آیا تابلو چوبی مغازه انتخاب مناسبی است؟

تابلو چوبی مغازه

تابلو چوبی مغازه

تابلو چوبی مغازه یکی از انواع تابلوهای پرطرفدار در بین انواع مشاغل است. این تابلو گزینه مناسبی برای معرفی کسب و کارهای مختلف محسوب می شود که علاوه بر زیبایی دارای ماندگار و دوام فوق العاده ای نیز می باشد. در این مقاله به معرفی تابلو چوبی مغازه و بررسی مزایای آن می پردازیم. همچنین شما می توانید برای اطلاعات دیگر از تابلو های دیگر ما مانند تابلو چلنیوم با کارشناسان ما در تابلو رویال تماس بگیرید.

 

متریال تابلو چوبی مغازه

تابلو چوبی مغازه از جهات گوناگونی گزینه مناسبی برای مشاغل است. چوبی که در ساخت این تابلوها به کار می رود چوب ترموود یا چوب نما است که اغلب به عنوان زمینه کار استفاده می شود. حروف برجسته چلنیوم , استیل ( برای اطلاعات بیشتر از قیمت تابلو استیل می توانید مقاله دیگر ما را بخوانید ) و فلز بعد از برش و برجسته سازی بر روی چوب ترموود قرار داده می شوند. اما چوب ترموود چیست و چه سختاری موجب افزایش دوام آن می شود؟

چوب ترموود چیست؟

کشور فنلاند خالق چوب ترموود است. این نوع از چوب ها در صنایع مختلفی کاربرد دارند و نمی توان آن را در صنعت تابلو سازی محدود دانست. چوب ترموود از درخت کاج است که در طی فرآیندی دچار نیم سوز شدن می شود. این چوب بدون اضافه کردن هر گونه مواد شیمیایی نیم سوز می شود و موجب تبخیر آن خواهد شد. در طی این فرآیند تمام موارد شیمیایی چوب از آن خارج شده و بسیار با دوام می شود.

چوب ترموود چگونه تولید می شود؟

نحوه تولید چوب ترموود به این صورت است که در قطعات و سایزهای مختلف برش داده شده و در دستگاهی به نام دستگاه ترموود با حرارت بالا قرار داده می شود. این حرارت موجب می شود تا رطوبت اضافی آن تبخیر شود. حرارت لازم برای این روند 180 تا 220 درجه سانتی گراد است و تمام قسمت های چوب به رنگ قهوه ای در خواهد آمد.

چوب درخت کاج بعد از ترموود شدن باید به آرامی سرد شوند تا رنگ آن ها تغییر نکند. بدین منظور حرارت دستگاه ترموود را به 100 درجه سانتی گراد می رسانند تا مراحل سرد شدن چوب ها به تدریج اتفاق بی افتد. اما برای این که دمای چوب به طور کامل با دمای محیط سازگار شود اقدام به تزریق آب به درون چوب ها می کنند. با این کار تمام ویژگی های منفی چوب مانند پوسیدگی و فرسودگی از آن خارج شده و تبدیل به یکی از بهترین و زیباترین چوب ها خواهد شد.

تابلو چوبی مغازه

انواع روش تولید چوب ترموود

تابلو چوبی مغازه که اغلب از چوب ترموود ساخته می شوند از دو روش عمده تولید می شوند که به آن ها اشاره می کنیم.

Class Thermo-s

همان طور که گفتیم از چوب ترموود در اغلب صنایع استفاده می شود. روش تولید چوب ترموود با توجه به نوع صنعت متفاوت است. به طور مثال اگر قصد دارید از این چوب در صنایعی مانند مبلمان , کف پوش و سونا استفاده کنید باید آن را تا 180 درجه سانتی گراد حرارت دهید. در این روش چوب تا 8 درصد متورم می شود و مناسب برای استفاده خواهد بود. مقاومت این چوب نسبت به روش بعدی کمتر می باشد.

Class Thermo-D

در این روش چوب با حرارت 220 درجه سانتی گراد نیم سوز می شود و دارای ماندگاری و دوام فوق العاده ای خواهد شد. صنایع مناسب برای استفاده از این چوب را می توان صنعت تابلو سازی , ساخت آلاچیق , دیوارنماها و … دانست. اغلب صنایعی که این روش تولید چوب استفاده می کنند صنایعی هستند که در محیط باز قرار دارند و عوامل محیطی تاثیر زیادی بر روی آن خواهد داشت. میزان تورم چوب ترموود در این روش 6 درصد است.

مزایای استفاده از تابلو چوبی مغازه

مقاومت

در ترموود کردن چوب از حرارت زیادی استفاده می شود و همین مساله موجب شده تا تمام عوامل شیمیایی از چوب خارج شوند و مقاومت آن را به میزان چشم گیری افزایش دهند. استفاده از تابلو چوبی مغازه به دلیل مقاومت بالای چوب ترموود است و علاوه بر زیبایی دارای مزایای دیگری نیز هست که در ادامه مطلب به آن ها خواهیم رسید.

فاقد رزین

رزین نوعی مواد در درون چوب است که بعد از حرارت دادن و تزریق آب به درون آن از چوب خارج می شود. این کار باعث می شود تا تمام رطوبت موجود در چوب از بین برود و آن را تبدیل به متریالی ارزشمند و مستحکم کند و آن را در برابر انواع پوسیدگی محافظت کند.

تابلو چوبی مغازه

زیبا

زیبایی یکی از شروط اصلی در انتخاب تابلو چوبی مغازه است. چوب ترموود به دلیل زیبایی خاص و چشم گیری که دارد اغلب افراد تمایل به انتخاب آن دارند. زیرا یک تابلوی تبلیغاتی زیبا موجب جذب مشتریان و رونق کسب و کار خواهد شد.

سبک

شاید شما هم تصور کنید که چوب یک متریال سنگین است. اما به دلیل فرآیندی که برای نیم سوز شدن آن انجام می شود آن تبدیل به یک متریال سبک می کند. خارج شدن رزین از چوب می تواند وزن او را به میزان زیادی کاهش دهد و این مساله چوب ترموود را گزینه مناسبی برای استفاده به عنوان تابلو چوبی مغازه می کند.

رنگ های متنوع

چوب ترموود بعد از به اتمام رسیدن فرایند نیم سوز شدن با رنگ های مختلفی رنگ آمیزی می شود رنگ قهوه ای روشن یک رنگ طبیعی برای چوب است اما در صورت تمایل افراد می توان رنگ های دیگری را برای ان در نظر گرفت. امروزه بسیاری از تابلوهای مغازه چوب های ترموودی هستند که با رنگ های مختلف و زیبا رنگ آمیزی شده اند و توجه بسیاری  را جذب خود میکنند.

ماندگاری و طول عمر

این نوع از چوب ها به دلیل عدم فرسودگی , عدم پوسیدگی , عدم تاثیر پذیری از شرایط محیطی و … دارای مقاومت بالایی هستند و این مساله موجب ماندگاری و افزایش طول عمر آن ها می شود. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارید از چوب ترموود به عنوان تابلو چوبی مغازه استفاده کنید باید بگوییم که انتخاب بسیار مناسبی کرده اید.

انواع چوب ترموود کدامند؟

انواع چوب ترموود در ساخت تابلو چوبی مغازه کدامند؟ چوب هایی که به عنوان چوب ترموود شناخته می شوند و برای ساخت انواع تابلو مغازه مورد بهره برداری قرار می گیرند شامل دو نوع هستند که به عنوان چوب نرم و چوب سخت دسته بندی می شوند . در این بخش قصد داریم دو نوع از چوب های ترموود را مورد بررسی قرار دهیم.

چوب نرم

چوب های نرم نسبت به چوب های خشک دارای وزن کمتری هستند و این مساله به دلیل عدم تراکم آن هاست. هنگامی که چوب تراکم زیادی نداشته باشد بین مولکول های آن فاصله زیادی وجود دارد که باعث می شود چگالی چوب به مراتب کاهش پیدا کند. بافت چوب های نرم بسیار زیباست و استفاده از آن ها ظاهر جذاب تری به کار می بخشد.
شاید تصور کنید که چوب های نرم شکنندگی بیشتری نسبت به چوب های خشک دارند در صورتی که اینطور نیست بلکه روند و مراحل ترموود کردن آن ها بسیار مهم است. اغلب چوب هایی که به عنوان چوب نرم شناخته می شوند بعد از ترموود شدن گزینه مناسبی برای نصب در نمای ساختمان ها محسوب می شوند. زیرا قیمت مناسب تری نیز دارند و استفاده از آن ها نسبت به چوب های خشک مقرون به صرفه است.

تابلو چوبی مغازه
چوب نرم از چه درختی گرفته می شود؟

چوب های نرم اغلب از درختانی مثل سرو و صنوبر تهیه می شوند زیرا به عنوان درختانی همیشه سبز شناخته می شوند تفاوت چوب های نرم و خشک در نحوه تولید مثل آن هاست. رنگ چوب های نرم غالبا به رنگ زرد و متمایل به قرمز محسوب می شود و کشورهایی مانند فنلاند از بهترین کشورها برای رشد درختانی مانند سرو و صنوبر است.

چوب سخت

چوب هایی که به عنوان چوب سخت شناخته می شوند در صنعت تابلوسازی و ساخت تابلو چوبی مغازه کاربرد دارند. تراکم مولکولی این چوب به مراتب بیشتر از چوب های نرم است و همین مساله باعث می شود تا جلوه ای زیبا داشته باشند. وجود رگه های چوبی در ظاهر آن ها بیان کننده این تراکم است. از دیگر ویژگی های چوب سخت تنوع در طرح است که باعث می شود مشتری فرصت انتخاب بیشتری داشته باشد. همچنین آوند های بزرگ و تنوع رنگی در چوب سخت نیز بیشتر از چوب نرم است. درختانی که چوب سخت دارند شامل افرا ، ماهون ، گیلان ، ون و بلوط است. سایر درختان مانند گردو و راش نیز دارای این نوع از چوب های زیبا می باشند.

قیمت چوب سخت

چوب سخت نسبت به چوب نرم از قیمت بالاتری برخوردار است و استفاده از آن هزینه بیشتری برای شما دارد. در حال حاضر از این چوب ها در ساخت تابلو چوبی مغازه استفاده می شود. صنعت تابلو سازی و ساختمان سازی جزو بهترین صنایعی هستند که می توان از چوب های ترموود سخت در آن ها استفاده کرد. روند ترموود کردن چوب های سخت به نحوی است که با قرار دادن چوب های خام در دستگاه های مخصوص تمام رطوبت آن گرفته می شود و چوب نرم را تبدیل به چوب سخت می کند. تغییر رنگ آن نیز بر اثر خشک شدن رطوبت آن است.

انواع تابلو چوبی مغازه

تابلو چوبی مغازه در انواع و مدل های مختلف تولید می شود که هر کدام از آن ها دارای زیبایی و ویژگی های منحصر به فردی می باشد. در سال های اخیر صنعت تابلو سازی به قدری پیشرفت و گسترش پیدا کرده که روز به روز به تنوع مدل های آن افزوده می شود. در ادامه شما را با انواع تابلو چوبی مغازه آشنا می کنیم.

انواع تابلو چوبی مغازهتابلوهای کلاسیک

تابلوهای کلاسیک جلوه ای با اصالت دارند. اغلب تابلوهایی که از چوب ترموود تولید می شوند دارای ظاهری کلاسیک و شیک هستند. شما می توانید از چوب به عنوان زمینه تابلو استفاده کنید. فراموش نکنید که امروزه تابلوهای تبلیغاتی برای بهتر دیده شدن نیاز به نورپردازی دارند. پس از چوب برای حروف برجسته استفاده نمی شود زیرا قابلیت نورپردازی ندارند و فقط آن ها را به عنوان زمینه تابلو در نظر می گیریم. چوب های ترموود از نظر رنگ دارای تنوع هستند و می توانید یکی از آن ها را برای ساخت انواع تابلو تبلیغاتی در نظر داشته باشید.

تابلوهای مدرن

در حال حاضر استفاده از تابلوهای مدرن بسیار متداول شده است. اگر با این نوع از تابلوها آشنایی ندارید بهتر است به مطالب قبلی وب سایت ما مراجعه کنید. اما در این بخش نیز اشاره ای به تابلوهای مدرن می کنیم. تابلوهایی مانند پانچ ، کریستال ، لبه سوئدی و … جزو تابلوهای مدرن محسوب می شوند. زیرا از روش ها و متدهای جدید در ساخت آن ها استفاده شده است. به طور مثال در تولید تابلو پانچ از دستگاه برش لیزری یا دستگاه cnc بهره گرفته می شود و اشکال مختلف مانند دایره ، مربع ، ستاره و … بر روی ورق های پلکسی گلاس ایجاد خواهد شد. ساطع شدن نور از سوراخ های ایجاد شده زیبایی آن را چند برابر می کند.

همان طور که می دانید نصب تابلوهای تبلیغاتی بر سردرب مغازه یا فروشگاه به عنوان یک بازاریابی برای شما محسوب می شود. زیرا در تمام ساعات شبانه روز می تواند عملیات بازاریابی را برای شما انجام دهد. پس نتیجه می گیریم که هر چه درخشش تابلو بیشتر باشد جذب مشتری نیز بهتر انجام خواهد پذیرفت.

تابلو سنتی

از تابلوهای سنتی بر سردرب کافی شاپ های قدیمی و با ظاهری سنتی استفاده می شود. معمولا برخی از خانه ها که دارای بافت قدیمی هستند را به صورت کافی شاپ در می آورند. این نوع از مکان ها باید از تمام جهات سنتی بودن فضا را منعکس کند. به همین دلیل می توانید زمینه تابلو را از نوع چوب ترموود و حروف برجسته را نیز از متریال مورد نظر انتخاب کنید.

تمام پارامترها و المان های بکار رفته در تابلوهای سنتی باید هماهنگ با فضای مورد نظر باشد. به طور مثال بهتر است بجای استفاده از نورهای تند و تیز از نورهای مخفی و نوراندریک استفاده کنید. در مطالب گذشته به طور مفصل به تابلوهای نوراندریک و ویژگی های مختلف آن اشاره کردیم. از دیگر مواردی که باید در خصوص تابلوهای سنتی به آن توجه داشته باشید این است که از رنگ های ملایم بهره بگیرید. رنگ های قرمز ، زرد ، نارنجی و … می تواند برای فضاهای سنتی نامناسب تلقی شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button