تابلوسازی با لیزر روش مناسبی است ؟

تابلوسازی با لیزر

تابلوسازی با لیزر

در زندگی امروزه لیزرها کاربردهای گوناگونی دارند و در گذشته برای برش ورق های پلکسی از لیزر ها استفاده می کردند و تابلوسازی با لیزر کاربرد های بسیار زیادی دارند . در ادامه این مقاله به این نکات اشاره می شود و همچنین می خواهیم درباره لیزر و کاربرد آن گفتگو کنیم و اشنایی بیشتر در مورد لیزر داشته باشیم با ما همراه باشید و بررسی می کنیم که آیا تابلوسازی با لیزر روش  مناسبی است یا خیر . همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از تابلو هایی مانند تابلو چلنیوم نیز با کارشناسان ما در تابلو رویال تماس بگیرید.

کاربرد اصلی تابلوسازی با لیزر

تابلو های ساخته شده لیزری بیشتر در سردر مغازه ها استفاده می شوند . شاید  شما در ذهن خود سوالی مطرح کرده باشید که اصلا لیزر به چه معناست ؟

یک عملیات برشی است که توسط دستگاه برش لیزری انجام می گیرد و یکی از مزایای این دستگاه ها این است که متریال های دقیقی را به ما تحویل می دهد(چوب ، سنگ ، شیشه ، فلز ، استیل) .

لازم است درباره دستگاه برش لیزری بیشتر صحبت کنیم .

دستگاه برش لیزری یک دستگاهی است که سرعت  سریع و بالایی دارد و همچنین متریال های دقیقی هم دارد و این دستگاه ها برای برش تابلوها در صنعت تابلوسازی استفاده می شود دستگاه برش لیزری قادر است لبه های تابلو ها را موج دار درست کند و این یکی از خصوصیات های مهم این دستگاه است .

تابلو هایی که آن را لیزری می نامند چگونه است؟

تابلوهایی که اصطلاحا ان ها را لیزری می نامند در آن از قطعات غیر فلزی استفاده می کنند و کاربرد زیادی در ادارات و نمایشگاه ها دارند .

 چگونگی تابلوسازی با لیزر

مزایای تابلوسازی با لیزر

  1. تابلوهایی که لیزری نامیده می شوند از قطعات پلکسی ساخته می شوند و در ادارات و نمایشگاه ها کاربرد بسیار زیادی دارند .
  2. برش حروف با روش های سنتی باعث می شود تا وقت زیادی از ما بگیرند و کیفیت کار را بسیار پایین بیاورند اما امروزه با دستگاه برش لیزری می توانیم با وقت کمتر و کیفیت بالاتر این کار را انجام دهیم .
  3. با استفاده از دستگاه لیزری دیگر نیاز به کاترپلاتر نیست به دلیل اینکه خود دستگاه این ویژگی را در خود جا داده است.و از خود کاترپلاتر بهتر هم عمل خواهد کرد .
  4. ساخت تابلو ها می توانند با خلاقیت خود افراد و با نهایت دقت دستگاه ( بدون هیچ اشتباهی ) انجام گیرد .
  5. دیگر نیازی به مهرسازی ( مهره ) نیست به دلیل اینکه این دستگاه خودش می تواند مهرهایی را بسازد که با نهایت ظرافت باشند .
  6. ارائه خدمات برش به مشتریان ، تابلوسازها علاوه بر حوزه فعالیت ، خودشان می توانند به مشتریان خود در سایر زمینه ها نیز خدمات برش لیزری را ارائه بدهند .

نام دستگاه های لیزری

  • دستگاه برش و حکاکی لیزر فلزات فایبر
  • دستگاه برش و حکاکی لیزر SCU
  • دستگاه برش و حکاکی لیزر CMA
  • دستگاه برش و حکاکی لیزر FLAT
  • دستگاه برش و حکاکی لیزر SF
  • دستگاه برش لیزر فلزات GSI

لیزر در صنایع تابلو سازی و تبلیغات بر روی متریال کاربرد هایی دارد که در پایین آن ها را مشاهده می کنید :

  • فلز استیل
  • پلکسی گلاس
  • تندیس و لوح های یاد بود
  • لاستیک
  • کاغذ و مقوا
  • کارت عروسی
  • پارچه
  • سنگ
  • چوب

لیزر علاوه بر تابلوسازی در صنایع دیگر هم نیز کاربرد دارد که در پایین کاربرد آن را در صنایع های دیگر مشاهده می کنید:

  1. دکوراسیون داخلی
  2. معرق کاری
  3. صنایع دستی
  4. قطعات الکترونیکی
  5. تبلیغات

ویژگی های برش لیزری

  1. سطح تابلو بالا می رود و به حداقل خطا می رسد .
  2. انجام سوراخ کاری های مرتبط با نصب LED به طور دقیق و با کیفیت انجام می گیرد .
  3. حذف لبه های تیز و برنده ناشی از برش حروف با دست و توسط قیچی به خصوص هنگام ساخت استیل ، با نهایت دقت انجام می گیرد .

 انواع تابلوسازی با لیزر

دستگاه برش لیزری چگونه کار می کند ؟

دستگاه لیزری با کامپیوتر کار می کند و این باعث می شود تا بدون اشتباه کار کند با استفاده از نرم افزاری مانند اتوکد و کورل ، دستگاه برش با استفاده از گاز هایی که از نوع دی اکسید کربن هستند لیزر هایی را درست می کنند و ان لیزر ها به عقب و جلو حرکت می کنند و پس از روشن شدن با استفاده از تیوپ ، لیزر از ان خارج می شود و  به وسیله نقطه مد نظردر طرح تایید شده و برش انجام می پذیرد در حالت معمول دستگاه برشی حدود 1 هزار وات برق بهره می برد و با  این قدرت قادر به ذوب کردن هر ماده ای می باشد اما به علت اینکه ممکن است اشعه های زیادی وارد ماده ها شوند باعث می شوند تا انرژی ان ها کمتر شوند توجه داشته باشید که  بنابر همین قضیه معمولا ، دستگاه لیزری برشش به 20 میلی متر می رسد. لیزری که دستگاه برش لیزری از خود منعکس می کنند و از فوتون هایی تشکیل شده است که توسط برخی از مواد آلومینیوم و آلیاژ و مس انعکاس پیدا می کند  این مواد علاوه بر اینکه منعکس می شوند رسانای گرمایی هم هستند و سطح خود را به خوبی گرم می کنند .

توجه داشته باشید که لیزر مورد استفاده در دستگاه ها ، قطر یک میلی متری دارد .

انواع لیزر ها

  • لیزر گازی
  • لیزر شیمیایی
  • لیزر رادیو اکتیو
  • لیزر جامد
  • لیزر فیبری

یکی از نکات مهم این است که در تابلوسازی با لیزر از دو نوع لیزر استفاده می کنند لیزر جامد و لیزر گاز این دو لیزر نیز انواع متعددی دارند و  برای حکاکی از پلکسی گاس ، چوب ، شیشه ، پارچه مورد استفاده قرار می گیرد .

چه تابلوهایی با لیزر ساخته می شوند ؟         

در این مطلب به طور مفصل به بررسی تابلوسازی با لیزر پرداختیم. این تکنولوژی جایگاه خوبی در صنعت تابلوسازی دارد و برای ساخت انواع تابلو مغازه و تابلوهای تبلیغاتی از آن استفاده می شود. در ادامه تابلوهایی را به شما معرفی می کنیم که لیزر در تولید آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

تابلو راهنما 

حتما تا به حال به مجتمع های اداری ، پزشکی و مسکونی سر زده اید. در بدو ورود با تابلوهایی مواجه می شوید که شما را برای مطب ، دفتر و مکان مورد نظر راهنمایی می کند. اغلب این تابلوها بر روی ورق های فلزی ساخته می شوند و حروف نوشته شده بر روی آن ها توسط لیزر حکاکی می شود. تابلو راهنما از پرکاربردترین تابلوها محسوب می شود و در اغلب مجتمع ها شاهد وجود آن ها هستیم.

تابلوسازی با لیزر چیست ؟

تابلو چلنیوم 

تابلو چلنیوم دارای انواع مختلفی است که می توان به پانچ ، ستاره ای ، دوبل ، فول کالر و .. اشاره کرد. تابلو پانچ یکی از زیباترین تابلوهای چلنیوم محسوب می شود که بعد از برش دادن حروف شاهد ایچاد پانچ بر روی آن ها هستیم. پانچ ها توسط دستگاه لیزر یا CNC انجام می شود که در نهایت جلوه ای زیبا و چشم نواز به تابلو خواهد داد. پانچ ها به اشکال مختلف مانند دایره ، مربع ، ستاره و … طراحی می شوند که از درون آن ها نور به بیرون منعکس می شود به همین دلیل است ظاهری درخشان دارند. تابلوسازی با لیزر و ورود دستگاه CNC  به این صنعت باعث شد تا بسیاری از تولید کنندگان به فکر ایجاد خلاقیت باشند و ایده های خود را با لیزر بر روی تابلو پیاده کنند.

تابلو ترمووود 

از چوب ترمووود به عنوان زمینه تابلو استفاده می شود. چوب های ترمووود می توانند به اشکال مختلف مانند مربع ، دایره ، مستطیل و … برش داده و حروف تابلو بر روی آن ها چسبانده شود. برش چوب به وسیله دست امکان پذیر نیست زیرا دقت و ظرافت کار به شدت پایین می آید و علاوه بر صرف انرژی زیاد شاهد کاهش سرعت نیز هستیم. به همین دلیل از دستگاه برش لیزری برای برش انواع چوب سخت و نرم استفاده می کنیم.

تابلو کامپوزیت 

تمام تابلوهای چلنیوم از ورق های پلکسی گلاس تولید می شوند اما زمینه کار آن ها با یکدیگر متفاوت است. زمینه کار بر اساس سفارش مشتری قابل تغییر می باشد. کامپوزیت و پی وی سی از جمله متریالی محسوب می شوند که بسیار پرکاربرد در انواع تابلو مغازه هستند و نه تنها در صنعت تابلوسازی بلکه در سایر صنایع نیز از آن ها استفاده می شود. برش کامپوزیت به وسیله دستگاه لیزری انجام می شود و هر تغییری که مشتری بخواهد بر روی آن قابل انجام خواهد بود.

تابلو استیل

استیل بسیار براق و زیباست و در طولانی مدت نیز قادر است تا زیبایی خود را حفظ کند. استیل می تواند به اشکال مختلف برش داده شود و حروف تابلو از این متریال تامین شود. اگر بخواهید حروف تابلو چلنیوم را از نوع استیل بسازید باید تمام حروف را به کمک دستگاه لیزری برش دهید در غیر این صورت برش استیل به وسیله دست کار بسیار دشوار و تقریبا امکان ناپذیری است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button