تابلو برجسته لبه سوئدی چگونه است؟

تابلو چلنیوم

تابلو سوئدی

تابلو برجسته لبه سوئدی از خانواده تابلو چلنیوم محسوب می‌شود که تفاوت آن در نحوه چسباندن لبه ها و آلیاژهایی است که در آن به کار برده می‌شود. این تابلو که خلاقیت تابلو سازان هنرمند نشات گرفته تابلویی نسبتا جدید است که با زیبایی خود موجب استقبال بی نظیری شده است. تابلو برجسته لبه سوئدی یک نوع تابلو تبلیغاتی است که برای جذب توجه مخاطبان طراحی و استفاده می‌شود. این تابلوها معمولاً در مکان‌های پرتردد و قابل مشاهده قرار می‌گیرند، به عنوان مثال در خیابان‌ها، تقاطع‌ها، ساختمان‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، مراکز خرید و…

این تابلوها به کمک اندازه‌بندی بزرگ، رنگ‌های جذاب، تصاویر زیبا و متن‌های طراحی‌شده با تأکید بالا، توجه عمومی را به خود جلب می‌کنند. در این مقاله به تابلو برجسته لبه سوئدی و معرفی آن خواهیم پرداخت. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از قیمت تابلو چلنیوم، تابلو لاس وگاسی، تابلو برجسته لبه سوئدی و… با کارشناسان تابلو سازی رویال تماس بگیرید.

تابلو برجسته لبه سوئدی

تابلو برجسته لبه سوئدی در تبلیغات بصری 

تابلو برجسته لبه سوئدی از جدیدترین نوآوری هایی است که در صنعت تابلو سازی مشاهده می‌شود. این صنعت که روز به روز در حال گسترش است هر روز نمونه جدیدی از تابلوهای تبلیغاتی و تابلو چلنیوم پیکسلی را خلق می کند که نشات گرفته از ذوق و سلیقه تابلوسازان می‌باشد. در سال های گذشته از بنرهای معمولی برای ساخت تابلو استفاده می شد که به سرعت تحت تاثیر عوامل محیطی قرار می‌گرفت و کیفیت خود را از دست می‌داد اما امروزه با وجود تنوع زیادی که در ساخت تابلو چلنیوم و مشابه آن به وجود آمده علاوه بر افزایش کیفیت تابلوها شاهد افزایش زیبایی و کاهش قیمت آن ها بوده ایم.

تابلو برجسته لبه سوئدی چیست؟

 تابلو تبلیغاتی به نام  تابلو برجسته لبه سوئدی در تابلو سازی تولید می‌شود که به جای استفاده از ورق چلنیوم از لبه آلومینیومی استفاده می‌شود. همچنین برای رویه حروف ورق پلکسی گلاس شفاف استفاده می‌شود. می توان گفت مهم ترین تفاوت این تابلو با تابلوهای چلنیوم در آلیاژ و نوع لبه تابلو است. به طور معمول ضخامت لبه در تابلو سوئدی بین 3 تا 9 سانتی متر است که مدل های مختلفی در اختیار شما برای انتخاب وجود دارد.

برخی از این مدل ها شامل براق , خش دار و مات هستند که بنابر طرح تابلو می‌توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید و در تابلو به کار ببرید. دیگر تفاوت “تابلو برجسته لبه سوئدی” با تابلو چلنیوم در نحوه ساخت لبه است. همان طور که در مطالب پیشین به نحوه ساخت تابلو چلنیوم اشاره کردیم در هنگام ساخت تابلو لبه ورق پلکسی داخل لبه نصب می‌شود در صورتی که در تابلو سوئدی دقیقا برعکس است و وق پلکسی گلاس روی لبه را می‌پوشاند.

اجزای تشکیل دهنده تابلو برجسته لبه سوئدی

صفحه ی زمینه کار از اکرولیک ساخته می‌شود. برای این که یک برجستگی بر روی آن ایجاد شود و بتواند حروف برجسته را به خوبی بر روی آن قرار داد به وسیله ماشین های برش لیزری یک پله ایجاد می‌شود و سپس با رزین رنگی پوشیده می‌شود. آلومینیوم جز دیگری از اجزای تشکیل دهنده تابلو برجسته لبه سوئدی است که برای لبه ها بکار می‌رود. همچنین برای پشت تابلو نیز از ورقه های PVC یا پلی وینیل کلراید استفاده می‌شود.

به کار گیری ورقه های PVC می تواند موجب دوام بیشتر تابلو و افزایش طول عمر آن شود. این نوع از ورق ها می توانند تابلو را در برابر خرابی بر اثر عوامل محیطی نیز ایمن کنند. قطعه دیگری که در ساخت تابلو برجسته لبه سوئدی کاربرد دارد لامپ های SMD هستند که موجب نورپردازی حروف خواهند شد.

تابلو برجسته لبه سوئدی

قیمت تابلو برجسته لبه سوئدی

همان طور که می‌دانید نمی‌توان عدد دقیقی برای قیمت تابلو برجسته سوئدی در نظر گرفت زیرا قیمت به عوامل بسیار مختلفی بستگی دارد. اگر تمایل دارید برای معرفی کسب و کار خود و استفاده از تابلوهای تبلیغاتی از تابلو برجسته سوئدی استفاده کنید با ادامه مطلب با ما همراه باشید تا این عوامل را با هم بررسی کنیم.

  • ابعاد 

ابعاد تابلو از اصلی ترین عوامل در تعیین قیمت آن محسوب می شود. زیرا یکی از ملاک ها قیمت گذاری بر اساس متراژ است. هر چه ابعاد تابلو بزرگ تر باشد به متریال بیشتری نیاز دارد و طبیعتا هزینه آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

  • SMD   

SMD یا لامپ هالوژن نوعی لامپ است که معمولا در تابلوهای تبلیغاتی از آن استفاده می‌شود. این لامپ ها موجب نورپردازی حروف برجسته می شوند و دارای دو نوع اصلی شامل معمولی و ضد آب هستند. قیمت ضد آب بالاتر است و همچنین مدل SMD نیز فاکتور مهمی در قیمت گذاری آن محسوب می‌شود. SMD ها در انواع تک رنگ, ار جی بی و فول کالر هستند. هر کدام از این مدل ها دارای مزایای جداگانه ای است. به طور مثال SMD فول کالر قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارد در صورتی که SMD تک رنگ تنها امکان نمایش یک رنگ و SMD ار جی بی قابلیت نمایش 4 رنگ اصلی را دارد.

  • منبع تغذیه تابلو

تابلو برای ایجاد نورپردازی نیاز به یک جریان برق دارد و این جریان از منبع تغذیه تامین می‌شود. منبع تغذیه توانایی تبدیل برق شهری را به ولتاژهای پایین تر دارد و می‌تواند آن را به ولتاژ های مختلفی تبدیل کند. منبع تغذیه نیز شامل دو نوع معمولی و ضد آب است که هر کدام در تعیین قیمت نهایی تابلو موثر است.

  • ضخامت ورق PVC  

در پشت تابلو برجسته لبه سوئدی از ورق های PVC استفاده می شود. این ورق ها در ضخامت های مختلفی به کار برده می‌شوند. هر چه ضخامت آن بیشتر باشد به معنی افزایش کیفیت تابلو سوئدی خواهد بود و در نتیجه قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

  • زمینه کار

ورق هایی که در زمینه کار و به عنوان نمای تابلو استفاده می‌شوند عامل مهم دیگری در تعیین هزینه آن به شمار می‌رود. به طور مثال امروزه از ورق های کامپوزیت , سنگ و چوب های ترموود استفاده زیادی می‌شود زیرا ظاهری شیک و مدرن دارند. معمولا زمینه چوبی قیمت بالاتری نسبت به کامپوزیت دارد و زیبایی آن نیز چشم گیر خواهد بود.

 

مراحل ساخت تابلو لبه سوئدی

  • طراحی

در مرحله اول طرح مورد نظر در نرم افزارهایی مانند فتوشاپ و اتوکد طراحی می‌شود. در این مرحله فونت حروف و سایز آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

  • برش

بعد از طراحی حروف بر روی ورق های پلکسی برش داده می‌شوند. این برش می تواند به وسیله دستی و یا توسط دستگاه های برش لیزری انجام شود.

  • خم کردن لبه ها

خم کردن لبه های تابلو برجسته لبه سوئدی نیز به دو روش سنتی و مدرن انجام می شود. استفاده از روش مدرن و دستگاه های لیزری موجب افزایش کیفیت نهایی و زیبایی تابلو می‌شود.

  • چسباندن لبه ها 

در این مرحله باید لبه ها به وسیله آهنربای مخصوص تابلو سازی بر روی ورق های پلکسی نگه داشته شوند سپس به وسیله چسب مخصوص لبه ها چسبانده شوند.

  • زیرسازی حروف با PVC  

بعد از چسباندن لبه های پلکسی نوبت به زیرسازی حروف با PVC می‌شود. به کار بردن PVC در زیرسازی حروف می تواند موجب افزایش دوام و کیفیت تابلو شود.

  • نورپردازی

نورپردازی حروف به وسیله SMD و لامپ های LED انجام می‌شود. این لامپ ها به شدت کم مصرف هستند و زیبایی خاصی به تابلو خواهند داد. بعد از نورپردازی نوبت به نصب تابلو در محل مورد نظر می‌رسد.

 

در نهایت، استفاده از تابلو برجسته لبه سوئدی از جمله روش‌های مؤثر تبلیغاتی است که شرکت‌ها و برندها معمولاً برای افزایش شناخت محصولات و خدمات خود در بازار بهره می‌گیرند. تابلوهای برجسته تبلیغاتی به عنوان یکی از ابزارهای مهم و مؤثر در صنعت تبلیغات شناخته می‌شوند و با جلب توجه، انتقال پیام تبلیغاتی و ایجاد حس ارتباط با مخاطبان به کسب و کارها و برندها کمک می‌کنند. همچنین، استفاده از تابلوهای تبلیغاتی برجسته می‌تواند به افزایش شناخت برند و جلب مشتریان جدید نیز کمک کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button