی کلمه فرانسوی است . و انگلیسی آن به معنای flyer  است .

یک مطلب بسیار مهم که می توان گفت یکی از خصوصیت های مهم تابلوها می تواند باشد این است که عملیات آب و هوایی بر روی آن ها تاثیری ندارند و تابلوها در مقابل آب مقاوم هستند  و هیچ آسیبی بر تابلو ها وارد نمی کنند .

توجه داشته باشید که اصلی ترین راه برای تبلیغات و جلب مشتری ، تابلوها هستند با تابلو ها شما می توانید برای خدمات و محصولات خود تبلیغاتی را انجام دهید .

 

 تاثیر تابلو بر کسب و کار

نکات مهم در ساخت تابلوها چه چیز هایی می تواند باشد

  • انتخاب رنگ مناسب برای کسب و کار می تواند برای شما مشتری های زیادی را فراهم کند.
  • طراحی تابلو باید مناسب با فعالیت مورد نظر باشد .
  • استفاده از روشنایی مناسب با محیط کار : به دلیل اینکه تابلوها طولانی مدت روشن هستند باید از لامپ هایی استفاده کنیم تا نسوزند و مصرف انرژی بالایی را نداشته باشند و ما برای این کار باید از لامپ های کم مصرفی استفاده کنیم از جمله از این لامپ ها لامپ های SMD یا همان لامپ هالوژن هستند .
  • انتخاب متریال مناسب برای تابلو با توجه به محیط کار : به عنوان مثال در مناطقی که باران می بارد و هوا مرطوب هست و یا در استخر ها باید از تابلوهای ضد اب استفاده نمود . همچنین برای مغازه ها و فروشگاه ها که زیر تابش نورخورشید هستند باید ازمتریال مقاوم در تابش نور خورشید استفاده کنند .

قبل ازسفارش تابلو باید به یک نکته مهم توجه کنید و با یک کارشناس بازاریابی مشاوره بگیرید و از او کمک بگیرید که چه تابلویی بیشتر به کار شما می آید و همان تابلو را استفاده کنید. همانطور که مشاهده کردید با عوامل موثر در تابلوسازی بر رونق کسب و کار آشنا شدیم . برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید .

 

رنگ ها چه جایگاهی در تبلیغات دارند ؟

پس از اینکه به بررسی تاثیر تابلوسازی بر رونق کسب و کار پرداختیم نوبت به این می رسد تا به رنگ پردازی تابلوها اشاره کنیم. زیرا رنگ ها به طور مستقیم با ذهنیت افراد ارتباط برقرار می کنند و تاثیر مستقیمی در ایجاد جاذبه یا دافعه در آن ها دارند. واقعیت این است که هر رنگ دارای یک پیام است. برندهای مشهور به خوبی این را می دانند و از رنگ هایی استفاده می کنند که علاوه بر ماندگاری در ذهن مخاطب مهم ترین پیام کسب و کار را به آن ها منتقل کند.

تابلوسازی در رونق کسب و کار

رنگ ها احساسات مختلفی را به مخاطب منتقل می کنند. به طور مثال رنگ آبی به عنوان یک رنگ آرامش بخش شناخته شده است و انتخاب آن برای لوگو یا تابلوی آژانس هواپیمایی بسیار مناسب است. اما شما نمی توانید از این رنگ برای سر درب تابلوی باشگاه ورزشی استفاده کنید. زیرا باید از رنگ های گرم بهره بگیرید تا گرما و انرژی لازم را به مشتری القا کند.

اغلب افرادی که طراحی گرافیک را کار می کنند و مسئولیت طراحی تابلوها و بنرهای تبلیغاتی را به عهده دارند روانشناسی رنگ ها را می دانند و به بهترین نحو از آن ها استفاده می کنند. همان طور که تضاد رنگ ها می تواند برای مخاطب جذاب باشد رنگ های مکمل هم می تواند جلوه ای بی نظیر ایجاد کند. در ادامه به ویژگی های چند رنگ اصلی اشاره می کنیم که می توانید برای رونق کسب و کار خود از آن ها استفاده کنید.

رنگ ها و تاثیر تابلوسازی بر رونق کسب و کار

آبی

آبی جزو رنگ های محبوب است که در بسیاری از تبلیغات و برندها از آن استفاده می شود. به طور مثال اغلب محصولات مردانه دارای رنگ آبی هستند. این رنگ پیام های مختلفی از جمله قدرت و امنیت را نیز به مخاطب منتقل می کند. آرامش ، تازگی ، مقاومت ، صلح و مسئولیت پذیری از دیگر پیام های القا شده از رنگ آبی محسوب می شوند.

سبز

رنگ سبز جزو رنگ های سرد به حساب می آید که برندهای قدیمی و بالغ از آن استفاده می کنند. اگر در حرفه ای مشغول به کار هستید که چندین سال از آن می گذرد و به اصطلاح بالغ شده رنگ سبز برای آن مناسب خواهد بود. اگر صاحب شغلی درباره محیط زیست ، مراکز درمانی و …. هستید از این رنگ استفاده کنید زیرا پیام هایی از جمله سلامتی ، رشد ، خوش اقبالی و تسکین را به مخاطب خود منتقل می کند.

قرمز

حتما تا به حال دقت کرده اید که اغلب رستوران ها و مشاغلی که با مواد غذایی سروکار دارند از رنگ قرمز استفاده می کنند. این رنگ بسیار جذاب ، هیجان انگیز و اشتها آور است. قرمز جزو رنگ های بسیار گرم شناخته شده که پیام هایی از جمله اشتیاق ، خطر ، عشق و اعتماد به نفس را به مخاطب منتقل می کند. اغلب برندهای زنانه از این رنگ در لوگو و تابلوی تبلیغاتی خود استفاده می کنند.

زرد 

زرد یکی از رنگ های اصلی است که اغلب رنگ های فرعی از ترکیب این رنگ با سایر رنگ ها بدست می آید. زرد تداعی کننده و منتقل کننده پیام هایی از جمله جوانی ، شادی ، انرژی و گرما است. اگر از رنگ زرد همراه با رنگ قرمز استفاده شود به معنای احتیاط خواهد بود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button