بهترین راهکار ها برای شستشوی تابلو مغازه !

شستشوی تابلو مغازه

شستشوی تابلو مغازه

شستشوی تابلو مغازه در شهرهایی که آلودگی بالایی دارند توصیه می شود. اغلب شهرهای بزرگ و صنعتی مانند پایتخت باید هر چند وقت یکبار اقدام به شستشوی تابلو مغازه کنند. انواع تابلو مغازه های تبلیغاتی را به دو روش می توان شست. روش اول شستن دستی و روش دوم استفاده از راپل کاران می باشد که هر کدام از آن ها دارای مزایا و معایبی است که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از تابلو چلنیوم با کارشناسان ما در تابلو رویال تماس بگیرید.

 

راهکار های شستشوی تابلو مغازه

شستشوی تابلو مغازه تاثیر چشم گیری در افزایش زیبایی و جذب مشتری ها خواهد داشت. در اغلب شهرهای بزرگ که آلاینده های زیادی در هوا وجود دارد تابلوهای تبلیغاتی که در سردر مغازه ها نصب می شوند به سرعت آلوده می شوند و تغییر رنگ می دهند. برای مشتری هیچ چیز نازیباتر از یک تابلوی رنگ و رو رفته نیست. حتما برای شما هم پیش آمده که به دلیل زیبا بودن تابلوی مغازه وارد آن مکان شده اید و احتمالا خرید هم کرده اید. پس زیبایی تابلو بسیار مهم است. اما شستشوی تابلو مغازه به چند روش انجام می شود؟

نحوه انجام کار

برای شستن تابلوهای مغازه و همچنین تابلوهای تبلیغاتی از دو روش می توان استفاده کرد. روش دستی و روش راپل که جزو مرسوم ترین روش ها محسوب می شوند.

روش دستی

در این روش باید خودتان اقدام به شستن تابلو کنید. بدین منظور باید دستمال یا طی بسیار نرمی را تهیه کنید و با آغشته کردن آن به مواد شوینده ملایم اقدام به تمیز کردن تابلو کنید. در این روش باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید.

رقیق کردن مواد شوینده

برای شستن تابلو مغازه باید از کم قدرت ترین ماده شوینده استفاده کنید. به طور مثال مایع های ظرفشویی گزینه مناسبی به شمار می روند. مایع ظرفشویی با اینکه در برابر تابلوی تبلیغاتی یک گزینه کم قدرت محسوب می شود اما باید همچنان قدرت آن را کم تر کنید. این کار با رقیق شدن آن انجام می شود. مقداری از مایع ظرفشویی را در یک سطل پر از آب بریزید و به خوبی ترکیب کنید. هنگامی که کف را مشاهده کردید می توانید تمیز کردن تابلو را با یک دستمال آغشته به کف شروع کنید.

شستشوی تابلو مغازه
عدم فشار به تابلو

هنگامی که با روش دستی و به وسیله یک دستمال در حال تمیز کردن تابلو هستید باید مراقب باشید که به سطح آن فشار وارد نکنید. اغلب در تابلوسازی مانند ساخت تابلو های چلنیوم از موادی استفاده می‌شود که باعث ضد خط و خش بودن تابلو خواهد شد که البته در صورت عدم نگهداری صحیح از آن ها می تواند موجب آسیب رساندن به سطح تابلو شود. پس در شستشوی تابلو مغازه بسیار دقت کنید.

توجه به نوع دستمال

در انتخاب دستمال یا طی دقت کنید. دستمال های زبر و خشن گزینه مناسبی برای تمیز کردن تابلوی مغازه نیستند زیرا ممکن است تاثیر ناخوشایندی در ظاهر آن ها داشته باشند. دستمال های نرم و خیلی نرم برای تمیز کردن تابلو مناسب هستند. زیرا برخی از تابلوهای مغازه بسیار آسیب پذیر هستند و عدم رعایت نکات ضروری می تواند موجب تخریب آن ها شود.

روش راپل

بعد از اینکه با شستشوی تابلو مغازه به روش دستی آشنا شدیم به سراغ روش بعدی می رویم. در این روش باید از راپل کاران کمک گرفت. راپل کارانی که عملیات نماشویی انجام می دهند برای شستشوی تابلو مغازه مناسب هستند. تخصص این افراد کار در ارتفاع است و می توانند این کار را به بهترین نحو انجام دهند.

امروزه اغلب ارگان ها و سازمان ها برای شستن تابلوی سردر سازمان از راپل کاران کمک می گیرند. اگر می خواهید تابلوی مغازه همیشه تمیز و براق بماند بهتر است هر چند ماه یکبار اقدام به شستن آن کنید. زیرا به مرور زمان آلودگی هایی مانند دوده بر سطح آن می نشیند که موجب می شود تابلو ظاهری تیره و کدر پیدا کند. اگر به تمیزی تابلو اهمیت ندهید بعد از گذشت مدت زمانی دچار آسیب هایی خواهد شد که در نهایت منجر به صرف هزینه زیاد و تعویض آن خواهید شد.

شستشوی تابلو مغازه

نکات مهم در شستشوی تابلو مغازه

در شستشوی تابلو مغازه نکات زیر را در نظر بگیرید تا در حین انجام کار به مشکلی برنخورید.

1- در هنگام تمیز کردن تابلوی مغازه مراقب اتصالات برقی باشید. پاشیدن آب و اسپری به سطحی که برق در آن جریان دارد بسیار خطرناک است و ممکن است با خطر برق گرفتگی مواجه شوید. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است برق تابلو را قطع کنید و سپس کار خود را شروع کنید.

2- اگر تابلوی مغازه از نوع ضد زنگ نیست بهتر است شستن آن را به راپل کاران بسپارید زیرا این افراد تخصص و مهارت کافی دارند.

3- علاوه بر استفاده از مایع ظرفشویی می توانید از اسپری های شیشه شور و چند منظوره نیز استفاده کنید. اما استفاده از این محلول ها زمانی توصیه می شود که تابلوی مغازه دچار چربی و آلودگی های زیادی باشد. همچنین محلول ایزوپروپیل الکل نیز می تواند در این مواقع به شما کمک کند. در غیر این صورت شستن آن با مایع ظرفشویی کفاف می کند.

3- از شوینده هایی که حاوی کلر هستند به شدت اجتناب کنید. زیرا کلر موجب آسیب رساندن به سطح تابلو خواهد شد و زیبایی آن را تحت تاثیر قرار می دهد .

4- دستمال های نانو گزینه مناسبی برای شستشوی تابلو مغازه هستند. این نوع از دستمال ها به دلیل ساختاری که دارند تمام گرد و غبارهای موجود در سطح را پاک می کنند و هیچ ردی از آن ها بر جای نمی گذارند.

5- قبل از شستن تابلو سطح آن را به دقت بررسی کنید. اگر سنگ ریزه یا ذرات خارجی بر روی آن وجود دارد ابتدا آن را بردارید سپس تابلو را بشوئید. زیرا این سنگ ها می تواند خط و خش بر روی تابلو ایجاد کنند و براقیت آن را از بین ببرند.

6- بعد از اتمام کار تابلو را به وسیله یک دستمال خشک و نرم به خوبی خشک کنید تا تمام رطوبت آن از بین برود. از روشن کردن تابلو در حالت خیس خودداری کنید.
تابلو مغازه
پس از اینکه به بررسی روش هایی برای شستشوی تابلو مغازه پرداختیم نوبت به این می رسد که این نوع از تابلوها را از جهات مختلف بررسی کنیم. در ادامه مطلب انواع تابلو تبلیغاتی از لحاظ متریال ، انواع ، نحوه تولید و … را بررسی خواهیم کرد.

متریال

تابلوهای تبلیغاتی از نظر متریال قابل بررسی می باشند. هر کدام از تابلوها از مواد اولیه مختلف و ورق های متنوعی تولید می شوند. به طور مثال تابلوهای نئون از لوله های پلاستیکی و گاز نئون به منظور نوردهی بهره مند می شوند. این نوع از تابلوها به دلیل شکنندگی و از بین رفتن یکنواختی در نور ، از رده خارج شده و منسوخ شده اند. در حال حاضر تعداد کمی از فروشگاه ها و مغازه ها از این تابلوها استفاده می کنند. در سال های گذشته نوعی از تابلو به نام چلنیوم رواج پیدا کرد که از زیبایی ، مقاومت و عمر طولانی برخوردار هستند. متریال بکار رفته در تولید این تابلوها ورق پلکسی است. ورق های پلکسی کلاس براق هستند و در رنگ ها و طرح های متنوعی وجود دارند که انتخاب آن ها بر اساس سلیقه افراد و همچنین نوع کسب و کار تعیین می شود.

متریال مورد نظر برای ساخت انواع تابلو چلنیوم فقط محدود به تولید حروف برجسته نیست. بلکه برای زمینه تابلو نیز می توان از متریال مختلف استفاده کرد. به طور مثال از چوب ترموود ، شیشه ، کامپوزیت و … بهره می گیرند. کامپوزیت به دلیل ویژگی ها و مزایایی از جمله قیمت مناسب ، زیبایی و سبک بودن رواج بیشتری دارد. اما احتمال بروز مشکلاتی از جمله شکستگی در شیشه به عنوان زمینه کار وجود دارد.

انواع

تابلوهای تبلیغاتی دارای مدل های مختلفی هستند که پرطرفدارترین آن ها شامل تابلو کریستال ، لبه سوئدی ، پانچ ، وکیوم و … است. هر کدام از این تابلوها دارای طرح های متفاوتی هستند. به طور مثال در تولید تابلو پانچ شاهد ایجاد سوراخ هایی در سطح ورق پلکسی هستیم که باعث می شود نور به زیبایی از درون سوراخ ها منعکس شود و جلوه ای چشم نواز ایجاد کند. در تولید تابلو کریستال از دانه های براق و کریستالی بر پشت ورق پلکسی استفاده می شود و تابش نور لامپ های smd باعث درخشش فوق العاده آن خواهد شد. این نوع از تابلوها از فاصله دور نیز توسط مشتریان دیده می شود. زیبایی تابلوهایی که در سردرب فروشگاه و مغازه نصب می شود در جذب مشتری تاثیر زیادی دارد.

نحوه تولید

صنعت تابلوسازی در سال های اخیر پیشرفت زیادی داشته است. اغلب کارها و مراحل تولید تابلو تبلیغاتی توسط لیزر و دستگاه های cnc انجام می شود. این کار باعث می شود که استفاده از خلاقیت و ایده پردازی رونق بیشتری پیدا کند. زیرا هنگامی که دستگاه برش لیزری وارد صنعت تابلوسازی شد شاهد این موضوع هستیم که تنوع مدل ها و طرح ها به مراتب بیشتر شده است. اگر به مدل های موجود در سطح شهر نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که هزاران مدل از تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد. همان طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم شستشوی تابلو مغازه تاثیر زیادی در حفظ زیبایی آن دارد.

Rate this post
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button