خلاقیت در تابلوسازی  , از ایده تا اجرا !

خلاقیت در تابلوسازی

خلاقیت در تابلو سازی

در دوران پر از تغییر و تحول در صنایع تبلیغاتی خلاقیت در تابلو سازی موجب شده تا این ابزار یکی از بهترین ابزارها برای تبلیغات و جذب مشتری باشد. صنعت تابلو سازی هیچ محدودیتی ندارد و افرادی که در این حوزه مشغول به کار هستند اول از همه هنرمندند و بعد صنعت گر.. در این مقاله به اهمیت خلاقیت در تابلوسازی و پیامدهای مثبت آن اشاره می کنیم. همچنین برای اطلاعات بیشتر از قیمت تابلو چلنیوم شما می توانید با کارشناسان ما در تابلو رویال تماس بگیرید.

 

اهمیت خلاقیت در تابلوسازی 

خلاقیت در تابلو سازی چگونه موجب پیشرفت این صنعت شده است؟ امروزه با وجود ابزارهای مختلفی که برای تبلیغات وجود دارد تابلو چلنیوم در تبلیغات توانسته‌اند به خوبی جایگاه خود را ثابت کنند و این مساله نیز مدیون وجود خلاقیت و هنر در تولید است. صنعت تابلو سازی در سال های اخیر با رشد بی سابقه ای مواجه بوده و تابلو ها از شکل بنری تبدیل به چلنیوم , ترموود و بسیاری مدل های متنوع شده اند. ورود دستگاه های برش لیزری تا حد بسیار زیادی موجب افزایش کیفیت کار و زیبایی شده است. اما وجود نرم افزار هایی مانند فتوشاپ نیز دست طراحان را باز گذاشته و افرادی که خلاقیت بالایی دارند به خوبی از این ابزار استفاده می‌کنند.

انتقال احساسات و ایده‌ها

تابلو سازی یکی از راه‌ های اصلی بیان احساسات و ایده‌ ها است. هنرمندان با استفاده از رنگ‌ ها، خطوط و اشکال مختلف، احساسات خود را به تصویر می‌کشند. این انتقال احساسات باعث می‌شود تا ذهن افراد تحت تأثیر قرار گیرد و خلاقیت آن‌ها تحریک شود. هنرمندان برای بیان ایده‌ها و احساسات خود می‌توانند به طرح‌های نوآورانه و خارج از الگوی معمولی پرداخته و این امر از خلاقیت آن‌ها شاهد است.

ارتقاء تفکر خارق‌العاده

هنر تابلو سازی و خلاقیت در تابلو سازی می‌تواند تفکر خارق‌العاده افراد را تقویت کند. ایجاد تابلوها و آثار هنری به نوعی دغدغه‌های مخفی ذهنی فرد را بیرون می‌کشد و او را با ایده‌ها و احساسات جدیدی مواجه می‌کند. این تجربه می‌تواند به فرد کمک کند تا بیشتر درک کند که چگونه می‌تواند به نوآوری و خلاقیت خود پی ببرد.

تحریک تخیل

خلاقیت در تابلو سازی با ارائه‌ی صحنه‌ ها و مناظر خلاقانه می‌تواند تخیل افراد را تحریک کند. افراد می‌توانند با مشاهده آثار هنری نوعی ارتباط خاص با ذهن خود برقرار کنند و از این راه خیال خود را به جریان دهند. تخیل و خلاقیت به عنوان دو عنصر اصلی در ایجاد آثار هنری، به هم‌ ربطی قوی با یکدیگر دارند و هر چقدر تخیل فرد تحریک شود، خلاقیت او نیز در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرد.

انگیزش و خلاقیت

خلاقیت در تابلو سازی به عنوان یک فرایند ذهنی و خلاق، می‌تواند انگیزش بخش باشد. هنگامی که فرد درگیر تولید یک اثر هنری است، انگیزه داشتن برای بهبود و بهتر کردن اون اثر به او کمک می‌کند تا در مسیری پیچیده‌ تر و بهتر قرار بگیرد. انگیزه‌ی هنرمند برای بهبود اثر هنری‌اش می‌تواند به نوعی تریگر برای خلاقیت بیشتر او باشد.

خلاقیت در طراحی 

تابلو های تبلیغاتی بايد پيام خود را به صورت ساده و واضح منتقل كنند تا مخاطبان بتوانند به راحتی آن را درك كنند. استفاده از عناصر ساده طراحی مثل رنگ‌ها، فونت‌ ها و تصاویر کم‌جزئی می‌تواند اثربخش باشد. رنگ‌ ها در تابلو های تبلیغاتی بسیار مهم هستند. انتخاب رنگ‌های زنده و جذاب می‌تواند توجه مخاطبان را به سمت تابلو جلب کند.

خلاقیت در طرح اولیه 

طرح اولیه در نرم افزار های مخصوص طراحی می شود. فردی که وظیفه طراحی را به عهده دارد نقش مهمی در ایجاد یک طرح برای تابلو دارد. در این بخش از خلاقیت در تابلو سازی که ایده سازی نام دارد اولین قسمت در ساخت تابلو محسوب می‌شود. زیرا نوع حروف و فونت و سایز آن ها طراحی می‌شود . همچنین به کار گیری رنگ های مختلف نیز نقش عمده ای در افزایش زیبایی کار دارند. اگر می‌گوییم یک تابلو ساز قبل از این که صنعت گر باشد یک هنرمند است اغراق نکرده‌ایم. زیرا توانایی ترکیب رنگ ها و شناخت علم رنگ شناسی به او کمک می‌کند تا طرحی زیبا بیافریند.

خلاقیت در تابلوسازیخلاقیت در برش 

خلاقیت یک تابلو از در هنگام برش طرح بر روی ورق ها نیز مشهود است. ورق های مختلفی برای انجام کار وجود دارند که هر کدام از آن ها می‌تواند طرحی جدید را برای تابلو بسازد. ورق های پلکسی ساده برای تابلو هایی به کار می‌رود که ساده ترین طرح ها را دارند اما ورق هایی مانند پلکسی دوبل , طلایی , کریستالی , پانچ , لبه سوئدی و بسیاری از مدل های مختلف موجب می‌شود تا خلاقیت در تابلو سازی به بهترین شکل نمایان شود. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در حال راه رفتن در خیابان هستید و یک تابلوی تبلیغاتی به شدت توجه شما را به خود جلب می‌کند. این زیبایی و چشم نوازی حاصل خلاقیت تابلو ساز است. خلاقیت در تابلوسازی هیچ گاه تمامی ندارد زیرا یک هنر است.

خلاقیت در نحوه چسباندن لبه ها 

چسباندن لبه های تابلو به روش های مختلفی انجام می‌شود. به طور مثال در تابلوهای چلنیوم از لبه چلنیوم برای لبه ها استفاده می‌شود اما در تابلوهای سوئدی از لبه های آلومینیومی کاربرد بیشتری دارند. بعد از اینکه تابلو ساز تصمیم گرفت که از چه متریالی برای لبه تابلو استفاده کند نوبت به نحوه چسباندن لبه ها می‌رسد. برخی از تابلو سازان هنوز به روش دستی کار می کنند و بعد از خم کردن لبه ها آن ها  را با زحمت و به وسیله دست می‌چسبانند. اما از زمانی که دستگاه های CNC وارد بازار شده اند این امکان را در اختیار صنعت گران قرار داده تا بتوانند از این دستگاه ها بهره ببرند. استفاده از دستگاه های برش لیزری که در مرحله قبل نیز کاربرد دارند شامل مزایایی مانند افزایش سرعت کار و کیفیت نهایی خواهند شد.

خلاقیت در تابلوسازی

خلاقیت در نورپردازی 

نورپردازی یکی از مهم ترین جنبه ها در خلاقیت و زیبایی تابلو محسوب می‌شوند. دو نوع نورپردازی در صنعت تابلو سازی وجود دارد که می توان به نورپردازی حروف و نورپردازی تابلو اشاره کرد. در نورپردازی حروف از لامپ های هالوژن یا SMD استفاده می‌شود که می‌تواند با رنگ های مختلف و بر اساس رنگ ورق پلکسی به کار گرفته شوند. اما در نورپردازی تابلو از لامپ های کم مصرف مانند LED استفاده می‌شود که می‌تواند در شب نیز با نورپردازی موجب جلب توجه مشتریان بشود. با نورپردازی و روشن ماندن تابلو در شب می‌توان گفت که یک عمل بازاریابی نیز انجام شده است. این قابلیت در تابلوهای نسل قدیم که به صورت بنر بودند وجود ندارد. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از نورپردازی تابلو مغازه مقالات دیگر ما را بخوانید.

خلاقیت در زمینه کار 

از متریال مختلفی می‌توان برای زمینه کار استفاده کرد. کامپوزیت از پر کاربردترین متریال محسوب می‌شود. البته نوعی دیگر از متریال به نام چوب ترموود یا چوب نما نیز وجود دارد که می‌تواند زیبایی و جذابیت کار را دو صد چندان کند. چوب ترموود که به عنوان چوب نیم سوز نیز شناخته می‌شود دارای عمری طولانی و مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت و پوسیدگی است. خلاقیت در تابلو سازی این امکان را به فرد می‌دهد تا از بهترین مواد استفاده کند.

خدمات پس از فروش 

یکی از روش های خلاقیت در تابلو سازی را می‌توان قرار دادن خدمات پس از فروش و گارانتی در محصولات قرار داد تا هر زمانی که مشتری به مشکلی برخورد بتواند به سراغ شما بیاید و از شما کمک بخواهد. خلاقیت تنها محدود به نحوه ساخت تابلو نیست بلکه به کار گیری آن در مشتری مداری می تواند به شدت به در رونق کسب و کار شما مثمر ثمر باشد.

خلاقیت در تابلوسازی

انواع تابلو در تابلوسازی

پس از اینکه به بررسی جوانب مختلف خلاقیت در تابلو سازی پرداختیم نوبت به این می‌رسد که شما را با انواع تابلو مغازه تبلیغاتی آشنا کنیم. شناخت مدل های مختلف تابلو های تبلیغاتی و ویژگی های آن ها باعث می‌شود تا خلاقیت شما بیشتر شود و از طرح های متنوع تری در ساخت تابلو استفاده کنید. در ادامه شما را با این بخش بیشتر آشنا خواهیم کرد.

تابلو ترموود

انواع تابلو از متریال مختلفی مانند ترموود ساخته می‌شوند. تابلو ترموود از مدرن ترین ، زیبا ترین و شکیل ترین انواع تابلو تبلیغاتی به شمار می‌رود. اگر محدودیتی در بودجه ندارید و می‌توانید از تابلوهای گران قیمت در معرفی کسب و کار خود استفاده کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم تابلو ترموود را انتخاب کنید. این تابلو از چوب ساخته می‌شود که رنگ چشم نوازی که دارد آن را تبدیل به یک تابلوی لوکس و لاکچری کرده است.

خلاقیت در تابلوسازی

در فرآیند ساخت تابلو ترموود چوب درختان در دستگاه مخصوصی قرار داده می‌شود و رطوبت آن کاملا از بین می‌رود. خشک شدن رطوبت چوب سبب می‌شود تا تمام عوامل فساد انگیز آن مانند آب و حشره های ریز از بین بروند و در مرور زمان کیفیت و دوام خود را حفظ کند. چوب های ترموود قابلیت رنگ پذیری دارند و می‌توان آن را به رنگ های مختلف تبدیل کرد. همچنین آب قابلیت نفوذ در آن را ندارد و در شهرهایی که سردسیر هستند و یا رطوبت هوا در آن ها زیاد است گزینه مناسبی محسوب می‌شود.
نکته ای که در خصوص خلاقیت در تابلوسازی و چوب های ترموود وجود دارد قابلیت ترکیب آن با سایر متریال مانند شیشه ، کامپوزیت و چلنیوم است که نمایی فوق العاده جذاب به آن می‌دهد.

تابلو پانچ

تابلو پانچ که از ورق های پلکسی ساخته می‌شود توسط دستگاه های لیزری و اشکال مختلف بر روی آن پانچ می‌شود. در برخی از منابع از تابلوی پانچ به عنوان تابلوی ستاره ای نیز یاد می‌شود. زیرا هنگامی که توسط لیزر بر روی آن اشکال مختلف ترسیم می‌شود نور به زیبایی از پشت آن منعکس می‌شود.
تابلو های پانچ در شبانه روز از زیبایی خاصی برخوردار هستند . اما در شب درخشندگی بیشتری دارند . رنگ های مختلف در ساخت تابلو پانچ قابل استفاده است که انتخاب آن بستگی به سلیقه فرد ، نوع شغل و سایر فاکتور های موثر دارد.

تابلو کامپوزیت

کامپوزیت متریالی است که اغلب به عنوان زمینه کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. کامپوزیت که به صورت ورق موجود است از دوام بسیار بالایی برخوردار می‌باشد و دارای ویژگی هایی از جمله عدم نفوذ آب ، عدم پوسیدگی ، عدم رنگ پریدگی و…. است.
تابلوهایی که به وسیله کامپوزیت ساخته می‌شوند قابلیت نور پردازی دارند و اغلب به وسیله لامپ های اس ام دی نورپردازی می‌شوند. این نوع از تابلوهای تبلیغاتی مانند سایر مدل ها قابلیت ترکیب با متریالی از جمله شیشه، چلنیوم، چوب، نئون و… را دارد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button