تابلو چلنیوم کریستال چگونه ساخته می شود ؟

تابلو چلنیوم کریستال

تابلو چلنیوم کریستال

تابلو چلنیوم کریستال شباهت زیادی با تابلو الماسی دارد. زیرا نمای ایجاد شده در ظاهر آن ها تقریبا مشابه است. تابلو چلنیوم کریستال یکی از زیباترین و چشم نوازترین تابلوهای تبلیغاتی هستند که مورد استقبال اغلب کسب و کارها قرار گرفته است. در این مقاله به معرفی این تابلو و نحوه ساخت آن خواهیم پرداخت. برای اطلاعات بیشتر از تابلو چلنیوم می توانید با کارشناسان ما در تابلو رویال تماس بگیرید.

 

تابلو چلنیوم کریستال جزو کدام دسته از تابلو هاست؟

تابلو چلنیوم کریستال در دسته زیباترین تابلوهای تبلیغاتی قرار دارد. صنعت تابلوسازی هر روز شاهد تولیدات خلاقانه ای است که موجب شده تا تابلوهای چلنیوم از جایگاه بسیار خوبی برخوردار شوند. اغلب کسب و کارها می توانند از این تابلو برای معرفی خود به مشتریان استفاده کنند. مشاغلی مانند طلافروشی ها , رستوران ها , سالن های زیبایی و …. گزینه مناسبی برای استفاده از تابلو کریستال هستند. اما نحوه ساخت تابلو کریستال چیست و چه عواملی موجب افزایش زیبایی در آن شده است؟

نحوه ساخت تابلوی چلنیوم کریستال

نکته مهمی که در ساخت تابلو کریستالی وجود دارد این است که مانند تابلوهای چلنیوم , پانچ , تابلو چلنیوم الماسی و …. تنها از ورق های پلکسی ساده و پلکسی گلاس استفاده نمی شود بلکه علاوه بر استفاده از ورق های پلکسی گلاس از قطعات بلوری شکل نیز استفاده می شود تا جلوه ای مانند کریستال را به تابلو بدهد .

مرحله اول 

همان طور که در مطالب پیشین به نحوه ساخت انواع تابلو چلنیوم اشاره کردیم طرح ابتدایی تابلو شامل حروف , فونت و سایز در نرم افزار فتوشاپ و اتو کد طراحی می شود. این نرم افزارها به این دلیل که برداری هستند می توانند طرح نهایی را با بهترین کیفیت تحویل دهند. البته که بهتر است این طرح ها توسط گرافیست های ماهر و افراد کارشناس تهیه شوند.

مرحله دوم

در این مرحله از ورق پلکسی گلاس و قطعات کوچک اکرولیک استفاده می شود. این قطعات بلوری هستند و بعد از اینکه طرح بر روی ورق پلکسی به وسیله دستگاه برش داده شد این قطعات بر روی حروف چسبانده می شوند. نحوه چسباندن آن ها نیز می تواند به وسیله یک دستگاه و چسب مخصوص باشد. این دستگاه می تواند اکرولیک را بر روی حروف بپاشد.

مرحله سوم

بعد از برش و چسباندن قطعات کریستالی بر روی حروف نوبت به چسباندن لبه چلنیوم می رسد. چسباندن آن ها به دو روش مدرن و سنتی انجام می شود که هر کدام دارای مزایا و معایبی است. اما امروزه از روش مدرن استفاده می شود و لبه های چلنیوم را که اغلب از نوع آلومینیوم هستند به وسیله دستگاه چسبانده می شوند.

مرحله چهارم

زمانی که حروف برجسته تابلو چلنیوم کریستال را آماده کردید نوبت به این می رسد که آن را بر روی زمینه کار نصب کنید. زمینه کار می تواند از نوع کامپوزیت , چوب ترموود و PVC پلی وینیل کلراید باشد. البته متریال های دیگری نیز برای کار وجود دارند مانند شیشه. اما سه نوع از پرکاربردترین آن ها را گفتیم.

مهم ترین مزایای استفاده از تابلو چلنیوم کریستال

به جرات می توان زیبایی و مقاومت را از بارزترین مزایای تابلو کریستالی دانست. زیبایی چشم نواز و خیره کننده تابلو کریستال موجب می شود که کسب و کار شما حتی در شب نیز بدرخشد و به عبارتی ساده تر شما در هنگام شب نیز بازاریابی برای خود انجام خواهید داد. و اما مقاومت تابلو کریستال به چه صورت است؟ تابلو کریستال در برابر عوامل مختلفی مانند طوفان , باران های اسیدی , تابش مستقیم نور خورشید و …. دچار تخریب و از دست دادن کیفیت نمی شود. اغلب تابلوهای چلنیوم در طی سال های طولانی به همان کیفیت روز اول باقی می ماند و یکی از مهم ترین دلایل آن ضد خط و خش بودن تابلو است. زمانی که تابلو ضد خش باشد می تواند به مرور زمان کیفیت و ظاهر خود را حفظ کند.

تابلو چلنیوم کریستال

نکات مهم در تولید تابلو کریستال

در طراحی و تولید تابلو کریستال باید نکات مهمی را رعایت کنید تا کیفیت نهایی کار افزایش یابد. در صورتی که نکات لازم و ضروری در طراحی و تولید رعایت نشود نمی توان انتظار تابلویی بدون عیب و نقص را داشت و همچنین امکان تغییر و اصلاح در آینده نیز وجود ندارد.

انتخاب رنگ

انتخاب رنگ مناسب از مهم ترین ویژگی های یک طراحی خوب است. به همین دلیل توصیه می شود که طراحی تابلو را به دست یک طراح متخصص بسپارید. زیرا او بهتر از هر شخص دیگری می دانند که در معرفی کسب و کار شما باید از چه رنگ هایی استفاده کرد و کدام رنگ تاثیر بیشتری در ذهن مشتری خواهد داشت.

متریال

استفاده از متریال مرغوب در حین کار موجب می شود تا تابلو ماندگاری و دوام بیشتری داشته باشد. متریال چینی و بی کیفیت در بازار با قیمت بسیار پایین وجود دارد اما بهتر است که از آن ها استفاده نکنید زیرا تابلو چلنیوم به خودی خود جزو ارزان ترین تابلوها محسوب می شود و در مقابل مزایایی که دارد اصلا تابلوی گران قیمتی نیست.

تابلو چلنیوم کریستال

مکان نصب

مکان نصب تابلو باید به نحوی انتخاب شود که زاویه و دید مناسبی داشته باشد و مشتری به راحتی آن را ببیند. همچنین مکان نصب تابلو باید درست در بالای فروشگاه و مغازه باشد.

لوگو

بهتر است بر روی تابلو چلنیوم کریستال یک لوگو در خصوص معرفی بهتر کسب و کار شما درج شود. اغلب مشاغل نام فروشگاه خود را به صورت فونت بر روی تابلو درج می کنند. این مساله کمک می کند تا مشتری با دیدن لوگو بر روی تابلو به سرعت نام فروشگاه شما در ذهنش نقش ببنددد زیرا حافظه بصری در تبلیغات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سایز مناسب

مناسب ترین سایز برای تابلو به اندازه سر در مغازه شماست. اگر مغازه یا فروشگاه شما ابعاد و مساحت بزرگی دارد نباید از تابلویی استفاده کنید که کوچک است. در مقابل در مغازه های کوچک نباید از تابلوهایی استفاده شود که ابعاد بزرگی دارد زیرا در ذوق مشتری می زند و نتیجه معکوس خواهد داد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button