انتخاب فونت تابلو چلنیوم و انواع فونت ها

فونت تابلو چلنیوم

فونت تابلو چلنیوم

انتخاب صحیح فونت تابلو چلنیوم می تواند تاثیر گذاری آن را چند برابر کند. قبل از انتخاب صحیح فونت باید زمینه فعالیت و نوع کسب و کار خود را در نظر بگیرید. فونت تابلو چلنیوم باید بیشترین هماهنگی را با کسب و کار شما داشته باشد. در این مقاله به بررسی فونت تابلو چلنیوم و زوایای آن می پردازیم. همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر از تابلو چلنیوم با کارشناسان ما در تابلو رویال تماس بگیرید.

 

 

انتخاب فونت تابلو چلنیوم

انتخاب فونت تابلو چلنیوم مقداری دشوار است. زیرا فونت های بی شماری وجود دارند که می توانند گزینه مناسبی محسوب شوند. به طور مثال فونت نستعلیق که بیشترین جذابیت و کارآیی را در بین فونت های فارسی دارد نمی تواند در تمام تابلوها به کار رود. به طور مثال اگر شغل شما در حوزه فروش بستنی است باید فونتی را برای تابلو انتخاب کنید که با شغل شما هماهنگی زیادی داشته باشد. اما قبل از بررسی فونت تابلو چلنیوم باید نکات مهمی را در خصوص عرض قلم به شما بگوییم.

 

عرض قلم در تابلو چلنیوم

یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب فونت مناسب برای تابلو چلنیوم این است که ابتدا عرض قلم را بررسی کنید. اغلب تابلوهای تبلیغاتی در ارتفاع زیادی نصب می شوند و به دلیل ابعاد بزرگی که دارند ممکن است عرض قلم آن نسبت به ارتفاع کوچک باشد و این مساله موجب می شود که مشتری نتواند دید مناسبی داشته باشد. به همین دلیل قبل از انتخاب فونت تابلو چلنیوم باید عرض آن به دقت بررسی شود. زیرا برخی از فونت ها با عرض قلم بزرگ هماهنگی ندارند و انتخاب آن ها نادرست می باشد.

 

انواع فونت تابلو چلنیوم

فونت هایی که در صنعت تابلو سازی استفاده می شوند فارغ از نوع فونت در سه دسته کلی تقسیم بندی می شوند و تمام فونت در زیر این سه دسته قرار می گیرند. فونت های کلاسیک , هنری و فانتزی را می توان در این خصوص نام برد.

 

فونت تابلو چلنیوم

فونت کلاسیک

فونت کلاسیک جزو رایج ترین فونت ها در تابلوهای تبلیغاتی هستند که فونت های سری B , فرناز و اصفهان در زیر مجموعه آن قرار می گیرد. از ویژگی های فونت کلاسیک می توان به خوانا بودن و مفهوم بودن آن اشاره کرد که موجب می شود تمام افراد با هر سطح سوادی قابلیت خواندن آن را داشته باشند. امروزه اغلب تابلوهای تبلیغاتی از این فونت برای نوشتن استفاده می کنند که البته جایگاه قابل قبولی نیز در بین افراد دارد زیرا فونتی عامه پسند محسوب می شود.

 

فونت هنری

فونت های مشهور و زیبایی مانند نستعلیق و ثلث را می توان در زیر مجموعه فونت های هنری قرار داد. فونت تابلو چلنیوم باید بیشترین هماهنگی را با نوع کسب و کار و تبلیغ داشته باشد. فونت هنری را می توان در نرم افزار میرعماد به طور یکجا در دسترس داشت. این نوع از فونت دارای جذابیت و زیبایی خاصی هستند که به ظرافت هر چه تمام تر طراحی شده اند. میزان خوانایی فونت های هنری نسبت به فونت های کلاسیک کمتر است و شاید تمام افراد با هر سطح سوادی که دارند قادر به خواندن آن نباشند.

 

 فونت فانتزی

فونت فانتزی را بعد ازفونت کلاسیک و فونت هنری معرفی می کنیم. این دسته از فونت ها دارای زیر مجموعه هایی به نام وحید , کریو و پوستر هستند که برای دسترسی به آن ها می توانید از نرم افزار مریم استفاده کنید. به کار بردن فونت های فانتزی می تواند در برخی از تابلوهای چلنیوم مورد استفاده قرار گیرد.

 

فونت تابلو چلنیوم

نکات مهم در انتخاب فونت تابلو چلنیوم

  • بهترین فونت برای طراحی تراکت های تبلیغاتی و اوراق اداری فونت هایی مانند Bzar , Broya و …. هستند که در دسته فونت های کلاسیک قرار می گیرند. اغلب تراکت ها , نامه ها و اوراق اداری و بنرها با این فونت نگارش می شوند. زیرا این نوع از ابزارهای تبلیغاتی باید به نحوی طرحی شوند که دارای بیشترین خوانایی باشند.
  • عرض تابلو در انتخاب فونت نیز تاثیر گذار است. به طور مثال اگر قصد دارید از تابلوهای رون برای معرفی کسب و کار خود استفاده کنید باید ابتدا عرض آن را در نظر بگیرید. اگر عرض تابلو کمتر از 50 سانتی متر است فونت سینا و ترافیک برای آن مناسب محسوب می شود. اما اگر عرض تابلو از این مقدار بالاتر است محدودیتی در انتخاب فونت نخواهید دشت. اما نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که برخی از این تابلوها توانایی پشتیبانی از فونت فارسی را ندارند و شما باید از ابزاری برای تبدیل و نمایش فونت فارسی استفاده کنید.

 

 

چیدمان المان های تشکیل دهنده تابلوی تبلیغاتی

در طراحی تابلو تبلیغاتی و انتخاب فونت تابلو چلنیوم باید ابتدا هدف خود را از نصب تابلو در نظر بگیرید. برای اینکه مطلب بهتر روشن شود می توانید به سوالات زیر پاسخ دهید.

  • آیا هدف شما از طراحی تابلوی تبلیغاتی نشان دادن و معرفی کسب و کارتان است؟
  • آیا هدف شما از طراحی تابلوی تبلیغاتی معرفی و نمایش برندتان است؟
  • آیا هدف شما از طراحی تابلوی تبلیغاتی نشان دادن و معرفی کسب و کار و برندتان به طور همزمان است؟

واقعیت این است که هر شخصی در هنگام طراحی تابلو هدفی در ذهن دارد. برخی از آن ها فقط هدف شان معرفی کسب و کارشان می باشد اما برخی دیگر تمایل دارند علاوه بر معرفی شغل به معرفی برند خود بپردازند. در هر کدام از این حالات انتخاب چیدمان المان های مختلف بر روی تابلو با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

 

فونت تابلو چلنیوم

کلام آخر !

طراحی تابلوهای تبلیغاتی یک تکنیک نیست بلکه تلفیقی از هنر و تکنیک به طور همزمان است. صنعت تابلوسازی تمام پیشرفت های خود را در طی سالیان اخیر مدیون حضور تابلوسازان هنرمند و با تجربه است زیرا هنر هیچ گاه به پایان نمی رسد و هر روز شاهد خلق آثار جدید در تابلوهای تبلیغاتی هستیم.

Rate this post
دیدگاه‌ها
    • خواهش میکنم مرسی از لطف شما. شما صاحب اختیار هستید که نوع فونتتان را انتخاب کنید اما باید این را در نظر داشته باشید که بله هر کسب و کاری بهتر است به تناسب محیط و شرایط کاری اش فونت انتخاب کند. برای اطلاعات بیشتر از تابلو چلنیوم هم می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button