تاریخچه تابلوسازی حروف برجسته

تابلوسازی حروف برجسته

تابلوسازی حروف برجسته

تابلوسازی حروف برجسته که تبدیل به یکی از پر رونق ترین صنایع تبلیغاتی در جهان تبدیل شده دارای انواع زیادی است. یکی از این انواع به نام چلنیوم شناخته می شود. تابلو چلنیوم دارای تاریخچه ای جالب است که در این مقاله به آن می پردازیم. تابلوسازی حروف برجسته از کشور اسپانیا و در حدود 200 سال پیش آغاز شد. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از تابلو چلنیوم با کارشناسان ما در تابلو رویال تماس بگیرید.

 

تابلوسازی حروف برجسته چگونه است؟

تابلوسازی حروف برجسته را می توان یکی از تاثیر گذارترین روش های تبلیغاتی دانست. در این روش نوع کسب و کار , برند , شعار تبلیغاتی و موارد دیگر بر روی تابلو درج می شود. نورپردازی و ترکیب رنگ فوق العاده ای که در تابلوهای چلنیوم وجود دارد موجب افزایش جذابیت و زیبایی آن ها می شود. اما تاریخچه حروف برجسته چیست و چرا نام چلنیوم بر آن نهاده شده است؟ همان طور که در مطالب پیشین اشاره کردیم تابلو چلنیوم در کشور اسپانیا متولد شد. حدود 200 سال است که این صنعت با تغییراتی که در تابلوها حروف برجسته می دهد تبدیل به یکی از صنایع جذاب شده است. وجه تسمیه تابلوسازی حروف برجسته به نام چلنیوم از ترکیب + aluminium  channel است. زیرا آلومینیوم از اصلی ترین عناصر در این تابلوها محسوب می شود.

چلنیوم چیست ؟

در تابلوسازی حروف برجسته چلنیوم تمام حروف بعد از طراحی و در هنگام ساخت حالت خمیدگی و اصطلاحا u شکل به خود می گیرند. به همین دلیل نام این تابلو از ترکیب ” چنل ” و ” آلومینیوم” است. شرکت mci که مهد تولد تابلو چلنیوم به شمار می رود در 200 سال قبل این نوع از تابلوها را به ساده ترین شکل ممکن روانه بازار کرد. اما از آن جایی که جذابیت آن ها بالا بود و موجب جذب مشتری می شد تابلو سازان اقدام به ایجاد طراح های خلاقانه بر روی آن کردند. طرح های ساده چلنیوم های ابتدایی که اغلب با ورق های پلکسی ساده و به رنگ های مشکی , طلایی , نقره ای بودند را متحول کردند و در ساخت آن ها از ورق های دیگر مانند پلکسی گلاس , پلکسی دوبل , پلکسی طلایی و … نیز استفاده کردند. همچنین ترکیب رنگ ها و به کار گیری و نصب انواع لامپ ها مانند لامپ هالوژن  و لامپ ال ئی دی را می توان نقطه عطفی در افزایش زیبایی تابلوسازی حروف برجسته محسوب کرد.

بعد از کشور اسپانیا برخی دیگر از کشورها اقدام به تولید تابلو چلنیوم بومی کردند که به نام کشور خود وارد بازار شدند. به طور مثال کشور تایوان بعد از اسپانیا نوعی تابلو چلنیوم تولید کرد که به نام ” آلوباند ” معرفی شد. این برند نیز در مقایسه با سایر برندهای دیگر از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار است. همچنین کشوری مانند چین نیز از قافله عقب نماند و اقدام به تولید تابلو حرفو برجسته با نام های ” آلوتیپ ” , ” آلوشاین ” , ” سهند ” و …. کرد. البته نا گفته نماند که این برند در کشور ایران به وفور یافت می شود که یکی از دلایل آن ارزان بودن است. اما واقعیت این است که انتخاب جنس ارزان و بی کیفیت در طول زمان موجب افزایش هزینه های شما خواهد شد.

 

تابلوسازی حروف برجسته

تفاوت تابلوی چینی و اصلی

قبل از اینکه به به توضیح مزیت های تابلو حروف برجسته بپردازیم ابتدا بهتر است به مقایسه ای از تولیدات تابلوهای چینی و اصلی اشاره کنیم. همان طور که می دانید در تابلو چلنیوم از لبه چلنیوم برای برجسته کردن حروف استفاده می شود . در نمونه های اصلی تابلو چلنیوم , لبه ها ضخیم و دارای قطر مناسبی هستند و برای به کار گیری در حروف بزرگ مناسب اند. نمونه اصلی را می توان جزو مرغوبت ترین نمونه ها دانست که اغلب تابلوسازان حرفه ای و با تجربه از لبه های چلنیوم اصلی استفاده می کنند. اما لبه های چینی فاقد این ویژگی ها هستند و به دلیل نازک بودن نمی توان به طور حرفه ای از آن ها استفاده کرد. حروف کوچک برای به کارگیری آن ها مناسب اند زیرا با کوچک ترین ضربه و فشار حالت خود را از دست می دهند.

انواع تابلوسازی حروف برجسته چلنیوم

خلاقیت تابلو سازان موجب شد تا تابلو چلنیوم به سرعت پیشرفت کند به طوری که هر روز شاهد عرضه یک مدل جدید و جذاب هستیم. بر خلاف سال های گذشته که در صنعت تابلوسازی حروف برجسته تنها از ورق های پلکسی ساده استفاده می شد امروزه اغلب تابلو ها از ورق های متنوعی بهره می برند که باعث به وجود آمدن تغییرات اساسی در این صنعت شده است.

چلنیوم ساده

تابلو چلنیوم ساده همان طور که از نامش پیداست از ورق های پلکسی ساده بهره می برد و دارای ارزان ترین قیمت نسبت به دیگر تابلوهاست. ین نوع از تابلو چلنیوم تنوع زیادی ندارد.

چلنیوم دوبل

در ساخت و تولید تابلو چلنیوم دوبل از ورق های پلکسی رنگی استفاده می شود. به کار گیری نهایتا 2 رنگ در این تابلو می تواند موجب افزایش زیبایی آن نسبت به تابلو چلنیوم ساده شود.

چلنیوم طلایی

ورق های پلکسی طلایی موجب تحولی مهم و چشم گیر در تابلو سازی شدند. برش دادن حروف برجسته بر روی ورق های طلایی تابلویی زیبا را خلق می کند. به نحوی که مشتری با دیدن این تابلو چلنیوم طلایی جذب آن خواهد شد.

چلنیوم پانچ

تابلو چلنیوم پانچ را می توان جزو خاص ترین تابلوها دانست. بعد از برش دادن طرح بر روی ورق پلکسی به وسیله دستگاه مخصوص بر روی آن سوراخ کاری انجام می شود و نور از پشت آن انعکاس پیدا می کند که جلوه ای بی نظیر را به وجود می آورد.

تابلوسازی حروف برجسته

مزایای تابلو حروف برجسته

تابلوسازی حروف برجسته مزایای زیادی دارد. به همین دلیل امروزه اغلب تابلوهایی که در سطح شهر مشاهده می کنید از این نوع تابلو هستند.

مقاوم

مقاومت تابلو موجب می شود تا در هر اقلیمی بتوان از آن استفاده کرد. عدم تاثیر گرفتن از هوای سرد و گرم , عدم رنگ پریدگی بر اثر تابش مستقیم نور افتاب و ….. از نشانه های مقاومت این تابلو در برابر عوامل محیطی است.

قابل شستشو

در شهرهای بزرگ معمولا آلودگی های زیادی وجود دارد که موجب می شود شما مجبور به شستن و تمیز کردن تابلو شوید. تابلوهای حروف برجسته قابلیت شستشو دارند و شما می توانید بدون هیچ گونه آسیبی به آن , سطح آن را پاکسازی کنید.

ضد خش

عواملی مانند طوفان ها و بادهای شدید موجب ایجاد خط و خش بر روی سطح تابلو می شود که به مرور زمان از زیبایی و کیفیت آن می کاهد. اما تابلوهای چلنیوم با قابلیت ضد خط و خش بودن به شما اجازه می دهد تا سال های طولانی آن را با همان کیفیت استفاده کنید.

عدم جذب گرد و غبار

نوار اسنفجی که در دور تابلو چلنیوم وجود دارد به عنوان عایق گرد و غبار عمل می کند و اجازه نفوذ هیچ گونه آلودگی و ذرات را به درون آن نمی دهد.

نکات مهم در انتخاب تابلو مغازه 

همان طور که قبلا اشاره کردیم تابلوسازی حروف برجسته از انواع تابلو مغازه است و جزو پر رونق ترین صنایع در کشور محسوب می شوند. زیرا تمام مشاغل برای معرفی خود به مشتریان نیاز به تبلیغات دارند. در انتخاب تابلوی حروف برجسته نکات مهمی وجود دارد که باید حتما به آن ها توجه ویژه ای داشت. در ادامه این مطلب نکات طلایی در این خصوص را با شما عزیزان در میان می گذاریم.

انتخاب بهترین نوع تابلو  

تابلوهای تبلیغاتی و حروف برجسته دارای مدل های مختلف و متنوعی می باشند که این تنوع از خلاقیت استادکاران سرچشمه می گیرد. افرادی که سال های سال در صنعت تابلوسازی سابقه و تجربه دارند. آنها قطعا از خلاقیت خود در طراحی تابلوهای جدید بهره می گیرند. تابلوهای استیل ، چلنیوم ، فول کالر و پانچ از پرطرفدارترین انواع تابلوها محسوب می شوند که طرفداران بی شماری دارند. در ساخت تابلوها می توان متریال مختلفی مانند شیشه ، چوب و استیل را با یکدیگر ترکیب کرد و از آن ها جلوه ای جدید ساخت.

انتخاب طرح تابلو 

حتما برای شما جالب خواهد بود که بدانید گرافیست ها مهم ترین نقش را در ایجاد طرح تابلو دارند. زیرا آن ها هستند که می توانند طرح اصلی تابلو را در نرم افزارهای مختلف مانند اتوکد پیاده سازی کنند. یک گرافیست ماهر و خبره به خوبی می داند که چه رنگ هایی باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا بتوانند ارتباط مناسبی با مخاطب برقرار کنند. بکارگیری مناسب از رنگ ها و طرح ها باعث می شود تا پیام مورد نظر به راحتی به مخاطب منتقل شود. در غیر این صورت به جای جاذبه باعث ایجاد دافعه خواهد شد.

در هنگام انتخاب طرح و رنگ تابلو باید طیف سنی مشتریان خود را نیز در نظر بگیرید. به طور مثال فروشگاه های اسباب بازی فروشی نمی توانند از رنگ های تیره مانند قهوه ای و مشکی در تابلوی خود استفاده کنند زیرا جذابیتی برای کودکان نخواهد داشت. اما در مکان هایی مانند هتل ها ، صرافی ها و … باید از رنگ های مناسب با آن استفاده کرد. زیرا اغلب مشتریان از طیف سنی بالاتری برخوردار می باشند.

انتخاب ابعاد مناسب  

افرادی هستند که در صنعت تابلوسازی حروف برجسته فعالیت می کنند.آنها به خوبی می دانند که انتخاب ابعاد مناسب چه تاثیری بر زیبایی و دکوراسیون خارجی فروشگاه و مغازه دارد. زیرا هماهنگی مناسبی به وجود می آید و باعث می شود که از جلوه بصری خوبی برخوردار شود. اگر سفارش ساخت تابلو را به یک شرکت معتبر بسپارید قطعا در این زمینه به شما مشاوره خواهند داد. فروشگاه و مغازه هایی با ابعاد کوچک نمی توانند از تابلوهایی با ابعاد بسیار بزرگ بهره مند شوند زیرا دیدن این صحنه هیچ جذابیتی برای مشتری نخواهد داشت.

انتخاب عنوان مناسب 

برخی از مشتریان به عنوان ، شعار و جمله ای که بر روی تابلوی تبلیغاتی درج می شود اهمیتی نمی دهند. در صورتی که این عنوان برای مخاطب بسیار مهم است و در صورتی که به نحو صحیح از آن استفاده کنید باعث جلب نظر و همچنین اعتماد او خواهد شد. شرکت های سازنده تابلوی تبلیغاتی در این زمینه نیز به شما مشاوره می دهند و کمک خواهند کرد تا شما در تبلیغات تان بیشترین موفقیت را به دست آورید.

 نورپردازی مناسب  

دوران استفاده از تابلوهای بنری تمام شده است و کمتر کسی را می بینید که از این تابلوها برای معرفی و تبلیغات کسب و کار خود استفاده کند. زیرا از دوام پایین و جذابیت کمی برخوردار هستند. نورپردازی در تابلوهای چلنیوم زیبایی آن ها را جندین برابر می کند. زیرا از لامپ هایی مانند اس ام دی و ال ای دی در آن ها استفاده می شود. هر کدام از تابلوهایی که در صنعت تابلوسازی حروف برجسته ساخته می شوند دارای روش متفاوتی در نورپردازی هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button