تابلو چلنیوم طلایی چیست و چه فرقی با الماسی دارد ؟

تابلو چلنیوم طلایی

تابلو چلنیوم طلایی

تابلو چلنیوم طلایی یکی از انواع تابلو چلنیوم می باشد. این تابلو قابلیت نصب بر روی تمام متریال را دارد. متریال مختلفی مانند چوب ترموود , شیشه و کامپوزیت می توانند به عنوان زمینه کار برای آن در نظر گرفته شود. در این مقاله قصد داریم به معرفی تابلو چلنیوم طلایی و تفاوت آن با تابلو الماسی بپردازیم. برای اطلاعات بیشتر هم شما می توانید با کارشناسان ما در تابلو رویال در تماس باشید.

 

تابلو چلنیوم طلایی

تابلو چلنیوم طلایی یکی از انواع پر طرفدار در بین تابلوهای چلنیوم است. تابلوهای چلنیوم نسل جدیدی از طراحی تابلو تبلغیاتی هستند که بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته اند. تابلو چلنیوم طلایی بر روی زمینه هایی مانند چوب ترموود , کامپوزیت و شیشه کار می شود و در روز و شب درخشندگی بی نظیری دارد.

در سال های گذشته تابلو چلنیوم فقط در یک رنگ نقره ای در بازار وجود داشت. بعد از گذشت مدتی خلاقیت تابلوسازان موجب شد تا هر روز شاهد پیشرفت این صنعت و تولید تابلوهای مختلف در رنگ ها و طرح های گوناگون باشیم. البته ناگفته نماند که استقبال مردم نیز در این خلاقیت و افزایش تنوع بی تاثیر نبوده است به نحوی که امروزه شاهد طیف وسیعی از این ابزار تبلیغاتی هستیم.

متریال تابلو چلنیوم طلایی چیست ؟ 

تابلوهای چلنیوم معمولی از ورق های پلکسی ساده و پلکسی دوبل بهره می برند اما تابلوی چلنیوم طلایی از نوعی ورق پلکسی به نام پلکسی گلاس در ساخت خود استفاده می کند. ورق های پلکسی گلاس مقاومت , دوام و زیبایی بیشتری نسبت به ورق های پلکسی معمولی دارند و موجب می شوند که کیفیت نهایی کار نیز افزایش پیدا کند. متریالی که در لبه های تابلو استفاده می شود نیز از همین نوع است و میزان آن بنا بر سفارش مشتری قابل تغییر است. اما اغلب تابلوسازان می دانند که استانداردترین اندازه برای لبه تابلوهای چلنیوم 9 سانتی متر است.

تابلو چلنیوم طلایی چه تفاوتی با تابلو چلنیوم الماسی دارد؟

تابلو طلایی و تابلو چلنیوم الماسی هر دو با ورق پلکسی گلس ساخته می شود. اگر ورق توسط دستگاه مخصوص پانچ شود تابلو تبدیل به الماسی می شود زیرا عبور نور از سوراخ ها موجب می شود که فرد تصور کند تابلو جلوه ای الماسی دارد.

تابلو چلنیوم طلایی

ویژگی های تابلو چلنیوم طلایی

مقاوم در برابر عوامل محیطی

عوامل محیطی مختلفی بر روی ظاهر تابلو چلنیوم تاثیر گذار است. عواملی مانند باران های اسیدی , طوفان , تابش مستقیم نور خورشید و… اما تابلو چلنیوم در برابر عوامل محیطی و جوی دارای مقاومت بالایی است و این مزیت موجب می شود که شما سال های طولانی از این تابلوها برای معرفی کسب و کار خود استفاده کنید.

ضد خط و خش

تابلو چلنیوم طلایی ضد خط و خش است و این ویژگی موجب شده تا در مرور زمان دچار ساییدگی و فرسایش نشود. اقلیم هایی که دارای طوفان های شدید هستند نیز با این تابلو سازگاری دارند زیرا مانع از ایجاد آسیب به وسیله طوفان خواهد شد.

عایق رطوبت و گرد و غبار

در ساخت تابلوهای چلنیوم از نوار اسفنجی گردگیر استفاده می شود. به کار گیری این اسفنج ها موجب می شود که از ورود هر گونه گردو غبار و رطوبت به درون تابلو جلوگیری شود. به همین دلیل استفاده از تابلوهای چلنیوم طلایی در شهرهایی که بارندگی زیاد و یا آلودگی هایی مانند خاک و غبار دارند منعی ندارد.

ضد زنگ

در سال های پیش که چهار چوب تابلوها از فلز بود بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه تابلو دچار زنگ زدگی و از دست دادن زیبایی و کیفیت می شد. اما تابلوهای چلنیوم طلایی ضد زنگ هستند و حتی بعد از گذشت چندین سال از ساخت دچار زنگ زدگی و خوردگی نخواهند شد.

مصرف بهینه برق 

برخی از افراد تصور می کنند که این تابلو به دلیل درخشندگی فوق العاده ای که دارد از لامپ های پر مصرف در ساخت آن استفاده شده و موجب می شود که در آخر ماه قبض برق برای آن ها گران تمام شود. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است و در ساخت تابلوهای چلنیوم از لامپ های کم مصرف و LED استفاده می شود.

قیمت تابلو چلنیوم 

همان طور که بارها در مطالب پیشین اشاره کردیم نمی توان قیمتی برای تابلوها مشخص کرد. زیرا تعیین قیمت به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد شامل سایز , ابعاد , متریال و …

در ادامه به برخی از این عوامل اشاره می کنیم.

تابلو چلنیوم طلایی

 زمینه کار

زمینه کار در تعیین قیمت نهایی تابلو بسیار موثر است. به طور مثال استفاده از چوب ترموود می تواند مبلغ نهایی تابلو را در مقایسه با کامپوزیت افزایش دهد زیرا چوب ترموود از گران ترین متریال در این صنعت شناخته می شود. از طرفی استفاده از PVC ( پلی وینیل کلراید ) در زمینه و پشت کار نیز می تواند موجب تغییر قیمت نهایی شود .

فن یا بدون فن 

تابلوهای چلنیوم به این دلیل که دارای لامپ های متعددی هستند به مرور زمان مقداری داغ می شوند .در ساخت این تابلوها قابلیت به کارگیری فن وجود دارد و با نصب فن امکان خنک شدن درون تابلو مهیا می شود.

قطر حروف

قطر حروف شامل ابعاد کار می شود. زیرا قطر حروف نشان دهنده بزرگی و یا کوچکی تابلو است. طبیعتا تابلوهایی که دارای قطر حروف زیادی هستند قیمت بالاتری دارند.

مکان نصب تابلو

نصب تابلو در ارتفاع زیاد نسبت به نصب آن در ارتفاع پایین موجب تغییر هزینه نهایی آن خواهد شد زیرا نصب تابلو در ارتفاع به زحمت و ابزار بیشتری نیاز دارد.

تایمر

برخی از مشتری ها تمایل دارند که تابلوی تبلیغاتی آن ها در زمان مشخصی روشن و خاموش شود. برای این کار نیاز به نصب تایمر در پشت تابلو است تا با دادن زمان بندی مشخص به آن در ساعات مورد نظر روشن و خاموش شود.

پانچ دار

یکی از تفاوت های تابلو چلنیوم طلایی و تابلو الماسی در پانچ شدن و نشدن آن است. اگر ورق های پلکسی گلس توسط دستگاه مخصوص پانچ شوند تابلو تبدیل به تابلوی الماسی خواهد شد اما اگر این اتفاق نیفتد تابلو به صورت چلنیوم طلایی ساده وجود دارد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button