بررسی اهمیت رنگ در تابلوسازی

اهمیت رنگ در تابلو سازی

اهمیت رنگ در تابلوسازی

اهمیت رنگ در تابلوسازی موجب شده تا تابلوسازان حرفه ای دقت بیشتری در این حوزه داشته باشند. زیرا هر رنگ منتقل کننده یک پیام است و اگر به درستی انتخاب نشود تاثیر منفی بر مشتری خواهد گذاشت. از این رو در این مبحث به اهمیت رنگ در تابلوسازی و بررسی تاثیرات آن پرداخته ایم. تا پایان با ما همراه باشید. همچنین برای اطلاعات بیشتر از تابلو چلنیوم شما می توانید با کارشناسان ما در تابلو رویال تماس بگیرید.

 

اهمیت رنگ در تابلوسازی تا چه حد است ؟

اهمیت رنگ در تابلوسازی به حدی زیاد است که تصمیم گرفتیم در این مطلب به آن بپردازیم. پارامترهای مختلفی در صنعت تابلوسازی وجود دارد که موجب تولید یک تابلوی مرغوب با تمام ویژگی های مثبت خواهد شد. یکی از نکات مهم در ساخت و طراحی تابلو تبلیغاتی سلیقه مشتری است. اغلب تابلوسازان بر اساس سلیقه مشتری تابلو را تولید می کنند اما تفاوت تابلوسازان مبتدی و حرفه ای در این است که حرفه ای ها به اهمیت رنگ در تابلوسازی واقف هستند و به مشتری مشاوره می دهند. به نحوی که اگر مشتری رنگ نامناسبی را برای تابلو انتخاب کرده باشد تجربه تابلوساز حرفه ای به کمک او خواهد آمد.

تاثیر رنگ در ذهن مشتری

هر رنگ حامل پیامی است. اغلب افراد رنگ تابلو و دکوراسیون محل کار خود را بر اساس روحیات و ذهنیات خود انتخاب می کنند. واقعیت این است که مشتری ها به طور ناخودآگاه تحت تاثیر اهمیت رنگ در تابلوسازی قرار می گیرند. حتما برای شما هم پیش آمده که به سوی مغازه ها و کسب و کارهایی جذب شده اید که تابلویی زیبا و خوش رنگ داشته اند. دلیل این است که چشم انسان به دنبال زیبایی می گردد و به آن جذب می شود. تابلوهای تبلیغاتی نیز جلوه ای بصری ایجاد می کنند که ارتباط مستقیمی با مشتری خواهند داشت و کارفرما بعد از بیان سلیقه ی شخصی خود باید کار را به متخصص بسپارد . معمولا کسب و کارهایی که از رنگ های مرده و بی روح استفاده می کنند در جذب مشتری موفقیت چشم گیری را به دست نمی آورند و ممکن است در بلند مدت موجب دفع آن ها نیز بشود.

اهمیت رنگ در تابلوسازی

جایگاه رنگ های مکمل و متضاد در صنعت تابلوسازی

استفاده از رنگ های متضاد و مکمل بهترین تاثیر را در زیباسازی تابلو و ارتباط مثبت با مشتری دارد. اهمیت رنگ در تابلوسازی موجب می شود تا دقت بیشتری در انتخاب رنگ های مناسب داشته باشیم. به طور مثال استفاده از رنگ مشکی و طلایی نوعی از کنتراست و تضاد رنگی است که علاوه بر جذابیت و مدرن بودن باعث جلب مشتری و نشان دادن محیطی لوکس شده است. امروزه اغلب تابلوهای تبلیغاتی از نوع پلکسی هستند. این نوع از ورق ها در رنگ های مختلف موجود هستند و به وسیله آن ها می توان زیباترین تابلوها را تولید کرد. اما هر کدام از رنگ ها چه پیامی را به مشتری منتقل می کند؟

رنگ ها چه پیامی را به مشتری منتقل می کنند؟

قبل از اینکه به پیام رنگ ها اشاره کنیم لازم به ذکر است که بدانید نیازی نیست که همیشه از رنگ های تند و تیز استفاده کنید. زیرا هر شغلی متناسب با خود باید بهترین رنگ را انتخاب کند و از اهمیت رنگ در تابلوسازی مطلع باشد.

قرمز

رنگ قرمز نه تنها در صنعت تابلوسازی بلکه در بسیاری از صنایع دیگر مانند خوراکی و رستوران داری نیز از محبوبیت بی نظیری برخوردار است. رنگ قرمز به دلیل جذابیتی که دارد جزو مناسب ترین رنگ ها برای تابلوهای تبلیغاتی به شمار می رود. اگر در سطح شهر قدم زده باشید و به تابلوهای رستوران و یا بازی های هیجان انگیز در پارک ها دقت کرده باشید می بینید که اغلب این تابلوها با رنگ قرمز ساخته شده اند. زیرا حس هیجان , شجاعت و قدرت را به مشتری و مخاطب منتقل می کنند که نتیجه آن افزایش مشتری و رونق کسب و کار خواهد بود.

نارنجی

از رنگ نارنجی می توان به عنوان رنگ مکمل قرمز یاد کرد. این رنگ حس موفقیت , انگیزه و تشویق را به مشتری منتقل می کند و می تواند در کنار رنگ قرمز در اماکنی مانند رستوران ها به کار برده شود. به طور معمول متریال چوب ترموود یا چوب نما گزینه مناسبی برای استفاده به عنوان زمینه کار هستند. زیرا رنگ نارنجی را به خوبی نمایش می دهند و تاثیر مثبتی در جلب توجه مشتری خواهد داشت.

صورتی

از قدیم الایام از رنگ صورتی به عنوان یک رنگ ملایم و دخترانه یاد می شود به همین دلیل نمی توان در تمام کسب و کارها از آن استفاده کرد. این رنگ زیبا حس آرامش , لطافت و زیبایی را به مشتری القا می کند. به همین دلیل بهترین مکان برای استفاده از تابلوی صورتی آرایشگاه ها , مزون ها و … است.

اهمیت رنگ در تابلوسازی

آبی

حتما شما هم با دیدن رنگ آبی احساس آرامش کرده اید زیرا آن را نماد آسمان و آب می دانید. انتقال حس آرامش درونی و صلح از ویژگی های این رنگ است. به همین دلیل در اغلب صنایعی که با آب و شوینده ها در ارتباط است از این رنگ در طراحی لوگو و تابلو استفاده می شود. همچنین رنگ آبی می تواند هیجان مغز را افزایش دهد و از خوابالودگی جلوگیری کند.

زرد

رنگ زرد انتقال دهنده یادگیری و محرک اعصاب است. اگر صاحب یک آموزشگاه یا مکان آموزشی هستید بهتر است از این رنگ در طراحی لوگو و تابلوی آن استفاده کنید. رنگ زرد می تواند در کوتاه مدت بر کاهش احساس افسردگی تاثیر مثبتی داشته باشد و اغلب افرادی که از افسردگی رنج می برند با تماشای این رنگ و یا پوشیدن لباس زرد شاهد بهبود حال خود خواهند بود.

ارغوانی

ارغوانی جزو رنگ های مکمل قرمز شناخته می شود. معمولا رنگ ارغوانی را به عنوان یک رنگ اصیل و سلطنتی می شناسند. انرژی زیادی در این رنگ نهفته است که هر مخاطبی را به خود جذب می کند. مشاغلی که با امور زنان در ارتباط است گزینه مناسبی برای استفاده از این رنگ هستند.

سبز

رنگ سبز رنگ زندگی است. هنگامی که به تماشای رنگ سبز می نشینیم و یا در طبیعتی سرسبز حضور داریم احساس طراوت و شفای روحی می کنیم. واقعیت این است که این رنگ جزو رنگ هایی است که می تواند موجب کاهش استرس و افزایش ثبات روحی شود. امروزه در اغلب مشاغل می توان از این رنگ جذاب و چشم نواز استفاده کرد.

چرا از تابلوسازی به عنوان بهترین تبلیغ یاد می شود ؟

نصب تابلو بر سردرب مغازه یا فروشگاه می تواند به عنوان ایده آل ترین ابزار تبلیغاتی محسوب شود. در ابتدای مطلب به بررسی و اهمیت رنگ در تابلوسازی پرداختیم. واقعیت این است که از رنگ ها به عنوان یکی از مهم ترین عناصر در تبلیغات یاد می شود که تاثیر گذاری زیادی در مخاطب دارند. اما به طور کلی چه عواملی سبب می شود تا از تابلو تبلیغاتی به عنوان موثرترین ابزار برای تبلیغات استفاده شود ؟

چرا از تابلوسازی به عنوان بهترین تبلیغ یاد می شود ؟

کمک به معرفی کسب و کار

زمانی که شما کسب و کاری جدید را آغاز می کنید باید به دنبال راهی برای معرفی آن به مخاطبین و مشتریان بالقوه باشید. تا شغل شما در مدت زمان کوتاهی مورد توجه افراد قرار بگیرد. در غیر این صورت باید زمان بسیار طولانی را منتظر بمانید تا در بین مردم شناخته شوید. استفاده از تابلوهای تبلیغاتی ” به شرط آن که از اهمیت رنگ در تابلوسازی آگاه باشید و اصول مهم را رعایت کنید ” قادر خواهد بود تا در مدت زمانی کوتاه بتوانید راه چند ساله را بروید.

موفقیت در کسب و کار

در دنیای امروز هیچ کسب و کاری بدون تبلیغات موفق نمی شود. شما مجبور هستید که برای موفقیت در شغل خود ، اقدام به شناساندن آن به مخاطب کنید. تبلیغات به عنوان راهی منحصر به فرد شناخته می شود. تابلو های تبلیغاتی نیز در این مسیر به شما یاری می رسانند.

اطلاع رسانی به مخاطب

از تبلیغات می توان به عنوان نیاز سازی در جامعه استفاده کرد. زمانی که شما اقدام به تبلیغ محصول یا خدمات خود می کنید در حال آگاه سازی و اطلاع رسانی به مخاطب هستید. راز موفقیت در فروش ایجاد نیاز در مخاطب است که می تواند از طریق یک تابلوی تبلیغاتی یا بنر به وجود آید.

نمایش تمایز نسبت به رقیبان

شرکت ها ، فروشگاه ها ، مشاغل و کسب و کارهای مختلف برای نشان دادن تمایز خود نسبت به رقیبان از تبلیغات استفاده می کنند. تصور کنید در یک خیابان 10 سوپر مارکت وجود دارد. به نظر شما مشتری به کدام یک از این مغازه ها جذب می شود ؟ در مطالب گذشته تحت عنوان ” طرح تابلو سوپر مارکت ” به بررسی ویژگی ها و اصولی پرداختیم که به کمک آن خواهید توانست بهترین طرح را برای جذب مشتری پیاده سازی کنید. اگر شما بتوانید مزیت خود را نسبت به رقیب در خلاصه ترین و کوتاه ترین تصویر یا پیام به مخاطب انتقال دهید می توان ادعا کرد که شما در شغل خود موفق خواهید شد. دنیای امروز ، دنیای رقابت است.

جذب و حفظ مشتری

واقعیت این است که حفظ مشتری از جذب آن دشوارتر است. چون می توانید که با ترفندهای مختلف مشتری را راضی کنید که یک بار از شما خرید کند. اما برای خریدهای بعدی شما نمی توانید ترفندهای دیگری را به کار بگیرید. استفاده از رنگ ها ، المان ها ، پیام ها ، تصاویر و بسیاری از پارامترهای دیگر باید به نحوی باشد که نه تنها سبب جذب مشتری بلکه باعث حفظ و وفادار کردن آن شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button