نحوه ساخت تابلو تبلیغاتی سه بعدی چگونه است ؟

ساخت تابلو تبلیغاتی سه بعدی

ساخت تابلو تبلیغاتی سه بعدی

در این مطلب به نحوه ساخت تابلو تبلیغاتی سه بعدی می‌پردازیم. تابلوها ارتباط مستقیمی با چشم افراد برقرار می‌کنند و این ارتباط نقش مهمی در ذهنیت آن‌ها دارد. زیرا حافظه دیداری مخاطب بسیار قوی است و باید در ساخت تابلو تبلیغاتی سه بعدی فاکتورهای مهمی را رعایت کنیم تا بیشترین تاثیر مثبت را بر روی ذهن او ایجاد کنیم. تا انتهای مطلب با تیم تابلو رویال همراه باشید. همچنین شما می‌توانید در صورت بروز هرگونه سوالی در خصوص ساخت تابلو تبلیغات، تابلو چلنیوم با کارشناسان ما در تماس باشید.

تابلو تبلیغاتی سه بعدی 

قبل از اینکه به نحوه ساخت تابلو تبلیغاتی سه بعدی بپردازیم بهتر است شما را با مزایای استفاده از این روش برای تبلیغات و معرفی کسب و کار خود به مشتری آشنا کنیم. در کشورهای اروپایی تحقیقی انجام شده مبنی بر درگیر کردن ذهن مخاطب با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی مانند تابلو. نتیجه تحقیقات نشان داده که ذهن بیش از نیمی از مخاطبان با دیدن تابلوهای تبلیغاتی مشغول می‌شود و این ابزار جذابیت بالایی برای آن ها ایجاد می‌کند. شاید برای شما جالب باشد که در این کشورها سالیانه هزینه‌های هنگفتی را برای طراحی و ساخت انواع تابلوها می‌پردازند تا بیشترین تاثیر را بر مخاطب و جذب او داشت باشند.

واقعیت این است که ما در عصر تبلیغات زندگی می‌کنیم. اگر می‌خواهید کسب و کار خود را به سرعت به مخاطب بشناسانید باید از تبلیغات استفاده کنید در غیر این صورت نباید انتظار داشته باشید تا در مدت زمان کوتاهی شاهد رونق در کسب و کارتان باشید. استفاده از فاکتورهای مهم در ساخت تابلو تبلیغاتی سه بعدی می‌تواند مزایایی از جمله جلب اعتماد مخاطب و رسمیت بخشیدن به کار برای شما داشته باشد.

تفاوت تبلیغات در دوران های مختلف 

اگر در خاطرتان مانده باشد حتما زمانی را به یاد خواهید آورد که دنیا به این شکل نبود و تبلیغات آن قدر اهمیت زیادی نداشت. در آن دوران کسب و کارها منحصر به حیطه جغرافیایی بودند و مانند امروز جهانی نبودند. در آن زمان‌ها اغلب تابلوهای تبلیغاتی به وسیله یک چارچوب فلزی و بنر ساخته می‌شدند. تابلوهای بنری که امروزه جایگاه خود را در تبلیغات از دست داده‌اند به عنوان یک ابزار مهم در معرفی کسب و کارها محسوب می‌شدند. اما به مرور زمان که تکنولوژی وارد زندگی بشر شد و صنایع مختلف را تحت تاثیر خود قرار داد بسیاری از مشاغل مانند تابلوسازی نیز دستخوش تغییر و تحولی عظیم شدند. ساخت تابلو تبلیغاتی سه بعدی نیز یکی از اثرات ورود تکنولوژی به صنعت تابلوسازی به شمار می‌آید که فقط مختص به این نوع از تابلو نیست بلکه انواع مختلفی از ابزارهای تبلیغاتی را مانند تابلو لایت باکس، الماسی و کریستالی را هم خلق کرده است.

ساخت تابلو تبلیغاتی سه بعدی

تابلو تبلیغاتی سه بعدی چیست ؟ 

همان‌طور که از نام این تابلو پیداست ظاهری سه بعدی و چند بعدی دارد. تمام حروفی که بر روی تابلوهای تبلیغاتی به کار می‌رود دارای سطحی صاف و فلت هستند و هیچ‌گونه برجستگی در آن‌ها دیده نمی‌شود. اما در ساخت تابلو تبلیغاتی سه بعدی پلکسی دارای بعد‌های مختلفی است که نما و جلوه‌ای چند بعدی را ایجاد می‌کند.

مراحل ساخت تابلو سه بعدی

طراحی 

طرح اولیه تابلو مانند شکل ظاهری حروف، رنگ‌ها و چیدمان عناصر تابلو در نرم افزارهای تخصصی مانند فتوشاپ پیاده سازی می‌شود. افرادی که در حیطه طراحی تابلو فعالیت می‌کنند گرافیست نام دارند که به خوبی با رنگ‌ها و ترکیب آن‌ها آشنا هستند. گرافیست‌های حرفه‌ای می‌دانند رنگ‌های متضاد و هم خانواده می‌توانند چه جایگاهی در طراحی تابلو داشته باشند. رنگ‌ها به‌طور مستقیم با ذهنیت افراد و پس زمینه آن ارتباط برقرار می‌کنند و بکارگیری صحیح آن‌ها می‌تواند تاثیر مثبت در آن‌ها را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد.

انتخاب متریال و قالب 

بهترین متریالی که برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی مانند سه بعدی بکار می‌رود پلکسی است. پلکسی‌ها در چند مدل مختلف مانند ساده، دوبل، رنگی و …. وجود دارند. پس از اینکه مناسب‌ترین نوع پلکسی را انتخاب کردید نوبت به برش طرح بر روی آن می‌رسد که در مرحله بعدی قابل انجام است.

کشیدن پلکسی روی قالب 

قالب مورد نظر خود را برای اجری طرح سه بعدی انتخاب کنید. طرح‌های سه بعدی دارای مدل‌های متنوعی هستند که هر کدام از آن‌ها زیبایی منحصر به فرد خود را دارند. پلکسی را بعد از برش بر روی قالب بکشید و به آن گرما و حرارت بدهید. بعد از گذشت زمان مورد نظر پلکسی کاملا فرم قالب را به خود می‌گیرد و جلوه‌ای زیبا خلق می‌کند.

چسباندن لبه ها

بعد از اینکه طراحی، انتخاب متریال، برش پلکسی و قالب سازی انجام شد نوبت به چسباندن لبه‌ها می‌رسد. برای اینکه لبه‌ها به خوبی و مستحکم بر روی پلکسی قرار بگیرند باید از آهنربای مخصوص استفاده شود. پس از اینکه لبه‌ها به خوبی چسبانده شدند نوبت به استفاده از چسب برای محکم‌تر کردن آن‌ها می‌رسد. چسب‌های مخصوصی بر روی لبه کار قرار می‌گیرند تا لبه‌ها بر اثر عوامل محیطی مانند رطوبت و بادهای شدید جدا نشوند.

نورپردازی حروف 

نورپردازی در ساخت تابلو تبلیغاتی سه بعدی جایگاه ویژه‌ای دارد زیرا به جذابیت و جلوه کار کمک می‌کند. نورپردازی حروف با استفاده از لامپ‌های SMD انجام می‌شود. این لامپ‌ها به صورت رشته‌ای هستند و در زیر حروف نصب می‌شوند. اگر قصد دارید زمینه کار را نیز نورپردازی کنید باید از لامپ‌های LED کمک بگیرید.

نصب حروف بر روی زمینه کار

زمینه تابلو می‌تواند از جنس شیشه، پی وی سی، چوب و باشد.هیچ محدودیتی در انتخاب متریال وجود ندارد. اما پی وی سی را می‌توان بهترین متریال محسوب کرد زیرا مقاومت بی‌نظیری در برابر عوامل محیطی دارد و کمتر در معرض تخریب و پوسیدگی قرار می‌گیرد.

ساخت تابلو تبلیغاتی سه بعدی

قیمت تابلو تبلیغاتی سه بعدی

تابلوهای سه بعدی نسبت به مدل‌های دیگر تابلو از قیمت بالاتری برخوردار است زیرا ساخت آن نیاز به دقت، زمان و تحربه بیشتری دارد. افراد تازه کار نمی‌توانند به خوبی تابلوی سه بعدی را تولید کنند. به‌طور کلی نمی‌توان قیمت ثابتی را برای این نوع از تابلوها در نظر گرفت زیرا عوامل مختلفی در تعیین آن دخیل هستند که در ادامه آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

منبع تغذیه 

منبع تغذیه که یکی از مهم‌ترین قطعات در ساخت تابلو محسوب می‌شود دارای دو مدل معمولی و ضد آب است که هر کدام از آن‌ها هزینه جداگانه‌ای دارد اما قطعا نوع ضد آب گران‌تر از نوع معمولی خواهد بود.

نوع SMD

SMD ها که برای نورپردازی حروف از آن‌ها استفاده می‌شود دارای رنگ‌هایی مانند تک رنگ، هفت رنگ و فول کالر هستند که نوع فول کالر هزینه بالاتری دارد. به طور کلی این نوع از لامپ‌ها نیز دارای دو مدل معمولی و ضد آب هستند که قیمت های مختلفی را دارا می‌باشند.

ابعاد

طبیعتا هر چه که تابلو از ابعاد بیشتری برخوردار باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. زیرا نیاز به زمان و متریال بیشتری برای تولید آن است.

زمینه کار

همان‌طور که اشاره کردیم از متریال متنوعی می‌توان به عنوان زمینه کار استفاده کرد. چوب ترموود که از زیباترین متریال محسوب می‌شود هزینه بیشتری نسبت به پی وی سی و شیشه دارد.

ضخامت زمینه کار

اغلب تابلوهای تبلیغاتی از پی وی سی برای زمینه کار استفاده می‌کنند که تعیین ضخامت آن نیز فاکتور مهمی در هزینه نهایی تابلو محسوب می‌شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button