تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک چیست؟

تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک

تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک

امروزه بیشر مردم تبلیغات خود را با تابلوها انجام می دهند و این عمل در جذب مشتری بسیار تاثیر گذار است در این مقاله ما با تابلوهای چلنیوم و نئون پلاستیک آشنا می شویم و همچنین به تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک مطلع می گردیم با ما در ادامه همراه باشید تا با این موارد آشنا شویم .

تابلو های ساخته شده با چلنیوم  

تابلوهای چلنیوم مزیت های زیادی را دارند برای تبلیغات بهترین گزینه تابلوهای چلنیوم می باشند علاوه بر این مزیت های گفته شده ویژگی های بسیار زیادی را دارند و همین ویژگی های آن است که او را نسبت به تابلوهای دیگر برتر کرده است این تابلوها دارای کیفیت بالایی هستند  و این تابلوها در برابر تابش نورخورشید ، گرما و سرما مقاوم هستند . یکی از ویژگی های مهم این تابلوها نوار اسفنجی است که در لبه های این تابلو استفاده می کنند این لبه های اسفنجی باعث می شود تا هیچ گردوغباری در داخل تابلو نفوذ نکند . بدنیست بدانید که حروف برجسته دارای روکش های نایلونی است و این روکش های نایلونی حروف را براق و بدون خش نمایش می دهند .

لامپ های  SMD برای نورپردازی استفاده می شوند به دلیل اینکه این لامپ ها طول عمر  بیشتر و هزینه کمتری را دارد این تابلوها بعد از مدت ها شدت نورشان کم نمی شود و ضد آب هستند.

تابلو نئون پلاستیک چیست ؟

در تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک باید بگوییم که تابلو نئون پلاستیک یکی از قدیمی ترین تابلوها به حساب می آیند .  چندین دهه است که ازاین تابلوها در صنعت استفاده می کنند. تابلوهای نئون پلاستیک دارای نور قرمز هستند. منبع نور قرمز در تابلوهای نئون پلاستیک گاز نئون بی رنگ است. از ترکیب گاز نئون و فلوئور می توان رنگ های دیگری جزء قرمز درست کنیم . جنس این تابلوها از شیشه شفاف است . ابتدا شیشه ها به شکل های مختلف در می آیند و از گاز نئون پر می شوند . الکترود را به دو سر تابلوها وصل می کنند . با اتصال ولتاژ مناسب به دو سر تابلو، گاز نئون داخل شیشه نور تولید می کند. مانند ظرف ها تابلوها هم با دست ساخت می شوند .

بعد از اینکه شیشه ذوب شده است شکل اولیه خود را بدست می اورد . با فشار هوا ، شیشه ساز فرم هایی را به دلخواه به ظرف می دهد . ساخت تابلوهای نئون نیز اینگونه  است. نئون ساز با استفاده از حرارت و فشار هوا به شیشه های خام نئون کروی شکل، فرم می دهد . برای ساخت تابلوهای نئون نیاز به تجربه و حوصله زیادی است.

تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیکتابلو نئون شیشه ای چگونه ساخته می شوند ؟ 

ساخت  تابلو نئون پلاستیک و نئون شیشه ای تقریبا یکسان هستند . برای ساخت این مدل تابلو نئون ، از شیشه ای بی رنگ و شفاف استفاده می شود که حروف نئون با توجه به سفارش مشتری با حرارت به شکل های مدنظر خم و چم می شود و سپس با استفاده از گاز نئون پر می کنند . با استفاده از اتصال الکترود به دو سر تابلو نئون و دادن ولتاژ مناسب به  دو سر آن ، گاز نئون موجود در داخل شیشه نور تولید می کند . پس از دریافت سفارش تابلو نئون ابتدا شیشه های خام نئون خریداری و از بازار تهیه می شود این شیشه ها به شکل کروی بوده و داخل آنها خالی می باشد سپس دستگاه نئون ساز توسط حرارت و فشار هوا این شیشه های توخالی را به فرم دلخواه در می آورد .

تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک در چه مواردی است ؟

تابلوهای چلنیوم با تابلوهای نئون پلاستیکی چندین فرق دارند که در پایین به آن ها اشاره می کنیم :

  • لبه مورد استفاده در تابلوها نئون از جنس پلکسی گلس است .
  • تابلو نئون پلاستیک به خاطر جنس آن ، نور را از کناره های حروف برجسته نمایش می دهند و در تاریکی جلوه های خاصی را فراهم می کند .
  • تابلو نئون پلاستیکی از تابلوهای چلنیوم قدیمی تر هستند .
  • طول عمر تابلوهای چلنیوم بیشتر از تابلوهای نئون پلاستیکی می باشد .
  • زیبایی تابلو نئون پلاستیکی بیشتر از تابلوهای چلنیوم است و این ویژگی  آن ها باعث شد تا مشتری های زیادی را به خود جذب کند .
  • نورپردازی تابلوهای نئون از نئون است اما نورپردازی تابلوهای جلنیوم از لامپ های SMD است .
  • یکی از تفاوت های مهم این نوع تابلوها جنس زوارشان  است . زوار چلنیومی ها از فلز آلمنیوم  است و بسیار براق و انعطاف پذیر است . جنس زوار نئون پلاستیک یا پلکسی گلس است  . در رویه کار تابلوی نئون از زوار استفاده  می شود. چلنیومی ها را فقط از رو به رو نور پردازی می کند در حالی که تابلو نئون از زوار وسطح تابلو نورپردازی می کنند .

با تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک آشنا شدیم اما علاوه بر تفاوت ها بین این تابلوها شباهت هایی هم وجود دارد که در پایین به آن ها اشاره می کنیم :

شباهت تابلوهای چلنیوم با نئون پلاستیکی در چیست ؟ 

  • برجستگی های حروف برجسته یکسانی را دارند .
  • در هردو تابلو از متریال های PVC  و پلکسی گلس استفاده می کنند .
  • تابلو نئون قدیمی تر از تابلو های چلنیوم است و تجربه ی بیشتری هم برای تولید آن نیاز است.
  • نورپردازی تابلو های نئون هم از سطح می باشد و هم از زوارهای آن ولی چلنیومی ها فقط از جاهایی نور می دهد که از جنس پلکسی هستند یعنی از قسمت جلویی و از سطح آن نور می دهد.

 

تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک

 

کدام تابلو برای خریداری مناسب تر است ؟  

هر دو تابلو زیبایی های خاص خودش را دارد و انتخاب تابلو بستگی به محیط و محل کار دارد و برای خریداری تابلو باید مشاوره ای از متخصصان بگیرید تا از آن ها کمک بگیرید(در این باره با بخش تماس با ما در ارتباط باشید). انتخاب نادرست تابلو می تواند ضرر های زیادی را داشته باشد حتی ممکن است هزینه های اضافی پرداخت کنید و تابلوی دیگری را جایگزین بیاورید پس در انتخاب تابلو دقت کنید .

در این مقاله با تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک آشنا شدیم در ادامه برای اطلاعات بیشتر در مورد تابلوها با کارشناسان ما در سایت تابلو رویال همراه باشید.

Rate this post
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button