تابلو چلنیوم روی چوب چه مزیت هایی نسبت به سایرین دارد؟ 

تابلو چلنیوم روی چوب

تابلو چلنیوم روی چوب چه مزیت هایی نسبت به سایرین دارد؟ 

تابلو چلنیوم روی چوب یکی از زیباترین و جذاب ترین تابلوها به شمار می آید. زیرا دارای زیبایی خاص و چشم نوازی است. اما مزایای استفاده از تابلو چلنیوم روی چوب نسبت به سایرین چیست؟ یا قیمت تابلو چلنیوم بر روی چوب چه تغییراتی خواهد داشت؟

در این مقاله به این پرسش مهم پاسخ خواهیم دادو شما را بیش از پیش با تابلو چلنیوم روی چوب آشنا خواهیم کرد. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تابلو چلنیوم با کارشناسان ما در تابلو سازی رویال در تماس باشید.

تابلو چلنیوم بر روی چوب چیست؟ 

قبل از اینکه به معرفی مزایای تابلو چلنیوم بر روی چوب بپردازیم بهتر است که ابتدا نحوه تولید آن را با هم بررسی کنیم. زیرا با دانستن نحوه تولید چوب تابلو چلنیوم متوجه دلایل کیفیت آن خواهید شد. یکی از مواردی که ممکن است در هنگام استفاده از چوب خام با آن مواجه شوید عدم مقاومت آن در برابر رطوبت و یا حشرات است. زیرا چوب یکی از منابع مهم برای تغذیه حشرات به شمار می‌رود.

چوب ترموود 

زمانی که چوب در حرارت بالای 100 درجه در دستگاه مخصوص قرار می گیرد تبدیل به چوب ترموود می شود. ترموود برای تابلو سازی به دست تولید کنندگان می رسد. اما ساخت تابلو چلنیوم بر روی چوب نیم سوز یا چوب نما چه مزیتی نسبت به متریال های دیگر دارد؟

تابلو چلنیوم روی چوب

مزایای استفاده از تابلوی چلنیوم بر روی چوب 

ضد حشرات 

چوب ها منبع مناسبی برای تغذیه حشرات و مویانه ها به شمار می رود. زمانی که چوب نیم سوز می شود تمام معایب آن از بین می رود و در مقابل خوردگی حشرات و موریانه ها مقاوم خواهد شد.

ضد رطوبت 

تا موقعی که چوب خام است قابلیت جذب رطوبت را دارد. به همین دلیل نمی توان از چوب خام برای برای تابلو سازی چلنیوم استفاده کرد. چوب ترموود و یا چوب هایی که با فرآیندی خاص سوزانده شده اند می توانند در برابر رطوبت به خوبی مقاومت از خود نشان دهند و آن را به خود جذب نکنند. به همین دلیل می توان در مناطقی که دارای آب و هوایی مرطوب و شرجی است نیز از تابلو چلنیوم چوبی استفاده کرد.

قابلیت رنگ آمیزی 

ساخت تابلو چلنیوم بر روی چوب این امکان را در اختیار تولید کنندگان قرار می هد تا بتوانند از انواع رنگ ها بر روی آن استفاده کنند. چوب های ترموود که معمولا از درخت کاج تهیه می شوند باید در ابعاد 16 تا 19 میلی متر باشند تا بعد از حکاکی و انجام عملیات ساخت به میزان و ضخامت دلخواه برسند.

طول عمر بالا 

اگر چوب ها ترموود نشوند و با نیم سوز کردن معایب آن از بین نرود نمی تواند عمر طولانی داشته باشد. پس نیم سوز کردن چوب ها می تواند حتی طول عمر آن ها را افزایش دهد و شما می توانید در سال های متمادی از یک تابلوی چوبی چلنیوم بدون هیچ گونه آسیبی استفاده کنید.

وزن پایین 

کاهش وزن نیز یکی دیگر از مزایای استفاده از چوب در ساخت تابلو چلنیوم است. زمانی که وزن تابلو پایین باشد قدرت مانور بیشتری بر روی خواهیم داشت و در هنگام نصب نیز راحت تر نصب و در جای خود مستحک خواهد شد.

ثبات رنگ 

چوب ترموود نسبت به دیگر تابلو چلنیوم از ثبات رنگ بالایی برخوردارند و بر اثر عوامل طبیعی مانند تابش شدید نور آفتاب دچار رنگ پریدگی نمی شود. همین مساله می تواند موجب کاهش هزینه شما در طولانی مدت شود.

عدم دارا بودن مواد شیمیایی 

چوب های که نیم سوز می شوند تمام مواد شیمیایی و رزین از آن خارج می شود و تبدیل به متریالی عالی برای تابلو سازی , مجسمه سازی و انواع کارهای هنری خواهد شد.

عایق حرارتی

دارا بودن عایق حرارتی در تابلو چلنیوم یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب آن محسوب می شود. تابلو چلنیوم روی چوب علاوه بر داشتن تمام مزایا می تواند باعث افزایش زیبایی مکان نیز بشود.

تابلو چلنیوم روی چوب

قابلیت تغییر رنگ 

در هنگام انجام عملیات بر روی چوب می توان آن را به طوری تنظیم کرد که بعد از نیم سوز شدن به صورت تیره و یا روشن دربیاید. این مورد می تواند طیف رنگی متنوع تری را در اختیار شما بگذارد.

مقاومت در برابر پوسیدگی

پوسیدگی یکی از مواردی است که در هنگام استفاده از چوب های خام گریبان گیر افراد می شود. در سال های گذشته تابلوهای چوبی را به وسیله چوب های خام تولید می کردند و از چوب های فرآوری شده در این صنعت استفاده نمی شد.

اما امروزه بعد از اثبات تحقیقات دانشمندان در خصوص مزایای چوب های ترموود تولید کنندگان متوجه شده اند که چوب ها بعد از انجام فرآیند های مخصوص بر روی آن ها قابلیت ضد پوسیدگی پیدا می کنند و میتوان به راحتی از آن ها در صنایع مختلف بهر برد.

ضد آب 

ضد آب بودن نیز از فاکتورهای مهم در هنگام انتخاب و استفاده از تابلو چلنیوم روی چوب است. زیرا عوامل محیطی مانند بارش بارا و برف ممکن است موجب آسیب به تابلو شود. پس استفاده از تابلو چلنیوم روی چوب می تواند موجب عدم جذب آب و در نهایت افزایش کیفیت و طول عمر تابلو شود.

قابلیت شستشو 

آیا می دانستید که تابلو چلنیوم چوبی قابلیت شستشو دارد؟ این تابلوها به دلیل نوع چوبی که دارند می توانند یه دفعات مورد شستشو قرار گیرند و هیچ آسیبی نبینند.

ظاهر طبیعی و گرم

استفاده از تابلو چلنیوم روی چوب به دلیل طبیعی بودن چوب، بهترین کناره‌ها را برای نمایش زیبایی و جذابیت رنگ و سطح چلنیوم فراهم می‌کند. این ترکیب طبیعی از چوب و سرامیک، احساس گرما و آرامش را در فضا ایجاد می‌کند.

مقاومت و دوام

چوب به طور طبیعی مقاومت بالا و دوام قابل توجهی دارد. با پوشش تابلو چلنیوم روی چوب، این مقاومت و دوام تقویت می‌شود و تابلو مقاومت بهتری در برابر خراش‌ها، ضربه‌ها و سایر آسیب‌ها خواهد داشت.

انتقال حس گرمایی

چوب به دلیل خاصیت ضد حرارتی خود، حس گرمایی و طبیعی را به تابلو چلنیوم منتقل می‌کند. این مزیت باعث می‌شود که تابلو روی چوب در دکوراسیون داخلی فضا را گرم و دلنشین‌تر نشان دهد.

چندمنظورگی

یکی از مزیت‌های استفاده از تابلو چلنیوم روی چوب، چندمنظورگی آن است. چوب به عنوان یک سطح قابل تزئین، امکان استفاده تابلو چلنیوم را در محیط‌های مختلف از جمله دکوراسیون داخلی خانه، دفتر کار، رستوران‌ها، هتل‌ها و غیره فراهم می‌کند.

تنوع طرح و استایل

چوب به عنوان یک سطح طبیعی و چلنیوم به عنوان یک هنر زیبا و متنوع، امکان ایجاد تنوع بسیاری در طرح‌ها و استایل‌های تابلو را فراهم می‌کند. می‌توانید از طرح‌های گیاهی، حیوانی، هندسی یا سایر الگوها و طرح‌های خلاقانه استفاده کنید.

Rate this post
دیدگاه‌ها
    • سلام وقتتون بخیر بله این درصورتی است که سما از چوبی با خاصیب ضد آب استفاده بکنید در غیر این صورت کیفیت تابلو چلنیوم در شهر شما کاهش می یابد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تابلو چلنیوم در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button