لایت باکس تبلیغاتی چه ویژگی هایی دارد ؟

لایت باکس تبلیغاتی چه ویژگی هایی دارد ؟

لایت باکس تبلیغاتی

لایت باکس تبلیغاتی نوعی از ابزارهای تبلیغاتی هستند که در اماکن عمومی نصب می شوند و برای نمایش یک تصویر یا یک پیام کاربرد دارند. از متریال مختلفی در ساخت آن ها استفاده می شود که می توان به آلومینیوم , پلاستیک و چوب اشاره کرد که هر کدام دارای زیبایی های منحصر به فردی هستند. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از تابلو چلنیوم با کارشناسان ما در تابلو رویال در تماس باشید.

 

چرا از لایت باکس تبلیغاتی استفاده می شود ؟

امروزه استفاده از لایت باکس تبلیغاتی موجب رونق کسب و کارها شده است زیرا که با حافظه دیداری مشتری سر و کار دارد. لایت باکس تبلیغاتی دارای جذابیت بی نظیری است که امکانات مختلف و متنوعی را نیز در اختیار افراد می گذارد. روشنایی لایت باکش ها به واسطه لامپ های SMD یا همان لامپ هالوژن انجام می شود که زیبایی خیره کننده ای را به همراه دارد. همچنین صرف جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف آن یکی دیگر از مزایای استفاده از این ابزار تبلیغاتی در طراحی تابلو تبلیغاتی است.

انواع لایت باکس تبلیغاتی

این ابزار تبلیغاتی در چند مدل عرضه شده است که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های مختلفی است. در ادامه به معرفی هر کدام از آن ها می پردازیم.

فریم لس

لایت باکس تبلیغاتی از نوع فریم لس برعکس تابلو نئون تقریبا بدون هیچ گونه فریم و قابی هستند که تصویر مورد نظر کاملا به گوشه های قاب وصل می شود. لایت باکس فریم از زیباترین لایت های باکس ها به شمار می رود که به راحتی و در عرض چند دقیقه امکان تعویض تصویر را در اختیار شما قرار می دهد. عدم وجود قاب در مدل فریم لس به این دلیل است که مخاطب تمرکز خود را بر روی تصویر بگذارد و تمرکز او افزایش پیدا کند. حداکثر ابعادی که می توان برای لایت باکس فریم لس در نظر گرفت 6 متر در 2 متر است که در سه حالت نصب دیواری , آویزی و استندی وجود دارد.

اغلب فریم هایی که در این مدل استفاده می شود از متریال آلومینیوم آنادایز شده است که به معنی اکسیداسیون اتوماتیک است. اکسید کردن آلومینیوم موجب می شود تا مقاومت آن در برابر عوامل طبیعی افزایش پیدا کند و دچار زنگ زدگی , خوردگی و سایش نشود. برای اطلاعات بیشتر از آنادایز کردن تابلو چلنیوم مقالات دیگر ما را می توانید مطالعه کنید.

لایت باکس تبلیغاتی

کریستالی

در انواع تابلو مغازه، لایت باکس تبلیغاتی کریستالی از نوع مدرن تری برخوردار است و ساختار آن به نحوی است که نمی توانید به سرعت تصویر آن را عوض کنید زیرا در قاب لایت باکس از پیچ و مهره استفاده می شود و برای تعویض تصویر باید آن ها را باز کنید. برای ساخت لایت باکس کریستالی از دستگاه لیزر استفاده می شود و بر روی ورق های پلکسی چسبانده می شود. حداکثر ضخامت لایت باکس های کریستالی 1 سانتی متر است  و بیشترین ابعادی که می توان بری آن در نظر گرفت 120 در 180 سانتی متر است. این ابزار تبلیغاتی قابلیت نصب بر روی تمام سطوح مانند سقف را نیز دارد.

آهنربایی

لایت باکس های آهنربایی که از آن ها با عنوان ” لایت باکس مگنتی ” نیز یاد می شود و برای مشاغلی مناسب هستند که قصد دارند تبلیغات خود در مدت زمان کوتاهی انجام دهند. ساختار این لایت باکس ها به این صورت است که ورق پلکسی بعد از اینکه به وسیله دستگاه برش لیزری انجام می شود به وسیله آهنربا بر روی سطح لایت باکس قرار می گیرد. ضخامت این نوع از لایت باکس ها 2 سانتی متر است و حداکثر ابعادی که برای آن در نظر گرفته می شود 120 در 180 سانتی متر است. لایت باکس آهنربایی قابلیت نصب در تمام سطوح را دارد  و به راحتی می توان تصویر مورد نظر را در آن تعویض کرد.

اسنپ فریم

لایت باکس های اسنپ فریم که یکی از مقاوم ترین لایت باکس تبلیغاتی به شمار می رود در برابر عوامل محیطی مانند باران , طوفان , رطوبت و …. از ماندگاری بالایی برخوردار است. تبلیغاتی که قرار است به مدت طولانی انجام شوند می توانند از این ابزار استفاده کنند زیرا ساختار آن ها از نوع PVC است که مناسب ترین متریال برای تبلیغات طولانی مدت است. حداکثر ضخامتی که می توان برای لایت باکس اسنپ فریم در نظر گرفت 5/2 سانتی متر است و قابل نصب بر روی تمام سطوح می باشد. همچنین بیشترین ابعادی که برای آن در نظر گرفته می شود 120 در 240 سانتی متر می باشد.

نحوه ساخت لایت باکس تبلیغاتی

در ساخت تابلو لایت باکس مراحل زیر انجام می شود :

مرحله اول

ابتدا نوع متریال انتخاب می شود. همان طور که گفتیم چوب , پلاستیک و آلومینیوم از پرکاربردترین متریال برای ساخت تابلوهای چراغ دار یا لایت باکس ها هستند. بدین منظور ابعاد مورد نظر بر روی متریال برش داده می شود و به قاب متصل می شود.

مرحله دوم

بعد از اینکه ابعاد مورد نظر برش داده شد و بر روی قاب متصل شد اقدام به نصب لامپ های SMD می کنیم. این لامپ ها منبع تغذیه و روشنایی لایت باکس های تبلیغاتی هستند که موجب درخشش آن ها و نمایش بهتر تصویر خواهند شد. مقدار نور لامپ ها باید به گونه ای تنظیم شود که وقتی مخاطب تصویر را به مدت چند دیقه نظاره می کند برای چشمان او آزار دهنده نباشد.

لایت باکس تبلیغاتی

مکان مناسب برای نصب لایت باکس

بهترین مکان برای نصب لایت باکس تبلیغاتی اماکن عمومی است. زیرا هدف اصلی از تولید و عرضه لایت باکس ها تبلیغ و به نمایش گذاشتن یک محصول یا یک پیام است. به همین دلیل باید در محلی نصب شود که بیشترین بازدید را داشته باشد. به طور معمول لایت باکس ها را به صورت ایستاده یا دیواری نصب می کنن که در برخی مواقع شاهد عرضه آن ها به صورت آویزان نیز هستیم.

مهم ترین ویژگی های لایت باکس چیست ؟

پس از اینکه در خصوص انواع لایت باکس تبلیغاتی و همچنین بهترین مکان برای نصب آن ها صحبت کردیم نوبت به این می رسد که اشاره به مهم ترین ویژگی های آن نیز داشته باشیم.

دوام و عمر زیاد

اگر بخواهیم لایت باکس را ابزارهای تبلیغاتی مانند بنر مقایسه کنیم باید بگوییم که عمر و دوام لایت باکس ها به مراتب بیشتر از بنرهای تبلیغاتی است. به طور کلی لایت باکس ها از متریال بسیار عالی ساخته می شوند که همین امر سبب می شود در طول سال های متمادی دارای بهترین کارکرد و راندمان باشند.

تعویض آسان تبلیغات

همان طور که اشاره کردیم شما می توانید تبلیغاتی داخل فریم را به راحتی و در مدت زمانی بسیار کوتاه تعویض کنید. این امر باعث محبوبیت بیشتر تابلوهای لایت باکس تبلیغاتی شده است. زیرا می توان از یک لایت باکس برای تعداد زیادی از تبلیغات استفاده کرد.

استفاده از آلومینیوم در ساخت

آلومینیوم یکی از محبوب ترین متریال در تولید تابلوهای لایت باکس محسوب می شود. این آلیاژ دارای مقاومت و استحکام زیادی است که نه تنها در ساخت این نوع از تابلوی تبلیغاتی بلکه در سایر شاخه ها مانند ساخت انواع تابلو چلنیوم نیز استفاده می شود. تابلو چلنیوم خود به چند مدل مختلف تقسیم بندی می شود که محبوب ترین آن ها شامل چلنیوم دوبل ، ستاره ای ، پانچ ، وکیوم و … است. در مطالب گذشته به بررسی انواع تابلوهای تبلیغاتی پرداختیم.

ارزان و مقرون به صرفه

اگر قصد دارید در مدت زمانی کوتاه ، تعداد زیادی از تبلیغات را انجام دهید بهترین گزینه برای شما تابلو لایت باکس است. زیرا قیمت مناسبی دارد و دیگر نیاز نیست که برای هربار تبلیغ از یک تابلوی جدید استفاده کنید. با این کار هزینه کلی شما کاهش پیدا خواهد کرد.

صرفه جویی در مصرف برق

تابلوهای لایت باکس تبلیغاتی جزو تابلوهای نورانی هستند و همین امر سبب می شود که برخی از افراد تصور کنند انرژی برق زیادی مصرف می کنند. اما باید بدانید که این تابلوها بسیار کم مصرف هستند و نمی توان انتظار داشت که میزان برق مصرفی شما را افزایش دهند.

سبک

از آنجایی که تابلوهای لایت باکس با آلومینیوم تولید می شوند بسیار سبک هستند. آلومینیوم جزو سبک ترین فلزات موجود شناخته شده است که نه تنها در صنعت تابلوسازی بلکه در بسیاری از صنایع دیگر نیز از جایگاه منحصر به فردی برخوردار است.

پخش نور به طور یکدست

پخش شدن نور به طور یکدست در زمینه تابلوهای لایت باکس باعث افزایش زیبایی آن شده است. به جرات می توان گفت که زیبایی در زیبایی حرف اول را می زند. چون مخاطبان جذب زیبایی می شوند و سپس پیام مورد نظر را دریافت می کنند. اگر شما بهترین پیام را در یک قالب زشت در اختیار مخاطب قرار دهید قطعا توجهی به آن نخواهد کرد.

سهولت در حمل و نقل

شما می توانید تابلوهای لایت باکس را در هر مکانی که بخواهید نصب کنید. همین امر سبب شده که این تابلوها قابل حمل و نقل باشند و به راحتی در یک مکان دیگر هم نصب شوند. علاوه بر این می توان به ساختار عالی و ویژه آن نیز اشاره کرد.