آیا تابلو تبلیغاتی مخمل در آب و هوای مختلف آسیب نمی بیند ؟

تابلو تبلیغاتی مخمل

تاثیرات آب و هوا بر تابلو مخمل

تابلو تبلیغاتی مخمل از جمله تابلو های جذاب است که بسیاری از کسب و کار ها ترجیح می‌دهند برای معرفی خود از آن بهره بگیرند. متریال اصلی این نوع از تابلوها پودر مخمل و چسب مخصوص است که به وسیله دستگاه با ولتاژ بالا بر روی کار پاشیده می‌شوند. در این مقاله به تابلو تبلیغاتی مخمل و بررسی جوانب مختلف آن می‌پردازیم. در صفحات قبلی توضیحات کامل درباره تابلو چلنیوم گفته شد, به پیشنهاد تابلو سازی رویال آن را مطالعه کنید.

تابلو تبلیغاتی مخمل 

تاثیر تابلو در تبلیغات بصری 

تبلیغات بصری که تابلو تبلیغاتی مخمل را می‌توان جزو آن محسوب کرد از جایگاه بالایی در کل دنیا برخوردار است. به نحوی ایجاد جذابیت بصری در حین تبلیغات می‌تواند تاثیر چشم گیری در جلب توجه مشتری داشته باشد. طبق آماری که در سال گذشته اعلام شد این نوع از تبلیغات می تواند تا 70% موجب جذب مشتری شود. صنایع مختلفی در حوزه تبلیغات مشغول به کار هستند که مهم ترین آن ها صنعت تابلو سازی است.

این صنعت را می‌توان تلفیقی از دانش و هنر دانست زیرا روز به روز در حال پیشرفت است و مدل های جدیدی از تابلو ها را روانه بازار می‌کند. تابلو تبلیغاتی مخمل نیز جزو نوآورترین ابزارهای تبلیغاتی شناخته شده که در مدت زمان کوتاهی توانست به جایگاه مناسبی برسد. در ادامه با تفاوت قیمت تابلو چلنیوم با تابلو تبلیغاتی مخمل می‌پردازیم.

 

تابلو تبلیغاتی مخمل چیست و میزان مقاومت آن ها در فضای باز چگونه است؟

همان طور که گفتیم به دلیل پیشرفت روز افزون صنعت تابلو سازی هر روز شاهد طراحی و عرضه مدل های جدیدی از تابلوهای تبلیغاتی هستیم. تابلو تبلیغاتی مخمل به دلیل زیبایی و جذابیتی که دارد توانسته توجه بسیاری از صاحبان کسب و کار را به خود جلب کند. این نوع از تابلوها دارای ظرافت خاصی هستند به نحوی که به دلیل حساسیت بالایی که دارند ترجیحا در فضاهای باز از آن ها استفاده نمی‌شود و کاربرد آن ها محدود به فضاهای سر بسته است.

این مساله به این دلیل است که تابلوهای مخمل در شرایط محیطی دچار آسیب می‌شوند و مقاومت بالایی در تحمل عوامل طبیعی ندارند. این نوع از تابلو ها اگر در فضای باز بکار برده شوند عمر آن ها به شدت کم می شود و کیفیت و زیبایی خود را به سرعت از دست می‌دهند.

تابلو تبلیغاتی مخمل

روش تولید تابلو تبلیغاتی مخمل

روش طراحی تابلو تبلیغاتی مخمل مانند سایر تابلوهاست. اگر مطالب پیشین ما را پیگیری کرده باشید خدمت شما عزیزان عرض کردیم که اولین مرحله در ساخت تابلو های تبلیغاتی طراحی آن در نرم افزارهایی مانند فتوشاپ و اتوکد است. در این نرم افزارها امکانات زیادی برای طراحی مدل و لوگوی دلخواه وجود دارد به همین دلیل کیفیت نهایی کار بسیار بالاست.

در مراحل بعدی طرح مورد نظر بر روی ورق های پلکسی برش داده خواهد شد. نوع ورق پلکسی نقش مهمی در ظاهر تابلو دارد. در ساخت تابلو تبلیغاتی مخمل بعد از برش طرح بر روی ورق های پلکسی نوبت به پاشیدن پودر مخمل بر روی حروف برجسته است.

در این مرحله پودر مخمل به علاوه چسب مخصوص برای چسبیدن پودرها بر روی حروف برجسته به طور همزمان وارد دستگاه مخصوص می شوند. این دستگاه قابلیت پاشیدن پودر و چسب را به طور همزمان بر روی حروف دارد. باید از ولتاژ بالا برای این کار استفاده کرد تا پودر مخمل بتواند به صورت ایستاده بر روی چسب قرار بگید و این یعنی بالاترین کیفیت کار !

 انواع مختلف تابلو مخمل 

تابلو تبلیغاتی مخمل تنها محدود به یک مدل نیست و از آن جایی که اغلب حروف برجسته ها قابلیت مخمل کاری را دارند این نوع از تابلوها به چند دسته تقسیم می شوند:

  • تابلو مخمل چلنیوم

اولین مدل از تابلو تبلیغاتی مخمل که قصد داریم به شما معرفی کنیم تابلو مخمل از نوع چلنیوم است. چلنیوم به تنهایی از طرفداران زیادی برخوردار است و محبوبیت آن در بین کسب و کار ها نسبت به تابلوهای نسل پیشین چشم گیر است.

اگر بخواهید یک تابلوی چلنیوم را تبدیل به تابلو تبلیغاتی مخمل کنید باید بعد از  طراحی , برش کاری , چسباندن لبه های چلنیوم اقدام به پاشیدن پودر مخمل و چسب بر روی ورق های پلکسی گلاس کنید. بهتر است زمانی که می خواهید تابلوی چلنیوم مخملی تولید کنید از ورق های پلکسی معمولی استفاده نکنید تا کیفیت کار افزایش پیدا کند.

 

تابلو تبلیغاتی مخمل

  • تابلو مخمل استیل

هنگامی که می خواهید تابلو مخمل استیل را تولید کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که هم چلنیوم و هم لبه های کار باید تماما از جنس استیل باشند. بعد از اینکه تمام مراحلی که در بالا گفتیم را در ساخت تابلو استیل به کار بردید نوبت به پاشیدن پودر مخمل و چسب مخصوص به وسیله دستگاه با ولتاژ بالا می رسد. بهترین روش برای نگه داشتن دستگاه به صورت اوریب است.

نگه داشتن دست به صورت اوریت موجب می شود تا پودر مخمل به طور یکنواخت بر تمام سطح بپاشد. در صورتی که اگر دست تان را به طور عمود بر تابلو بگیرید موجب عدم پراکندگی پودر به میزان صحیح و از دست دادن زیبایی کار خواهد شد.

  • تابلو مخمل فلزی 

تابلو تبلیغاتی مخمل فلزی نوع دیگری از تابلوهای تبلیغاتی محسوب می شود که مانند تابلوی استیل باید تمام حروف برجسته و لبه های آن از یک جنس باشند. در این تابلو باید تمام موارد به کار رفته در آن از جنس فلز باشد و بعد از اتمام طراحی و برش پودر مخمل بر طبق قاعده ای که به آن اشاره شد بر روی تابلو پاشیده شود.

  • تابلو مخمل وکیوم

تابلو مخمل وکیوم در دسته تابلوهای سه بعدی قرار دارد که اگر در تولید آن اصول را رعایت کنید نتیجه پایانی کار بسیار زیبا و جذاب خواهد شد. همچنین تبدیل کردن تابلوی وکیوم به تابلو مخمل می تواند وجه سه بعدی آن را افزایش دهد و تاثیر بیشتری در جذب مشتری داشته باشد.

تابلو تبلیغاتی مخمل

قیمت تابلو تبلیغاتی مخمل

تابلو تبلیغاتی مخمل جزو پرطرفدارترین ابزارهای تبلیغاتی محسوب می شود که ساخت آن از مراحل مختلفی تشکیل شده است. این تابلو دارای پیچیدگی های بیشتری نسبت به سایر تابلوها می باشد به همین دلیل باید زمان ، انرژی و ابزارهای بیشتری را به خدمت گرفت تا بتوانید یک تابلوی زیبا با رعایت تمام نکات طراحی ، نکات تبلیغاتی و …. به مشتری تحویل دهید.

بعد از ساخت حروف برجسته تابلو باید توسط دستگاه های مخصوصی بر روی سطح آن الیاف پاشیده شود. این الیاف ها به خوبی بر روی سطح حروف می نشینند و معمولا از زیبایی نیز برخوردار هستند.

قطعا اگر در ساخت انواع تابلو مغازه و به خصوص تابلو تبلیغاتی مخمل دقت کافی نشود و از لوازم مود نیاز به خوبی بهره گرفته نشود نمی توان انتظار نتیجه مطلوب از کار داشت. جلب رضایت مشتری جزو مهم ترین و در ردیف اول الویت های تابلوسازان قرار می گیرد.
قیمت ساخت تابلو تبلیغاتی مخمل دارای تعرفه مشخصی نیست زیرا مشاغلی از این دست بر اساس فاکتورهای مختلفی اقدام به ساخت و تعیین هزینه می کنند.

قطعا محاسبه هزینه نهایی بر اساس سفارش مشتری تعیین می شود. در ادامه شما را با عوامل تاثیر گذار در این بخش آشنا می کنیم.

نوع مخمل

مخمل هایی که بر روی تابلوها پاشیده می شوند از انواع مختلفی برخوردار هستند و قطعا کیفیت های متنوعی نیز دارند. هر چه مخمل از کیفیت بالاتری برخوردار باشد در هنگام قرارگیری در معرض هوای آزاد و عوامل طبیعی دوام خود را حفظ می کند و دیرتر دچار آسیب می شود. قیمت تابلوهای چلنیوم مخمل معمولا کمتر از سایر تابلوهایی مانند وکیوم مخمل است. زیرا روند ساخت آن مقداری راحت تر است.

تابلو تبلیغاتی مخمل
نوع SMD

SMD به لامپ هایی گفته می شود که برای نورپردازی تابلو از آن استفاده می شود. این لامپ ها دارای انواع مختلف و کیفیت های متنوعی هستند. به طور مثال اگر در شهری زندگی می کنید که بارش نزولات آسمانی مانند برف و باران زیاد است باید از نوع ضد آب استفاده کنید.

زیرا آب به درون آن نفوذ نمی کند و عمر طولانی تری دارد. همچنین اگر قصد دارید تابلوی زیباتری داشته باشید می توانید از SMD های فول کالر استفاده کنید. این نوع از SMD ها قادر به نمایش چند میلیون رنگ هستند و تصویری زنده تر و شاداب تر را نمایش می دهند. هزینه نوع فول کالر از تک رنگ بیشتر است.

ابعاد تابلو

ابعاد و سایز تابلو از مهم ترین فاکتورها در تعیین هزینه تابلو محسوب می شود. متراژی که برای آن در نظر گرفته می شود اگر بزرگ باشد قطعا نیاز به زمان ، انرژی و متریال بیشتری برای ساخت دارد و این مساله هم برای تابلو ساز و هم برای مشتری مهم است.

تغییر نرخ ارز

بسیارجای تاسف است که با عدم ثابت نرخ ارز مواجه هستیم زیرا این امر می تواند بسیاری از کسب و کارها را با مشکل ایجاد کند. برخی از متریال اولیه تابلو سازی از خارج از کشور وارد می شوند و باید هزینه آن به دلار پرداخت شود. به همین دلیل تابلو ساز مجبور است با افزایش نرخ ارز قیمت محصولات خود را نیز افزایش دهد.

ویژگی های تابلو تبلیغاتی مخمل

  • ظاهر لطیف: مخمل یک جنس نرم و لطیف است که به تابلو ظاهری شیک و متفاوت می‌بخشد و تجربه بصری متفاوتی را به مخاطبان ارائه می‌دهد.
  • انطباق با محصولات لوکس: به دلیل ظاهر خاص و لوکس مخمل، این نوع تابلوها برای تبلیغ محصولات و خدمات لوکس و با کیفیت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • چاپ کیفیت بالا: مخمل امکان چاپ با کیفیت بالا را دارد و تصاویر و متن‌ها به خوبی بر روی آن قابل نمایش هستند.
  • مقاومت در برابر خرابی‌ها: تابلوهای مخمل به دلیل جنس خاص خود مقاومت بالایی در برابر خرابی‌ها نظیر خش، پارگی و آسیب‌های مکانیکی دارند.
  • کاربردهای متنوع: تابلوهای تبلیغاتی مخمل به عنوان پوسترهای دیواری، بنرها، پانل‌های تبلیغاتی و چاپ‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • مورد استفاده در دکوراسیون داخلی: به دلیل ظاهر زیبا و لطیف، تابلوهای تبلیغاتی مخمل به عنوان قطعات دکوراتیو در فضاهای داخلی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button