نوآوری در تابلوسازی شامل چه مواردی می شود؟

نوـوری در تابلوسازی

نوآوری در تابلوسازی

نوآوری در تابلوسازی شامل چه مواردی می شود و چگونه موجب رونق این صنعت شده است؟ صنعت تابلوسازی که یکی از صنایع پیشرو در حوزه تبلیغات محسوب می شود در سال های اخیر شاهد ورود خلاقیت و هنر در خود بوده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این بخش به نوآوری در تابلوسازی و بررسی جوانب مختلف آن بپردازیم. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از تابلو چلنیوم با کارشناسان ما در تابلو رویال تماس بگیرید.

نوآوری در تابلوسازی چگونه موجب پیشرفت این صنعت شده است ؟

نوآوری در تابلوسازی چگونه موجب گسترش این صنعت شده است؟ تمام صنایع به خصوص صنایع تبلیغاتی باید به روز باشند و بیش از پیش از ایده های جدید استفاده کنند تا جایگاه خود را تثبیت کنند و آن را افزایش دهند زیرا حوزه تبلیغات حوزه ای مدرن است و روزانه شاهد خلق ایده های جدید در آن هستیم. در سال های گذشته صنعت تابلوسازی بسیار محدود بود و اغلب تابلوهای تبلیغاتی به صورت بنر ساخته می شدند. اما با گذشت زمان و اختراع ورق های پلکسی نوآوری شگرفی در این زمینه ایجاد شد. نوآوری در تابلوسازی تنها محدود به تغییر متریال نیست بلکه در موارد زیر نیز نوآوری در این صنعت محسوب می شود.

متریال

همان طور که اشاره کردیم بخش عمده نوآوری در تابلوسازی مربوط به متریال است. امروزه از متریال مختلفی برای ساخت حروف برجسته و زمینه کار استفاده می شود. ورق های پلکسی جزو پرطرفدارترین آن ها محسوب می شود. ساخت و تولید تابلو با ورق های پلکسی مزایای بی شماری دارد که علاوه بر کاهش هزینه ها موجب افزایش طول عمر تابلو نیز خواهد شد. به نحوی که شما با پرداخت هزینه اندک می توانید تا سال های متمادی از تابلوی خود استفاده کنید. اغلب تابلوهایی که با ورق های پلکسی ( ساده , رنگی , پانچ , دوبل و …. ) ساخته می شوند ضد خط و خش هستند که باعث می شود ظاهر آن ها در طول زمان براق و زیبا بماند. اما ساخت تابلو به وسیله ورق های پلکسی شامل چند مدل است؟ در ادامه به 3 مدل پرطرفدار اشاره می کنیم که نوآوری در تابلوسازی را به خوبی محقق کرده اند.

نوآوری در تابلوسازی

ساده

اولین مدل تابلوی حروف برجسته با ورق های پلکسی ساده تولید شد. این ورق های نسل اول نوآوری در تولید تابلوی تبلیغاتی محسوب می شوند که پیشینه آن به 200 سال پیش و از کشور اسپانیا بر می گردد. امروزه از این ورق ها کمتر استفاده می شود زیرا هر روز مدل های جدید وارد بازار می شود و نسل های قبلی را به عقب می راند. اما در بدو تولید این نوع از ورق ها از جایگاه و محبوبیت زیادی برخوردار بودند.

رنگی

ورود ورق های پلکسی رنگی نوآوری دیگری در صنعت تابلوسازی بود زیرا تولید تابلو با این نوع از ورق ها زیبایی چشم گیری را به آن می بخشید. استفاده از یک رنگ یا رنگ های مکمل در تولید تابلو با استقبال بی نظیری مواجه شد. امروزه از ورق های رنگی به وفور استفاده می شود. رنگ های مکمل و متضاد یکی از روش های نوین در افزایش زیبایی تابلو می باشد. به طور مثال در مشاغل لوکس مانند طلافروشی شاهد استفاده از رنگ مشکی و طلایی در کنا یکدیگر هستیم که جلوه ای بی نظیر را به مغازه و فروشگاه می دهد و موجب جذب مشتری خواهد شد.

پانچ

در حال حاضر ورق های پلکسی پاچ جزو زیباترین و جدیدترین نوآوری در صنعت تابلوسازی محسوب می شوند. این ورق ها بعد از برش به وسیله دستگاه سوراخ کاری می شوند که موجب می شود تا نور به خوبی از آن ها عبور کند و جلوه ای جذاب و چشم نواز را ایجاد کند. امروزه اغلب مشاغل گزینه مناسبی برای استفاده از تابلوهای پانچ هستند.

نوع برش

یکی دیگر از جنبه های نوآوری در تابلوسازی را می توان ورود دستگاه های برش لیزری دانست. دستگاه های برش لیزری قبلا در صنایع دیگری استفاده می شدند اما در سال های اخیر به صنعت تابلوسازی نیز وارد شده اند و کار تولید کنندگان را سهل کرده اند. استفاده از این دستگاه ها باعث افزایش سرعت و بهبود کیفیت شده است. در قدیم برش متریال را به وسیله دست انجام می دادند که نیاز به دقت بالا داشت و در نتیجه سرعت کار نیز کاهش پیدا می کرد. افت کیفیت نیز از معایب این روش بود که امروزه به خوبی قابل حل است.

نورپردازی

نورپردازی به واقع از جذاب ترین نوآوری ها در ساخت تابلو است. اگر خاطرتان باشد در ابتدای مطلب به وجود تابلوهای بنری اشاره کردیم. این تابلوها فاقد نورپردازی بودند و موجب می شد تا شب ها و در هنگام تاریکی مشتری توانایی دیدن تابلوی شما را نداشته باشد. اما از زمانی که نورپردازی وارد این عرصه شد اغلب تابلوها برای افزایش زیبایی و بهبود دید از این امکان استفاده می کنند. نورپردازی تابلو موجب می شود تا شب ها نیز عملیات بازاریابی به طور خودکار برای شما انجام شود و مشتریان با کسب و کار شما آشنا شوند. برخی از افراد تصور می کنند که نورپردازی تابلو موجب افزایش مصرف برق می شود .در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است زیرا از لامپ هایی برای نورپردازی حروف و زمینه تابلو استفاده می شود که بسیار کم مصرف هستند و تاثیر قابل توجهی در مصرف برق نخواهند داشت.

نواوری در تابلوسازی

نصب تایمر در تابلو

نصب تایمر در انواع تابلو مغازه از نوآوری های دیگر در این صنعت محسوب می شود. افرادی که نگران مصرف انرژی بر اثر نورپردازی هستند می توانند با نصب تایمر در تابلو به نگرانی خود خاتمه دهند. به طور مثال شما می توانید تایمر را به نحوی تنظیم کنید که راش ساعت مشخصی نور تابلو را روشن و یا خاموش کند. این امکان یکی از ویژگی های جالب در صنعت تابلوسازی است که مورد توجه اغلب مشاغل و کسب و کارها قرار گرفته است.

نوآوری در تابلوسازی و تبلیغات چگونه انجام می شود ؟

در این بخش به نوآوری در تابلوسازی و تبلیغات اشاره می کنیم. حتما می دانید که درطول زمان نیاز های بشر در حال تغییر است. به هیچ عنوان نمی توانید انسان امروز را با انسان 100 سال پیش مقایسه کنید. زیرا نه تنها نیازهای او به طور کلی تغییر کرده بلکه ابزارهای دستیابی به این نیازها دستخوش تحولاتی عظیم شده است. تابلوسازی که یکی از قدیمی ترین ابزارهای تبلیغاتی بشر است در طول سال های گذشته و تقریبا از زمان ساخت اولین نمونه تابلو چلنیوم دچار تحول و انقلابی عظیم شد. به نحوی که امروزه کمتر کسی استفاده از تابلوهای بنری و قدیمی را به تابلوهای نسل جدید ترجیح می دهد.

اگر می خواهید با تغییر در محصولات و خدمات خود به نیاز روز جامعه پاسخ دهید باید برای معرفی آن ها از ابزارهای نوین استفاده کنید. استفاده از این ابزارها و همچنین دیده شدن توسط مشتری نیاز به تبلیغات دارد که صنعت تابلوسازی به خوبی می تواند پاسخگوی آن باشد.

تبلیغات یکی از ضروری ترین عناصر ! 

در دنیای پر سرعت امروز که سرعت پیشرفت تکنولوژی مدام در حال افزایش است ، تابلوسازی ها برای ادامه دادن راه خود راهی غیر از سازگار کردن خود با تغییرات محیط پیرامون نخواهند داشت. دنیای تبلیغات که یکی از تاثیرگذارترین فضاها برای تغییر احساس انسان است با گسترش مداوم فناوری در حال رشد و پیشرفت است. به طور کلی می توان گفت که تبلیغات به عنوان سکان دار اصلی در دنیای تجارت امروز مطرح می شود که می تواند همه چیز را تحت تاثیر خود قرار دهد . به نحوی که هیچ کسب و کاری را پیدا نمی کنید که از تبلیغات برای پیشبرد اهداف خود استفاده نکند.

معمولا موفقیت شرکت های تبلیغاتی ارتباط مستقیمی با نوآوری و خلاقیت در عرصه تبلیغات دارد. مزیت رقابتی این شرکت ها ناشی از فاکتورهایی مانند سهم آن ها از بازار ، مالکیت دارایی ها …. است. اگر شما هم صاحب یک شرکت تبلیغاتی هستید و می خواهید که گام مهمی در افزایش سهم خود از بازار بردارید باید خود را فناوری های جدید منطبق کنید و از تمام ظرفیت های خود به منظور پیشبرد اهداف و همچنین کسب رضایت مشتریان استفاده کنید.  

ارتباط نوآوری در تابلوسازی و تبلیغات ! 

همان طور که در این مطلب اشاره کردیم صنعت تابلوسازی از جوانب مختلفی مانند استفاده از دستگاه های مدرن مانند CNC  ، لامپ های مدرن ، استفاده از ترانس های تغذیه و فن های خنک کننده توانسته از روش های نوین و فناورانه به منظور موثر سازی تبلیغات استفاده کند. قطعا اگر تابلوی تبلیغاتی به شیوه ای جدید تولید شود و بتوان از تمام عناصر جذاب در ساخت آن استفاده کرد می توان به رونق آن کسب و کار امیدوار بود . در صورتی که این ابزارها و تجیهزات در سال های نه چندان دور وجود نداشتند و بسیاری از مشاغل بدون نصب تابلوی تبلیغاتی نیز می توانستند خود را به مشتریان بشناسانند. اما در حال حاضر که تبلیغات دارای جنبه پررنگی است نمی توان قدرت رقابت بین صاحبین کسب و کار را نادیده گرفت.

کلام آخر !

اگر می خواهید از پیشرفت تکنولوژی در جهان عقب نمانید ملزم به نوآوری هستید. سرعت پیشرفت تکنولوژی و تابلوسازی بسیار زیاد است و نمی توان سال های طولانی از یک متد و روش استفاده کرد. زیرا روش های مختلف به سرعت منسوخ می شوند و کارایی خود را از دست می دهند. استفاده از ایده های مختلف و خلاقیت موجب می شود تا همیشه بروز بمانید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button