4 عدد از عوامل موثر در تابلو سازی

عوامل موثر در تابلو سازی

عوامل موثر در تابلو سازی

ما در این مقاله قصد داریم تا با عوامل موثر در تابلو سازی آشنا شویم . با ما همراه باشید تا با هم با عوامل موثر در تابلوسازی اشنا باشیم و بدانیم چه عواملی باعث افزایش قیمت تابلو ها می شود و چه عواملی باعث می شود تا قیمت تابلو کم شود در ادامه به همه این سوالات پاسخ خواهیم داد . همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از تابلو چلنیوم با کارشناسان ما در تابلو رویال تماس بگیرید.

عوامل موثر در تابلو سازی کدامند ؟

نورپردازی مناسب و استفاده درست از افکت های نوری در تابلو

تابلوهای چلنیوم نیاز به نورپردازی دارند به همین دلیل نورپردازی و روشنایی اهمیت زیادی در این نوع تابلوها دارد و همچنین تابلو فلکسی و لایت باکس مانند تابلوهای چلنیوم هستند و نورپردازی و روشنایی ، بخش مهمی در این نوع تابلو ها دارند و این نورپردازی های درون آن می تواند تابلوها را بسیار زیباتر جلوه دهند . . . .

انتخاب چهارچوب کلی مناسب برای تابلوهای تبلیغاتی

 یکی از فاکتور های مهم برای تابلوها استفاده از نوشته های مختصر و پر اهمیت است و توجه داشته باشید که حتما باید موقعیت مکانی مغازه خود را در نظر بگیرید و با استفاده از ان تصاویر و متون تابلوی خود  را آماده کنید . برای داشتن یک تابلوی زیبا باید سعی کنید تا چهارچوب تابلوی خود را زیبا آماده کنید و برای انجام این کار نیاز به متخصص های حرفه ای دارید .

استفاده از پس زمینه های خاص مربوط به شغلتان و حجیم سازی تابلوها

 در صنعت چاپ سه بعدی تابلوها یک نوع خلاقیت و نوع اوری برای ساخت تابلوی تبلیغاتی می باشد . تابلوهای چلنیوم ، استیل ، فلز ، کامپوزیت و پلاستیک از این خلاقیت بهره مند هستند . می توان گفت که بعد هایی که به تابلو ها داده می شود باعث می شود تا نورپردازی خیلی بهتری را داشته باشند .

انتخاب رنگ مناسب برای ساختن تابلوها

رنگ ها یکی از اصلی ترین عوامل در صنعت تابلوسازی هستند. انتخاب رنگ می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی تابلوها داشته باشد با استفاده از رنگ مناسب می توانیم تابلوی زیبایی را داشته باشیم و توجه داشته باشید که یکی ازعوامل موثر در تابلو سازی انتخاب رنگ درست است و ما می توانیم با رنگ های زیبا تابلوی خود را زیباتر جلوه دهیم . توجه داشته باشید که موضوع رنگ ها بسیار مهم می توانند باشند .

 

عوامل موثر در تابلو سازی چیست ؟

چه عواملی بر روی قیمت تابلوها تاثیر دارند

تابلو با چه حروف برجسته ای نوشته شده است

 یکی از عوامل موثردر تابلوسازی ، قیمت تابلوها  است با توجه به اینکه حروف ها را باید با دست تنظیم کرد این کار ممکن است برای شما بسیار وقت گیر باشد و مدتی شما را درگیر کند . برای محاسبه و قیمت ان  از دستگاه های نرم افزاری استفاده می کنیم : اتوکد و کورل . این دو نرم افزار می توانند ابعاد آن را اندازه بگیرند و قیمت آن ها را محاسبه کنند .

قیمت تابلو با توجه به قطر قلم آن بستگی دارد

 یکی از عوامل موثر در قیمت تابلو ها قطر قلم است حروف برجسته ای که قابلیت عبور نور را از خود داشته باشند و برای انجام این کار ما باید از قلم هایی به قطر 5 سانتی متری استفاده کنیم و این عمل تاثیر زیادی می تواند بر روی تابلوهای شما داشته باشد .

قیمت تابلو براساس جنس پلکسی گلاس محاسبه می شود

 جنس پلکسی گلاسی از نوع شیشه ای است و می توان از آن ها برای استحکام کردن تابلوها و حروف برجسته استفاده کرد و جنس پلکسی گلاس با نام های مختلفی در بازار پیدا می شوند اما با کیفیت ترین ان ها  از تایوان می آید استفاده از این نوع ورق ها تاثیر زیادی بر روی تابلو ها دارند .

 

مهم ترین عوامل موثر در تابلو سازی

قیمت تابلوها براساس لبه چلنیوم

 لبه ی تابلو ها باید بگونه ای باشد تا چشم مشتری را به خود جذب کند این نوع از لبه ها از الومنیوم ساخته می شوند و این نوع لبه ها در کشوره اسپانیا عرضه و تولید می شوند این نوع لبه ها در زیبایی تابلوها بسیار موثر می تواند باشد و می توان گفت یکی از عوامل موثر در تابلو سازی است. همچنین می توان گفت قیمت تابلو چلنیوم تا حد زیادی به آن ها بستگی دارد.

قیمت تابلوها براساس نورپردازی آن

 یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت تابلو ها این است که درون تابلوها از لامپ های SMD  برای نورپردازی استفاده کنیم . این نوع لامپ ها کیفیت بسیار بالایی در تابلو سازی دارند و استفاده از این نوع لامپ ها باعث افزایش قیمت در یک تابلو می شود .

قیمت تابلوها براساس تغذیه تابلو ( چقدر مصرف انرژی می کند )

 جهت تبدیل کردن ان به ولتاژ برقی شهر به میزان ولت 12 همراه با جریان های SMD کاربرد دارند. توجه داشته باشید که هرچی مصرف انرژی تابلوها بیشتر باشد طبیعتا قیمت آن کمتر می شود .

قیمت تابلوها به ضخامت ورق PVC

 این نوع ورق ها جهت زیرسازی تابلوها کاربرد دارند . ضخامت این ورق ها بین 8 تا 10 میلی متر می باشد .کاربرد ورق PVC با ضخامت 8 میلی متری دارای قیمت کمتری در برابر ورق های با ضخامت 20 میلی متری دارد . ( هر چه ضخامت ورق ها کمتر باشد قیمت تابلو نیز کاهش میابد  ) .

گرافیک تابلو

  همه ما در طول شبانه روز مسیر های زیادی را از خیابان ها حرکت می کنیم که یکدفعه چشم ما به تابلوی تبلیغاتی میخورد و اگر به آن محصول نیاز داشته باشیم سعی می کنیم ان محصول را خریداری کنیم پس سعی کنید همیشه تابلوهای گرافیکی خوبی را بسازید تا بتوانید چشم مشتری را به تابلوی خود جذب کنید و مشتری تحت تاثیر تابلوی زیبای شما شود . شما در متن بالا مشاهده کردید که چه عواملی بر روی قیمت تابلوها تاثیر دارند .

ما در این مقاله عوامل موثر در تابلوسازی را به شما گفته ایم و برای اطلاعات بیشتر در مقاله های بعدی ما را دنبال کنید .

روانشناسی رنگ ها یکی از عوامل موثر در تابلو سازی 

به جرات می توان گفت که رنگ ها و علم روانشناسی آن ها از مهم ترین عوامل موثر در تابلو سازی محسوب می شود. زیرا اولین چیزی که به ذهن مخاطب متبادر می شوند رنگ است. به همین دلیل می باشد که گرافیست های حرفه ای مانند یک روانشناس قادر به تحلیل رنگ ها و استفاده از آن ها در طراحی تابلو می باشند.

رنگ ها نه تنها در تابلو بلکه در سایر ابزارهای تبلیغاتی مانند بیلبورد نیز موثر هستند. رنگ ها دارای معانی مختلفی می باشند و می توانند به طور مستقیم یا غیر مستقیم پیام را به مخاطب منتقل کنند. به طور مثال رنگ سبز نشانه ای از تازگی و طراوت است. این رنگ به عنوان بهترین گزینه در معرفی محصولات ارگانیک شناخته می شود. زیرا نشان دهنده طبیعت است. رنگ ها در فرهنگ های مختلف هم معانی متفاوتی دارند. در برخی از کشورها مانند ایران رنگ سیاه نشان دهنده عزاداری و در برخی دیگر از کشورها مانند چین و ژاپن رنگ سفید دلالت بر این امر دارد.

آشنایی با عوامل موثر در تابلو سازی

کنتراست رنگی 

کنتراست رنگی به معنای استفاده از رنگ های متضاد در کنار یکدیگر است. به طور نمونه رنگ سیاه و سفید ، سفید و قرمز ، مشکی و زرد به عنوان رنگ های متضاد شناخته می شود که اگر به جای خود استفاده شوند طراحی تابلو بسیار زیبا و جذاب خواهد شد. نکته ای که در هنگام استفاده از رنگ های متضاد وجود دارد این است که نباید از رنگ های تیره به عنوان زمینه تابلو استفاده کرد. زیرا نوشتن متن با رنگ متضاد بر روی آن باعث از بین رفت خوانایی می شود. قطعا یک تابلوی سیاه با نوشته های قرمز چشم را اذیت می کند و مخاطب هیچ علاقه ای به خواندن آن ندارد. یکی از مهم ترین عواملی بی توجهی مخاطب به تابلو ها ، بنرها و بیلبوردهای تبلیغاتی عدم استفاده از رنگ های مناسب است.

رنگ های مکمل 

همان طور که کنتراست رنگی می تواند جذاب باشد استفاده از رنگ های مکمل در کنار یکدیگر نیز می تواند جلوه ای چشم نواز ایجاد کند. به طور مثال رنگ های سبز و زرد در کنار هم جذابیت زیادی برای مخاطب خواهد داشت. رنگ قرمز و زرد نیز به عنوان دو رنگ مکمل شناخته می شود. بکارگیری این روش در طراحی تابلو می تواند از مهم ترین عوامل موثر در تابلو سازی و جذب مخاطب باشد.

اشتباه جبران ناپذیر ! 

قطعا هیچ برندی دلش نمی خواهد که تنها به دلیل عدم استفاده صحیح از رنگ ها نا دیده گرفته شود. زیرا اغلب تابلوهای تبلیغاتی علاوه بر سردرب مغازه و فروشگاه در اتوبان ها نیز نصب می شوند و در معرض دید مخاطب قرار دارند. اگر طراح و گرافیست نتواند رنگ های مورد نظر را به نحوی در کنار هم قرار دهد که مخاطب سرعت خود را کم کند و تابلو را بخواند قطعا در کار خود شکست خورده است. چون او فقط چند ثانیه فرصت دارد تا در نگاه اول مخاطب را به خود جذب کند در غیر این صورت او را از دست می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button