تابلو سازی با CNC چگونه انجام می شود ؟

تابلو سازی با CNC 

تابلو سازی با CNC توانسته تحولی عظیم در صنعت تابلوسازی به وجود بیاورد. امروزه از دستگاه های پیشرفته و ابزار الات مدرن و امروزی برای تولید محصولات استفاده می کنند  یکی از اصول موفقیت ، در ارائه محصولات و خدمات با کیفیت می باشند و یکی از این ماشین ها CNC  نام دارند که با بالاترین دقت می تواند ورق های کامپیوزیت PVC  را برش بدهند و ما در این مقاله قصد داریم تا روش تابلو سازی با CNC  را یاد بگیریم . همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از تابلو چلنیوم با کارشناسان ما در تابلو رویال تماس بگیرید.

 

تابلو سازی با CNC  چه کاربردی دارد و CNC به چه معناست ؟

کلمه CNC  از COMPUTER NUMERICAL CONTROL  گرفته شده است و برای سوراخ کاری و تراش کاری از آن ها استفاده می کنند و با استفاده از کامپیوتر هدایت می شوند و کاربرد های فراوانی دارند از جمله  این کاربرد ها این است که دقت بسیار بالایی در صنایع تابلوسازی و قاب سازی دارند و دستگاه تابلو ساز CNC در بسیاری از موارد مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند روی مواد هایی همانند : چوب ، سنگ ، شیشه ، پلاستیک ، پلکسی گلاس و … کار انجام دهد.

توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین کاربردهای دستگاه تابلوسازی با CNC این است که می توان از این دستگاه ها جهت ساخت حروف برجسته ، چلنیوم ، پلکسی ، کامپیوزیت استفاده کرد .

جالب است بدانید که دستگاه برش لیزری به نام CNC شهرت دارد و این دستگاه کمک های بسیاری می تواند به ما کند برای اطلاعات بیشتر در مورد تابلو سازی با CNC با ما همراه باشید .

 تابلوسازی با CNC چیست

مقایسه تابلو سازی با CNC با روش های سنتی در تبلیغات

روش های سنتی سرعت زیادی ندارند اما روش امروزی که با دستگاه CNC انجام می شود سرعت زیادی دارد.

روش سنتی دقت زیادی ندارد اما این امکان برای انسان های امروزی وجود دارد تا از دستگاه تابلو سازی CNC  استفاده کنند تا دقت کار خودشان را بالا ببرند .

انواع دستگاه هایی که درتابلو سازی با CNC استفاده می شود

  • دستگاه های CNC چوب : حرکت ابزار های CNC در محور X . Y . Z قرار دارند و کنترل می شوند . این دسته های CNC بیشتر در منبت کاری روی چوب MDF  کاربرد دارند . و با قیمت های مختلفی این نوع تابلو ها را طراحی می کنند.ناگفته نماند علاوه بر روش قیمت چلنیوم تاثیر گذار است
  • دستگاه های CNC منبت ، حکاکی وبرش تخت و منبت کاری و چهار محوره روتاری : ابتدا مقداری از چوب را گرفته و ان را به صورت سه بعدی در میاورند و از ان یک فایل کامپیوتری می سازند و برا اساس تراش کاری و کنده کاری به دستگاه ارسال می شوند .
  • دستگاه های CNC سنگ : قابلیت حکاکی متون و تصاویر . قابلیت حکاکی برجسته بر روی انواع سنگ ها . برش سنگ های ساختمانی و تزئینی .
  • دستگاه های CNC برش ورق فلزی : دستگاه برش ورق فلزی کاربردهای بسیار زیادی را دارند . فتح لیزر دارای دستگاه برش TRUMPF که تمام ان با کامپیوتر و CNC  می باشد . دستگاه CNC  قابلیت برش انواع ورق های فلزی را دارد .
  • دستگاه CNC برش واترجت : وارتجت ها هرماده ای را می توانند با هر ضریبی برش دهند و برخی از مواد ها که سم تولید می کند را راحت برش می دهد به دلیل اینکه تب واترجت سرد است .
  • دستگاه CNC تراش : همانطور که از اسم ان معلوم است برای تراشکاری و بریدن مواد استفاده می شود .
  • دستگاه CNC و برش پلاسما : این دستگاه تقریبا شبیه دستگاه تراش عمل می کند تنها فرقی که می کنند این است که این دستگاه بر روی پلاسما ها برش انجام می دهند اما دستگاه تراش روی هر ماده ای به جزء ماده هایی که پلاسما دارن این عمل را انجام می دهند .

 

معایب دستگاه

  • قیمت نسبتا زیاد .
  • تعمیر و نگهداری این دستگاه ها هزینه های زیادی را دارد .
  • نیاز به اشنایی زبان انگلیسی و زبان برنامه نویسی .
  • نیازمند برخورداری از اپراتور های حرفه ای .
  • برای استخدام اپراتور هزینه بالایی نیاز است و این یک معایبی است که ممکن است از هزینه های خیلی بالایی برخوردار بشوید .
  • در شرایطی که دستگاه خراب شود و متخصص درست کردن ان نباشد ممکن است تعمیر ان بسیار زمان بر شود .

 مزایا تابلوسازی با CNC

مزایا دستگاه های  تابلوسازی CNC  

  1. دقت بالایی دارد و در ماشین کاری اشتباهات را به حداقل می رسانند .
  2. امکان سریع کار کردن و تکرار پذیری ماشین کاری را در اختیار ما قرار می دهد .
  3. سرعت بالا در ماشین کاری قطعه ها .
  4. کاهش زمات تولید و در نتیجه کاهش هزینه های جاری .
  5. کاهش خطای انسانی ( خطای انسانی را به حداقل می رساند ).
  6. تنظیمات اولیه ماشین کاری کاهش پیدا می کند .
  7. کاهش مدت زمان اندازه گیری و کنترل نمودن قطعه های تولیدی .
  8. اجرای ماشین کاری مطابق با برنامه داده شده .
  9. انعطاف پذیری بسیار بالایی را در تعویض دارند .
  10. در دسترس داشتن برنامه های قطعه ای به صورت یک بانک اطلاعاتی .
  11. امکان تست و کنترل به صورت تست قبل از تولید .
  12. می تواینم قطه کاری را که مدنظر داریم از رایانه طراحی کنیم .
  13. امکامن طراحی قطعه ها و صنغت های پیچیده را هم برای ما فراهم می کند .
  14. افزایش قابل توجه ای در تولید دارد .
  15. امکان شبکه کردن چندین دستگاه با یک دیگر را دارد .
  16. امکان هدایت و کنترل CNC را دارد .

تابلو سازی با cnc

انواع دستگاه CNC و کاربرد آن ها در تابلو سازی

دستگاه های CNC در صنایع مختلفی کاربرد دارند اما در این بخش به معرفی کاربرد دستگاه CNC در صنعت تابلو سازی اشاره می کنیم. تابلو سازی با CNC نتیجه کار را به میزان زیادی رضایت بخش می کند زیرا دقت ، سرعت و کیفیت کار بالا می رود. از زمانی که این نوع از دستگاه های مدرن وارد کشور شده اند اغلب صنایع از آن تاثیر پذیرفته اند و در تولیدات خود در تولید انواع تابلو مغازه شرکت ها و …. از آن استفاده می کنند. در ادامه شما را با کاربردهای مختلف این دستگاه در تابلو سازی آشنا می کنیم.

دستگاه های CNC برای چوب 

دستگاه های برش لیزری یا CNC کاربردهای بسیار متنوعی دارند. برخی از آن ها برای چوب و برخی دیگر برای سنگ و فلز مناسب هستند. دستگاه هایی که برای چوب مناسب هستند می توانند عملیاتی مانند منبت کاری و حکاکی بر روی چوب را انجام دهند. در حال حاضر اغلب درب های ضد سرقت و نقش هایی که بر روی آن ها وجود دارد توسط این دستگاه انجام می شود. چوب هایی که در صنعت تابلو سازی به کار می روند نیز می توانند از این دستگاه استفاده کنند.
اگر قصد دارید تابلو مغازه یا حروف تابلو چلنیوم را بر روی قطعه چوب گرد نصب کنید باید آن را به وسیله دستگاه CNC انجام دهید. زیرا سازندگان تابلو تبلیغاتی قطعا نمی توانند با برش های دستی یک دایره کامل را ترسیم کنند و باید حتما از ابزارهایی که در اختیار دارند بهره بگیرند. تابلوهای گرد جلوه ای زیبا و چشم گیر دارند و در ساخت آن ها نیا خلاقیت و ایده پردازی وجود دارد.

دستگاه های CNC برای سنگ 

اگر بخواهید تابلوسازی با CNC را انجام دهید باید هزینه بالاتری پرداخت کنید. زیرا این دستگاه ها دارای مبلغ بالا و تکنولوژی پیشرفته هستند. در برخی از صنایع شاهد کاربرد سنگ هستیم .به طور مثال علاوه بر صنعت ساختمان سازی در صنایع دیگر مانند تابلوسازی نیز می توان از این کاربرد استفاده کرد. اما ساخت تابلوهای سنگی به دلیل خطراتی مانند ریزش و سقوط رایج نیست و معمولا از متریالی مانند چوب ترموود و PVC برای زمینه کار استفاده می کنند. زیرا وزن سبکی دارند و گزینه مناسبی محسوب می شوند.

تابلو سازی با cnc
دستگاه های CNC برای ورق 

از دستگاه هایی که مخصوص برش ورق هستند برای برش دادن CO2 ، پلاسما و واتر جت استفاده می کنند. این موارد در صنایع مختلف کاربرد دارند و میزان بکارگیری از این دستگاه ها بر اساس نیاز صورت می گیرد. پس دستگاه های برش لیزری را می توان جزو دستگاه هایی نامید که کاربردهای فراوانی دارد و به دستگاه هایی با کاربرد چند بعدی شناخته می شوند.

دستگاه های CNC برای فلزات سخت

مشهورترین فلزی که جزو فلزات سخت دسته بندی می شود فولاد است. استحکام فولاد به میزانی زیاد است که از آن به عنوان ورق پشتیبان در ساختمان سازی و درب های ضد سرقت استفاده می شود. برای بریدن این فلز و سایر فلزات نمی توان از روش های دستی کمک گرفت زیرا انسان توانایی برش این نوع از فلزات را به کمک دست ندارد و بدین منظور باید دستگاه های پیشرفته مانند برش لیزری را در اختیار داشته باشد.

چرا تابلو رویال ؟

در این مطلب به تمام جوانب تابلو سازی با cnc پرداختیم. توصیه ما به شما عزیزان استفاده از خدمات ” تابلو رویال ” است. اما چرا تاکید بر استفاده از خدمات این شرکت داریم؟ مجموعه تابلو رویال با در اختیار داشتن تکنولوژی های روز دنیا در زمینه تابلوسازی و دستگاه های مدرن و پیشرفته ، آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز است.
مجموعه تابلو سازی رویال با دانش و تخصص ویژه در زمینه تولید انواع تابلو تبلیغاتی قادر است سفارشات مشتریان را به بهترین نحو تولید و آماده کند. انواع تابلوی حروف برجسته از نوع استیل ، چلنیوم ، لترمکس ، نئون و … با قیمت های مناسب و بالاترین کیفیت در این شرکت تولید می شود.

تابلو سازی با CNCویژگی های شرکت تابلو رویال

کیفیت

همان طور که می دانید و در مطالب گذشته نیز اشاره کردیم تابلوهای تبلیغاتی با متریال متنوعی تولید می شوند. هر کدام از این متریال دارای درجات کیفیتی مختلفی هستند. به طور مثال مهم ترین مواد اولیه در تولید تابلوهای چلنیوم، ورق های پلکسی هستند. در بازار نوع چینی و اصل آن وجود دارد که قطعا نوع چینی جزو بی کیفیت ترین نوع محسوب می شود. در شرکت تابلو رویال تمام متریال از مرغوبیت ویژه ای برخوردار هستند و با استفاده از تکنولوژی تابلو سازی با cnc در تلاش هستیم که رضایت و اعتماد مشتریان عزیز را جلب کنیم.

بهره گیری از آخرین متدها

بهره مندی از تکنولوژی حق مشتریان است. یکی از بازرترین ویژگی های تابلو رویال این است که از آخرین تکنولوژی های روز دنیا در تولیدات خود بهره می گیرد و سعی می کند کیفیت را به همراه تکنولوژی و قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار دهد.

سرعت در تولید

بسیاری از مشتریان در هنگام سفارش تابلوی تبلیغاتی ، بر این مساله تاکید دارند که سفارش آن ها زودتر آماده شود. اگر مطالب قبلی وب سایت را ما مطالعه کرده باشید به خوبی می دانید که استفاده از تکنولوژی های جدید سبب سرعت در اجرای پروژه می شود. به طور مثال تابلو سازی با cnc نسبت به برش های دستی سبب سرعت در آماده سازی سفارشات خواهد شد که این امر دلیل دیگری در جلب اعتماد مشتریان عزیز قلمداد می شود.

مشاوره

یکی از مشکلاتی که صاحبین کسب و کار دچار آن می شوند ناتوانی در انتخاب نوع تابلو ، رنگ ، نور و … است. زیرا نمی دانند که چه نوع تابلویی برای شغل آن ها بهتر است. در مجموعه تابلو رویال مشاورین و گرافیست های با تجربه ای حضور دارند که در این زمینه شما را راهنمایی می کنند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

قیمت مناسب

مجموعه تابلو رویال خدمات خود را نسبت به همکاران خود با قیمت مناسب تری ارائه می دهد. سفارش تابلو به شرکت رویال سبب کاهش هزینه های شما در طول زمان خواهد شد. علاوه بر این نیز می توانید از خدمات مشاوره ای آن نیز به نحو احسن استفاده کنید. تابلو سازی با cnc می تواند ظرافت های خاصی را به تابلو اضافه کند که با روش های دستی امکان پذیر و میسر نبود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button