در تابلوسازی حرفه ای از چه امکاناتی استفاده می شود؟

تابلو سازی حرفه ای

تابلوسازی حرفه ای

تابلوسازی حرفه ای جزو آن دسته از صنایع است که با تبلیغات سروکار دارد. به همین دلیل باید از امکانات و تجهیزاتی در این راستا استفاده کند تا بهترین نتیجه حاصل شود. در این بخش به بررسی تابلوسازی حرفه ای و امکانات آن می پردازیم تا بیش از پیش با این صنعت جذاب و تاثیر آن در جلب مشتری و رونق کسب و کار آشنا شوید. همچنین شما برای اطلاعات بیشتر از تابلو چلنیوم می توانید با کارشناسان ما در تابلو رویال تماس بگیرید.

 

 

تابلوسازی حرفه ای موجب چه مواردی شده است ؟

تابلوسازی حرفه ای باعث شده تا صنعت تبلیغات رونق بیشتری بگیرد. حتما برای شما هم پیش آمده که در حالت قدم زدن در خیابان هستید و یک تابلوی فروشگاه , مغازه و …. نظر شما را به خود جلب کرده و برای خرید به داخل مغازه رفته اید. این مساله نشان از اهمیت تبلیغات و استفاده از تابلوهای تبلیغاتی است. از آن جایی که تابلوها نقش مهمی در جذب مشتری دارند باید آن را به دست یک تابلوسازی حرفه ای سپرد تا آن را به بهترین نحو طراحی و تولید کند.

واقعیت این است که صنعت تابلوسازی در سال های اخیر از تحول زیادی برخوردار بوده است. به نحوی که این شغل را تبدیل به یکی از پر رونق ترین , جذاب ترین و پردرآمد ترین مشاغل کرده است. تابلوسازی حرفه ای ترکیبی از هنر , خلاقیت و رعایت اصول است که موجب می شود تا یک تابلو از جذابیت و چشم گیری بالایی برخوردار شود. در روند تولید تابلو اگر هر کدام از فاکتورهایی که ذکر شد را رعایت نکنیم نباید انتظار نتیجه مطلوب را داشته باشیم.

 

امکانات تابلوسازی پیشرفته

صنعت تابلوسازی از قدیم الایام در کشور ما وجود داشته و سال های دور و دراز صاحبان مشاغل برای معرفی کسب و کار خود از تابلوهای تبلیغاتی استفاده می کردند. در آن زمان بسیاری از امکانات حرفه ای در دسترس نبود و اغلب تولید کنندگان روند تولید را به طور دستی پیش می بردند. اما همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم این صنعت جزو صنایعی محسوب می شود که پیشرفت تکنولوژی در آن تاثیر گذار بوده و توانسته به میزان چشم گیری آن را ارتقا دهد.

نسل قدیم طراحی تابلو تبلیغاتی دوام و ماندگاری زیادی نداشت و هنگامی که در معرض تابش نور خورشید قرار می گرفتند به سرعت زیبایی و رنگ خود را از دست می دادند. اغلب این تابلوها از نوع بنر بودند که به وسیله یک اسکلت فلزی برپا می شدند. از طرفی کاهش مقاومت آن ها در برابر طوفان , پارگی و … از دلایلی بود که مردم را نسبت به استفاده از آن دلزده کرد. زیرا مجبور به تغییر تابلو در فواصل زمانی کوتاه بودند. اما بعد از اینکه تکنولوژی تاثیر خود را در این صنعت نشان داد موجب ورود متریالی مانند ورق های پلکسی شد که موجب افزایش دوام و ماندگاری تابلو می شد. به وجود آمدن نرم افزارهایی برای طراحی و رنگ آمیزی تابلو از دیگر مواردی است که این صنعت از آن بهره می برد. امروزه تابلوسازی حرفه ای از چه امکاناتی در جهت تولید بهینه تر تابلو بهره می برد؟

 

تابلو سازی حرفه ای

متریال مرغوب

استفاده از متریال مرغوب را می توان جزو اصلی ترین امکانات تابلوسازی حرفه ای دانست. اغلب افرادی که به طور حرفه ای و استادانه اقدام به تولید و ساخت تابلو می کنند از متریال با کیفیت استفاده می کنند. ورق های پلکسی جزو این متریال است که متاسفانه نوع چینی و بی کیفیت آن به وفور در بازار یافت می شود و قیمت بسیار ارزانی دارد. اما نکته منفی آن در این است که این ورق ها دارای مقاوم و عمر پایینی هستند و استفاده از آن ها در طولانی مدت موجب افزایش هزینه ها خواهد شد. اگر برای ساخت تابلو به سراغ افراد حرفه ای می روید نگران نباشید زیرا آن ها می دانند که استفاده از متریال بی کیفیت می تواند اعتبار کاری آن ها را زیر سوال ببرد پس تابلو را با بهترین کیفیت برای شما تولید خواهند کرد. البته این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که متریال مرغوب دارای قیمت بالاتری است و هر چه که هزینه بیشتری پرداخت کنید تابلوی با کیفیت تری را تحویل خواهید گرفت.

 

تابلو سازی حرفه ای

ابزارهای ساخت مدرن

بسیاری از تابلوهای تبلیغاتی از نوع چلنیوم هستند. این تابلوها را به نام تابلوی حروف برجسته نیز می شناسند. برای تولید تابلوهای حروف برجسته نیاز به زاویه دار کردن حروف است. در سال های گذشته این کار به وسیله دست انجام می شد زیرا ابزاری به نام ابزار زاویه زن وجود نداشت. انجام دستی این کار موجب کاهش کیفیت و کاهش سرعت کار می شد. ابزارهای خم زن یا زاویه زن موجب افزایش سرعت کار و دقت بیشتر خواهد شد که در نتیجه تابلویی زیباتر تولید می شود.

از دیگر ابزارهایی که موجب تحولی عظیم در صنعت تابلوسازی شد دستگاه برش لیزری CNC بود. امروزه اغلب تابلوسازان حرفه ای برای برش دادن متریالی مانند ورق های پلکسی از دستگاه های برش لیزری استفاده می کنند. این نوع از ابزارها موجب می شود تا دقت کار به میزان چشم گیری افزایش پیدا کند و کیفیت نهایی تابلو بیشتر شود.

ابزارهای نورپردازی

نورپردازی تابلوهای تبلیغاتی در افزایش جذابیت تابلو نقش بسیار مهمی ایفا می کند. آیا تا کنون تابلویی را دیده اید که به دلیل استفاده از نورپردازی صحیح و رنگ های نامتعارف دارای ظاهری نازیبا بوده است؟ ابزارهای مهمی برای نورپردازی در تابلوسازی حرفه ای وجود دارد که اغلب استادکاران به نحو مطلوب از آن ها بهره می برند. قبل از نورپردازی باید رنگ آن را به طرز صحیح انتخاب کنیم. زیرا انتخاب رنگ نامناسب تاثیری معکوس در ذهن مشتری به جای می گذارد و به جای جذب باعث دفع او خواهد شد. انتخاب رنگ به عهده گرافیست است که در نرم افزارهای مخصوص می تواند این کار را انجام دهد.

اولین ابزاری که در نورپردازی حرفه ای از آن استفاده می شود لامپ هالوژن یا SMD است. این لامپ ها برای نورپردازی حروف هستند. اگر حروف برجسته به وسیله ورق های پلکسی ساخته شده باشد نور لامپ های SMD از آن عبور می کند و جلوه ای زیبا را خلق می کند اما اگر حروف برجسته با متریالی مانند ورق استیل ساخته شده باشد جلوی عبور نور لامپ را خواهد گرفت به همین دلیل لامپ ها را به نحوی نصب می کنند تا نور آن از کنار حروف عبور کند.

ابزار دیگری که در نورپردازی تابلو استفاده می شود لامپ های LED هستند. این لامپ ها وظیفه نورپردازی زمینه تابلو را بر عهده دارند. صرفه جویی در مصرف برق , عمر طولانی و زیبایی از مشخصه های این ابزار در تابلوسازی حرفه ای است.

 

بهترین متریال برای زمینه تابلو

در تابلوسازی حرفه ای باید بعد از برش متریال و ساخت حروف برجسته آن ها را بر روی زمینه کار نصب کرد. زمینه تابلو می تواند از متریال مختلفی تشکیل شده باشد که می توان به کامپوزیت ، چوب ترمووود ، پی وی سی و …. اشاره کرد. از آن جایی که زمینه تابلو در معرض شرایط محیطی و آب و هوایی قرار می گیرد باید دارای ویژگی های عالی باشد تا به مرور زمان دستخوش تخریب ، پوسیدگی و … نشود.

بهترین متریال برای زمینه تابلو

ویژگی های زمینه تابلو 

قابل شستشو

زمانی که صحبت از تابلوسازی حرفه ای می کنیم باید تمام جوانب را در نظر بگیریم. در تابلو سازی حرفه ای ، کیفیت و مرغوبیت مواد حرف اول را می زند. تابلو تبلیغاتی باید توسط متریالی تولید شود که قابلیت شستشو را داشته باشد. بهترین روش شستشوی تابلو مغازه در مطالب گذشته ذکر شد. توصیه می کنیم یکی از دو روش دستی و راپل را برای شستن آن انتخاب کنید.

دوام

زمینه تابلو باید دوام و عمر زیادی داشته باشد زیرا به طور مداوم در معرض تابش مستقیم نور خورشید ، سرما و گرما است. اگر زمینه تابلو نتواند مقاومت و دوام کافی داشته باشد قطعا بعد از مدتی مجبور به تعویض آن خواهید شد و بابت آن هزینه مجدد پرداخت خواهید کرد. متریالی مانند کامپوزیت ، پی وی سی و چوب ترمووود دارای بالاترین دوام می باشند. اما اگر قصد دارید از شیشه به عنوان زمینه کار استفاده کنید توصیه می کنیم تابلو را در فضاهای داخلی نصب کنید. زیرا تابلوهای شیشه ای از مقاومت پایین تری برخوردار هستند و در برابر فشار و ضربه دچار شکستگی می شوند.

زیبایی

به هیچ عنوان نمی توان منکر زیبایی تابلوهای تبلیغاتی شد. می توان گفت از زمانی که تابلوسازی حرفه ای آغاز به کار کرد تابلوهای بنری از میدان خارج شدند چون زیبایی تابلوهایی مانند تابلو چلنیوم ، تابلو چلنیوم کریستالی ، تابلو چلنیوم ستاره ای و … قابل مقایسه با تابلو بنری بود. تابلوهای بنری فاقد قابلیت های مهم از جمله نورپردازی و مقاومت بودند به همین دلیل در حال حاضر کمتر کسی برای معرفی شغل خود به مشتری از این ابزار استفاده می کند.

قابلیت نورپردازی 

همان طور که حروف برجسته نیاز به نورپردازی دارند زمینه تابلو نیز باید توسط لامپ های ال ای دی نورپردازی شود تا زیبایی آن دو چندان شود. تمام متریالی که برای زمینه تابلو استفاده می شود قابلیت نصب لامپ های ال ای دی را دارند و هیچ محدودیتی از این بابت وجود ندارد. لامپ های ال ای دی زیبایی بیشتری به زمینه کار می بخشند و می توانید از رنگ های متنوع آن استفاده کنید. ایجاد تضاد رنگی یا کنتراست رنگی از مهم ترین پارامترهای تاثیرگذار بر ذهنیت مشتری است که توجه او را به سمت شغل شما جلب می کند.

قیمت مناسب

قیمت مناسب برای بسیاری از افراد گزینه مهمی در انتخاب زمینه تابلو محسوب می شود. اما در تابلوسازی حرفه ای قیمت اهمیتی ندارد. بلکه باید از متریالی استفاده کرد که دارای بیشتری کارآیی باشد. در حال حاضر چوب ترمووود دارای بالاترین قیمت و کامپوزیت دارای کمترین هزینه برای مشتریان می باشد. هر کدام از این متریال زیبایی خاص خود را دارد اما اگر صاحب یک کسب و کار شیک و لاکچری هستید توصیه می کنیم بیشتر هزینه کنید و از چوب ترمووود برای زمینه تابلو استفاده کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button