پلکسی گلاس شفاف چیست؟

پلکسی گلاس شفاف

پلکسی گلاس شفاف

پلکسی گلاس شفاف نوعی ورق است که در اغلب صنایع کاربرد دارد. صنعت تابلوسازی یکی از صنایعی است که به وفور از این ورق در سازه های خود استفاده می کند. پلکسی گلاس شفاف یک نوع از پلاستیک است که نسبت به شیشه از تراکم کمتری برخوردار است اما مقاومت بسیار بالایی نسبت به آن دارد. پلکسی گلاس را در انواع شفاف و رنگی مشاهده می کنیم. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از تابلو چلنیوم با کارشناسان ما در تابلو رویال در تماس باشید.

 

 

ورق پلکسی گلاس شفاف

در اغلب تابلوهای تبلیغاتی مانند تابلوی چلنیوم از ورق های پلکسی گلاس شفاف در ساخت آن ها استفاده می شود. این نوع از ورق ها که علاوه بر تابلوسازی در صنایع مختلفی کاربرد دارند دارای دو نوع رنگی و شفاف هستند که مقاومت بسیار بالایی دارند. تراکم آن ها نسبت به شیشه کمتر است و همین مساله باعث می شود که انعطاف پذیر باشند و بتوان توسط دستگاه های برش لیزری آن ها را برش داد.

 

این ورق ها چه کاربردی دارد؟

همن طور که اشاره کردیم ورق های پلکسی در تابلوسازی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. زیرا مقاومت بالای آن ها باعث شده در برابر انواع شرایط و عوامل محیطی دوام بالایی از خود نشان دهند. اما ورق های پلکسی به جز صنعت تابلوسازی در موارد زیر نیز کاربرد دارند.

صنایع لوکس

از ورق های پلکسی در صنایع لوکس و فانتزی استفاده می کنند. به طور مثل آینه های تزئینی و دکوراتیو از اصلی ترین مواردی هستند که در ساخت آن ها از ورق های شفاف استفاده می شود.

طراحی داخلی

طراحی و دکوراسیون داخلی منزل و محل کار نیز موقعیت خوبی برای استفاده از ورق های پلکسی شفاف هستند. زیرا سطح بسیار روشنی دارند و نور به راحتی از آن ها عبور می کند. به همین دلیل گزینه مناسبی برای استفاده در لامپ ها و وسایل دکوری هستند.

استندهای تبلیغاتی

از استندهای تبلیغاتی می توان برای معرفی اغلب محصولات استفاده کرد. یکی از محصولاتی که از این ورق ها برای معرفی خود استفاده می کند لواز آرایشی است. تسترهایی که به صورت جامع و کامل اقدام به معرفی تمام محصولات از یک برند می کنند توسط ورق های پلکسی گلاس تولید می شوند. این ورق ها به نوعی نشکن هستند و کمتر آسیب می بینند.

 

پلکسی گلاس شفاف

عینک سازی

اگر خاطرتان باشد در سال های گذشته تمام عینک ها از شیشه تولید می شدند. این مساله موجب می شد تا بسیار آسیب پذیر باشند و نیاز به مراقبت زیادی داشتند. اما امروزه به جای شیشه شاهد بکارگیری پلکسی گلاس شفاف هستیم. این نوع از ورق ها به دلیل شفافیت بالایی که دارند به خوبی جایگزین شیشه شده اند و توانسته اند رضایت مصرف کنندگان را به خود جلب کنند.

صنعت ورزش

در صنعت ورزش و ایمنی نیز شاهد حضور ورق های پلکسی گلاس هستیم. به طور مثال در اغلب سالن ها ورزشی و باشگاه ها از این ورق ها استفاده می شود. در حوزه ایمنی نیز امروزه شاهد تولید کلاه های ایمنی توسط ورق های پلکسی هستیم که به دلیل امنیت بالایی که دارند می توانند به خوبی از فرد مراقبت کنند.

محیط های عمومی

ورق های پلکسی در محیط های عمومی مانند بانک ها , ایستگاه های اتوبوس و … نیز کاربرد دارند. به طور مثال باجه های بانک ها و دیواره های ایستگاه ها ساختاری تشکیل شده از ورق های پلکسی دارند.

 

مزایای ورق پلکسی گلاس شفاف

امنیت

ورق های پلکسی گلاس نسبت به شیشه از امنیت بالاتری برخوردار هستند. زیرا تراکم کمتر و مقاومت بالاتری نسبت به آن دارند. شیشه به دلیل تراکم زیاد بر اثر ضربه شکسته می شود و اگر در صنایعی مانند عینک سازی استفاده شوند در مواقعی مانند تصادف موجب خوردشدن عینک و آسیب به چشم خواهد شد.

وزن کم

ورق های پلکسی گلاس شفاف وزن کمتری دارند. سبک بودن موجب می شود تا در مواقع مختلفی کاربرد داشته باشند. به طور مثال استفاده از این ورق ها در دکوراسیون داخلی منزل و محل کار از اهمیت بالایی برخوردار است. از ورق های پلکسی می توان به عنوان پارتیشن بندی در ادارات نیز استفاده کرد.

تنوع

ورق های پلکسی گلاس در دو نوع شفاف و رنگی تولید می شوند که نوع رنگی آن از تنوع بی نظیری برخوردار است. شما می توانید از آن در صنعت تابلو سازی استفاده کنید. تابلوهای چلنیوم گزینه مناسبی برای بکارگیری ورق های رنگی به شمار می روند.

قابل برش و حکاکی

این ورق های قابل برش به صورت دستی و لیزری هستند. در تابلوسازی ورق های پلکسی گلاس را توسط دستگاه های برش لیزری برش می دهند و توسط ابزارهای خم زن و زاویه زن آن را حالت می دهند. اگر قصد دارید لوگوی خود را بر روی آن نیز حک کنید می توانید از دستگاه های حکاکی بدین منظور استفاده کنید زیرا ورق های پلکسی قابل حکاکی نیز هستند.

مقاوم در برابر شرایط محیطی

یکی از عواملی که ورق های پلکسی را به جایگاه خوبی رسانده مقاوم بودن آن ها در برابر انواع شرایط محیطی و جوی است. اگر در شهرهای گرم و یا خیلی سرد زندگی می کنید و یا در اقلیمی ساکن هستید که تغییرات شدید آب و هوایی دارد می توانید از این ورق ها در اماکن و صنایع مختلف استفاده کنید.

عایق صوت و حرارت

جالب است بدانید که ورق های پلکسی گلاس شفاف را به عنوان عایق صوت و حرارت نیز می شناسند. در اماکنی مانند ایستگاه های اتوبوس و بانک ها کاربرد زیادی دارند.

 

پلکسی گلاس شفاف

معایب ورق پلکسی گلاس شفاف

هر متریالی دارای مزایا و معایبی است. یکی از معایب ورق های پلکسی این است که خط و خش به خود می گیرند. هنگامی که از آن ها استفاده می کنید باید به خوبی مراقب آن ها باشید . به خصوص در عینک ها. زیرا ممکن است دید شما را دچار مشکل کند.

 

قیمت ورق پلکسی

ورق های پلکسی گلاس دارای قیمت های متفاوتی هستند. معمولا قیمت آن ها بر اساس شفاف یا رنگی بودن و میزان ضخامت آن ها تعیین می شود. طبیعتا هر چه میزان ضخامت ورق ها بیشتر باشد قیمت نهایی آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

برش و حکاکی توسط لیزر بر روی پلکسی گلاس شفاف

همان طور که اشاره کردیم پلکسی گلاس شفاف علاوه بر کاربردهای مختلفی که در صنایع دارد به دلیل مزایای بیشمار ، جزو متریالی محسوب می شود که می توان به وسیله آن انواع ابزارهای تبلیغاتی مانند تابلو ، استند و … را تولید کرد. پلکسی گلاس در سال های اخیر به وسیله دستگاه برش لیزری با CNC انجام می شود. تابلوسازی با لیزر فواید بسیار بیشتری نسبت به تابلوسازی سنتی دارد. به جرات می توان گفت که تمام تابلوهای تبلیغاتی که جلوه ای مدرن و لوکس برخوردار هستند با دستگاه برش لیزری ساخته شده اند. در این بخش به مزایای برش و حکاکی بر روی پلکسی گلاس شفاف با لیزر اشاره می کنیم.

برش و حکاکی توسط لیزر بر روی پلکسی گلاس شفاف

در زندگی امروز کمتر کسی وجود دارد که نام لیزر را نشنیده باشد و از مزایای آن بی خبر باشد. لیزر نه تنها در صنعت تابلو سازی بلکه در بسیاری از صنایع حتی علم پزشکی نیز کاربرد دارد اما نحوه عملکرد آن ها از یک صنعت تا صنعت دیگر متفاوت است. برش لیزری به عنوان یک فناوری و تکنولوژی جدید شناخته می شوند که می توان به وسیله آن انواع متریال از جمله پلکسی گلاس ، چوب ، شیشه و … را برش داد.

شما عزیزان برای اطلاع از قیمت تابلو چلنیوم و تابلو پلکسی می توانید با کارشناسان ما در تابلو رویال تماس بگیرید.

بالا رفتن سرعت کار

هنگامی که برای برش ورق های پلکسی از دستگاه های CNC استفاده می کنید سرعت کار شما به میزان قابل توجه و چشمگیری افزایش پیدا می کند. در سال های گذشته از ابزارهایی مانند اره مویی برای برش دستی این ورق ها استفاده می شد اما از زمانی که تکنولوژی استفاده از لیزر وارد این عرصه شد ، به تدریج تابلوسازی سنتی نیز به فراموشی سپرده شد.

بالا رفتن دقت کار

همان طور که اشاره کردیم ابزارهایی مانند اره مویی برای برش ورق ها کاربرد زیادی داشت. اما سرعت و دقت کار به شدت کاهش پیدا می کرد. قطعا تابلوسازان تازه کار در هنگام استفاده از اره مویی به دفعات زیاد با شکستگی آن روبرو می شدند و همین امر سبب می شد که لبه های ورق در حین برش دچار آسیب شوند. در دنیای پر رقابت امروز باید از آخرین فناوری ها برای جلب توجه مشتریان خود استفاده کنید. تابلوی تبلیغاتی را می توان به عنوان یک وسیله برای جذب مشتری استفاده کرد. دقت در برش ورق های پلکسی گلاس با لیزر موجب شد که روز به روز به تعداد استفاده کنندگان از دستگاه  CNC افزوده شود. این دستگاه توسط کامپیوتر کار می کند و می توانید طرح مورد نظر را در آن طراحی و سپس به دستگاه ارسال کنید.

تنوع تولیدی

تابلوسازانی که از دستگاه برش لیزری استفاده می کنند نسبت به افرادی که هنوز تابلوسازی را به روش سنتی انجام می دهند تنوع بیشتری در کارهای خود دارند. زیرا دستگاه CNC این قابلیت را در اختیار آن ها قرار می دهد تا بتوانند از هر طرحی که می خواهند در برش و ساخت تابلو بهره مند شوند. این امر سبب شده تا صاحبین کسب و کار تمایل بیشتری نسبت به استفاده از تابلوهای مدرن از خود نشان دهند.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button